flex zitstokken van ferplast

Gestart door mozart, april 26, 2006, 23:47:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Hoi

Heeft iemand ervaring met de flex zitstokken van ferplast?
Het lijkt mij ideaal en leuk, maar weet niet of deze wel goed zijn.
Je kunt ze in allerlei manieren aan elkaar zetten, veranderen, is kunstof.

Safrena


mozart

Dank je!
Daar had ik niet gekeken, wel bij verzorging.
Ik heb ze inmiddels geinstalleerd en ze vinden het helemaal geweldig!

thexfile

Citaat van: mozart op april 27, 2006, 11:00:54
Dank je!
Daar had ik niet gekeken, wel bij verzorging.
Ik heb ze inmiddels geinstalleerd en ze vinden het helemaal geweldig!


als je een foto wild zien over wat je al dan niet met flex kan doen kan kijk even op deze link hier onder....

dit is mijn kooi en ik heb dat flex spul al meer als een half jaar en ze vinden het geweldig....

zoek anders in de forums naar mijn naam want ik ben er al heeeeeeeel vroeg hier over aan het mekkeren geweest....

zou zeggen leef je uit en nee het geeft geen gevaar voor je dieren , ook op lange termijn niet....

je zuld allen de nagels meer moeten knippen omdat ze nu minder slijten dan op houd.....

verder geen dingen vind het allen maar beter en mijn vogels willen niet meer anders....

sterkte

http://www.uploaden.nl/uploads/29031_141035.jpg

marjolein

#4
Hoi Felix,

ik was nieuwsgierig, maar de link naar je foto doet het niet. Of ligt dat aan mij?

Groetjes Marjolein

Hij doet het hier ook niet ;)
Gr safrena

Kleintjes

Hoihoi,

vreemd dat de link 't bij jullie niet doet, ik kan de link van Felix wel bekijken.

Ik heb ook die flex-stokken gezien, maar ik vind ze persoonlijk best wel prijzig alhoewel ze uit veel onderdelen bestaan.

Zien er goed uit, stevig en naar mijn mening gezonder dan 'gewone' stokken. Maar goed, over sommige dingen is altijd te twisten ;).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

mozart

Bedankt voor de reacties.
Ik zal de nagels in de gaten houden.

Alleen om schoon te maken lijken ze me iets minder handig, maar goed dat heb ik er wel voor over!
Ze zijn erg enthousiast en klimmen en klauteren er volop in.
Ik vind het dus super!

janneke

ik heb ook al enige tijd flexstokken in de kooi. De parkieten kunnen klauteren naar hartelust! Het voordeel is denk ik dat deze stokken verschillende diktes hebben. Dat is goed voor de pootjes van de parkieten. Ik heb op de plaatsen waar ze veel stilzitten houten stokken gedaan, voor de nageltjes. Verder hebben ze behoorlijk veel sepia en puimsteen in de kooi.
Het enige nadeel ervan vind ik inderdaad het schoonmaken! Maar ach, dat doe ik graag voor mijn lieve vogeltjes!
Groet Janneke

Saskia

Ik heb ook deze zitstokken, en ik maak ze schoon met een oude sok. Als je deze als een handschoen aan doet, en nat maakt, gaat het schoon maken wat makkelijker.
Alleen als ze echt heel vies zijn is het nog wat lastiger, dan haal ik ze er toch ook uit.

Josephine

ik zou graag een foto zien. ik heb er nog nooit van gehoort!

Meltjuh

Hier zie je wel een beetje hoe het eruit ziet. Allemaal losse deeltjes met splitsingen enzo:D
Lijken net echte takken

Josephine

echt leuk! waar kan je ze kopen en hoe duur zijn ze?

Meltjuh

In de wat grotere dierenwinkels denk ik.
Ze kosten volgens mij €14.95 per pak en daar zitten aardig wat deeltjes in ;)

Carla

Mijn parkietjes zijn er gek van.
Echte takken vindt niet iedereen gemakkelijk dan kan je zoiets gebruiken.
Ik heb de beide in de kooi en mijn parkietjes vinden dit oke.
Ik heb de nageltjes van mijn pietjes nog niet hoeven te knippen

Josephine

bedankt ik ga het voor mijn verjaardag vragen!

