Hangend vleugeltje dat trilt...

Gestart door Tanja, april 30, 2006, 11:09:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Hoi Allemaal,
Vanmorgen toen ik Bertus uit zijn kooi wilde halen, zag ik dat zijn rechtervleugeltje hangt. Het trilt een beetje. Hij kan nog wel vliegen, maar ik vind hem daarin niet beister actief. (wat me dan wel weer logisch lijkt omdat het waarschijnlijk pijn doet bij hem)

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik geloof niet dat het een vitaminegebrek is, aangezien hij extra vitamine voeding van mij krijgt.

hellup!
Tanja

Cutie_lover

Citaat van: Tanja op april 30, 2006, 11:09:39
Hoi Allemaal,
Vanmorgen toen ik Bertus uit zijn kooi wilde halen, zag ik dat zijn rechtervleugeltje hangt. Het trilt een beetje. Hij kan nog wel vliegen, maar ik vind hem daarin niet beister actief. (wat me dan wel weer logisch lijkt omdat het waarschijnlijk pijn doet bij hem)

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik geloof niet dat het een vitaminegebrek is, aangezien hij extra vitamine voeding van mij krijgt.

hellup!
Tanja

Is hij gekortwiekt? Is hij ergens tegen aan gevlogen? Kan het gebroken zijn? Ik zou naar de DA gaan...

Sonja

Hoi Tanja,

Als je parkietje trilt met zijn vleugeltje, heeft hij waarschijnlijk pijn.
Je kunt hem nu het beste zoveel mogelijk rust geven, en hem zeker niet laten vliegen.
De kans dat er daardoor meer schade ontstaat is niet denkbeeldig.

Ik zou hier in ieder geval even naar laten kijken door een dierenarts.

Veel sterkte en beterschap voor Bertus.

Groetjes, Sonja.

Tanja

Ik ga inderdaad morgen met hem naar de dierenarts. Bertus strekt zelf heel de tijd zijn vleugel en zit er dan met zijn snaveltje in te pikken .
Het enige dat ik weet is dat het in de kooi moet zijn gebeurd, want toen ik hem gisteren in zijn kooi terug deed, was er nog niets aan de hand.
Hij slaapt op het moment best veel... heel zielig, normaal zit ie de hele dag te praten, nu geeft ie geen kik...

Groeten Tanja

Sonja

Hoi Tanja,

Een goed besluit om met Bertus naar de dierenarts te gaan.
Misschien is hij ergens achter blijven haken in de kooi?

Ik wens je veel sterkte bij de dierenarts en veel beterschap voor Bertus.
Als je merkt dat het slechter gaat met Bertus, aarzel dan niet en probeer vandaag nog of je bij de dierenarts terecht kunt.

Laat je nog weten hoe het is gegaan?

Groetjes, Sonja.

Tanja

Hoi Allemaal,

Ben vanmorgen naar de DA geweest. Het is niet gebroken, en na een kort onderzoekje bleek ook dat er geen ontsteking in zit.
Het moet vanzelf weer goed komen. Ik geef hem een paar dagen rust.

Hij begint ondertussen wel alweer praatjes te krijgen, en dat vind ik wel een goed teken. Ik verwacht dat ie binnenkort gewoon weer lekker aan het fladderen is, en dat ie gewoon weer gezellig gaat zitten kletsen...

groeten Tanja

Sonja

Hoi Tanja,

Goed dat je met Bertus naar de dierenarts bent geweest.

Gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen, rust is inderdaad nu het beste voor hem. Ik zou hem pas weer laten vliegen als je er zeker van bent, dat zijn vleugel weer helemaal in orde is.
Dat hij weer wat meer praatjes krijgt, is zeker een goed teken. Maar hou hem nog wel goed in de gaten.
Hopelijk is Bertus weer snel de oude!

Groetjes, Sonja.