is hij zielig en eenzaam of niet???

Gestart door Danny22, april 28, 2006, 21:31:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danny22

hallo allemaal!!

ik heb 2 dagen geleden een jong parkietje gekocht van 7 weken oud. Nadat ik de eerste dag een hoop aandacht heb gegeven aan mijn nieuwe vriend , bedacht ik mij dat het wel eens leuk voor hem kon zijn als ik een spiegeltje in zijn kooi op zou hangen. Vandaag een spiegeltje gekocht en het beestje vleurde meteen helemaal op...Toen kwam ineens de vraag bij mij op: is hij dan zo eenzaam geweest, dat het eigenlijk zielig is om hem de rest van zijn leven alleen te laten en is het verstandiger om een tweede parkietje te kopen? Als dat zo is, is een kooi van 40x24x50 te klein voor 2 vogeltjes?? Als laatste vraag ik mij dan af, moet ik wachten met de aanschaf totdat ik zeker weet welk geslacht mijn vogeltje is, of is er een manier om al vast te stellen welk geslacht het nu heeft, zodat ik snel een vriendje/vriendinnetje voor hem kan kopen?

Met vriendelijke Groeten

Danny

Parkieten-Freak

#1
Hallo Danny, welkom op het forum
Je hebt er heel goed aangedaan om een spiegeltje voor je parkietje te kopen! :)
zo heeft ook iets leuks als jij er niet bent om het hem/haar te spelen.

Het is zeker leuk om een vriendje of vriendinnetje voor je parkietje aan te schaffen. Als je maar 1 parkietje hebt, dan moet je zelf heel veel aandacht aan het vogeltje geven, jij bent immers alles wat hij/zij heeft.
Een tweede vogeltje hoeft echter nu nog niet direct, dat kan over enkele weken of maanden ook nog.

Hoe ruimer de kooi, hoe fijner het is voor de vogels. Alhoewel jouw kooitje niet echt groot is, lijkt het me wel voldoende voor 2 parkieten, mits ze iedere dag minimaal een paar uurtjes mogen vliegen in de (huis)kamer. ;)
Je zou kunnen wachten met het aanschaffen van een tweede vogel, totdat je weet of je een mannetje of vrouwtjesparkiet hebt. Het hoeft echter niet, want twee mannetjes kunnen het meestal goed samen vinden, twee vrouwtjes vaak ook wel, en een man en een vrouwtjesparkiet uiteraard ook. ;)
Succes!