Te lange snavel

Gestart door Cutie_lover, april 21, 2006, 12:47:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Hallo iedereen

Ik vond een plaatje op internet van een grasparkiet, en bij nader inzien leek de snavel iets te lang, is dat zo? Zo ja, dan weet ik waarneer mijn vogels snavel te lang is, zo nee, dan heeft iemand misschien een foto van een te lange snavel?

Vele groetjes ;D

sorry even de link geven: http://img218.imageshack.us/my.php?image=grasparkiet26xb.jpg

Idske

Hee Cutie,

Volgens mij is een snavel te lang als het puntje richting het borstje van de vogel groeit. Dit weet ik niet helemaal zeker, maar Coco had dit en bij hem is de snavel geknipt en bijgevijld. Maar op de foto zie ik ook dat de snavel wel lang is maar niet naar binnen groeit, dus of hij in dat geval geknipt moet worden dat weet ik niet.

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Cutie_lover

Citaat van: Idske op april 21, 2006, 12:50:35
Hee Cutie,

Volgens mij is een snavel te lang als het puntje richting het borstje van de vogel groeit. Dit weet ik niet helemaal zeker, maar Coco had dit en bij hem is de snavel geknipt en bijgevijld. Maar op de foto zie ik ook dat de snavel wel lang is maar niet naar binnen groeit, dus of hij in dat geval geknipt moet worden dat weet ik niet.

Groetjes Idske en Coco

Dus hij is wel een beetje te lang?  ;DBedankt voor je antwoord! ;D

Idske

Of hij echt TE lang is, weet ik niet zeker. Dat zullen de echte experts van dit forum wel weten.

Greetz!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

opal, sitah en misty

hoi

ik zou zegen dat het snaveltje redenlijk aan de langen kant is. ik heb zelf ook een parkiet met een te langen snavel deze moet ik 1 keer per maand knippen minimaal. Ik doe er van alles aan baksteen op de grond sepia houtezitstokken en toch blijft hij een te lange snavel houden. je moet wel op passen dat de snavel niet veel te lang wordt waardoor hij zich kan verwonden of de andere parkieten.

groetjes yvo