Nieuw parkietje van 8 weken

Gestart door WFueldner, april 28, 2006, 17:25:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

WFueldner

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 1 weekje een nieuwe parkiet erbij, wij hebben m Pepper genoemd ivm zijn grijs/witte kleur. :D In eerste instantie wist ik niet dat er verschil zat tussen een grasparkiet en een engelse parkiet, maar... volgens de kweker kan hij heel goed bij mijn 3 jarige grasparkietje Bailey.

Ik heb nu alleen een vraag met de gewenning van Bailey met Pepper.
Bailey heeft nog steeds alleen oog voor mijn vriend en mij en vindt Pepper erg eng.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze gewend aan elkaar raken zonder dat Bailey gelijk in de stress raakt?
Ik heb de kooien tegenover elkaar gezet, zodat ze elkaar kunnen zien, maar dat is niet voldoende.
Het is wel pas 1 week dat Pepper bij ons is, maar ik had toch wel enige nieuwsgierigheid vanuit Bailey verwacht. Zelfs zijn roep geluid negeert zij volledig.

Parkieten-Freak

Welkom op het forum!
Ik denk dat Baily gewoon nog wat langer de tijd nodig heeft om te wennen. Op zich is dat niet erg en kun je mooi beginnen om Pepper tam te maken in de kooi. Later, als Pepper handtam is en wellicht in de kamer gaat vliegen, zal hij zeker bij Baily een kijkje gaan nemen. Het komt allemaal wel, maar ja Baily heeft 3 jaar het rijk alleen gehad en zal echt even moeten wennen.
Zet de kooien gewoon naast elkaar, zodat de vogels elkaar goed zien.

Wat betreft Engelse parkieten:
Engelse parkieten zijn gewoon grasparkieten, alleen zijn ze een beetje groter. ;)
Succes!