Josephine

ik heb even op internet naar die stokken geken.. en ik heb nog een vraag ze zijn er in verschillende diktes welke moet ik hebben? En kan je ze alleen in de kooi doen(horizontale spijltjes) of kan je ze er ook op vast maken boven op de kooi bijvoorbeeld?

Meltjuh

Je kan ze in en buiten de kooi doen. Er zijn inderdaad 2 maten. Die kleinste is voor parkietjes maar ik heb ze allebei genomen zodat ze zelf kunnen kiezen waar ze zitten. Je kan de 2 maten namelijk ook aan elkaar verbinden ;)

Josephine

sorrry... misschien ben ik wel een beetje lastig maar kan je die stokken ook ergens online kopen...

Pam

#18
Hoi,

Kijk eens op deze site: http://www.petfun.nl/shop/catalog/index.php?cPath=43_89

Misschien heb je er iets aan.

Groeten Pam

PS ik heb via google.nl gezocht op flex zitstokken. Misschien kun je zo nog meer sites vinden.
Toedels Pam en Willem

Josephine

toevallig zat ik net ook te kijken en ik had ook de site gevonden. maar bedankt voor de moeite!

marjolein

bedankt voor de foto, nu kan ik het plaatsen. Maar dat ziet er erg leuk uit zeg die zitstokken. Ik moet ook maar eens gaan kijken hier in de buurt.

Groetjes Marjolein

mozart

Hoi

Saskia: bedankt voor de tip van de oude sok! Goed idee zeg.
Ze zijn echt de moeite waard hoor!

Een tip: let op de prijs!
Hier zat er bij 2 verschillende zaken meer dan 3,00 euro prijsverschil tussen!
Pet's place is niet duur ermee!

bluebird23

Eigelijk lijkt me het leuk om een echte tak erin de doen..maar ja, moet die tak wel goed te bevestigen zijn.
Hoe bevestig je die flex zitstokken dan?

mozart

Er zitten eindstukjes bij en die kun je aan de tralies bevestigen, heel eenvoudig!
Echt een aanrader hoor!
groet Mozart

Josephine

weet iemand of ze ook te koop zijn bij een winkel bij amersfoort? ik heb al gekeken alleen ik weet niet waar ze ze hebben...

mozart

Hoi,

Zit er in Amersfoort een Pet's place?
Ik weet niet of elk filiaal hetzelfde heeft, maar hier (Zwolle) hebben ze ze wel!
Succes, groet Mozart


Sonja

Hoi hoi,

Even "googelen"  ;) en kijk eens:

http://www.petsplace.nl/

Klik links in het menu op "winkels" en je kunt alle vestigingen zien. ;)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

#27
Ik heb de flex stokken al een hele tijd geleden aangekocht, maar tot vorige week nog geen puf gehad om er iets van te bouwen. Nu heb ik een eerste brouwsel in elkaar gezet en buiten de kooi bevestigd. Blizzard heeft er even op gezeten, ze ging er snel weer vanaf en Luna, ach hij heeft altijd een lange aanloop nodig om iets nieuws te verkennen.
Hoe jij het in elkaar hebt gezet, Meltjuh, ziet er erg leuk uit, geeft mij inspiratie :).

Groetjes, Ingrid

Josephine

ziet er inderdaad leuk uit!!!!!! ik krijg het voor me verjaardag!

Meltjuh

Hey Ingrid
ze zitten inderdaad boven op de kooi als een soort boompje  :D.
Het boompje zit gewoon aan 1 punt vast gezet en dan andere gedeeltje aan 4
Bedankt voor het compliment :D
Het is wel een heel gedoe om alles in elkaar te krijgen maar het reslutaat mag er wezen ;D