man of pop??

Gestart door juut_1974, mei 18, 2005, 16:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juut_1974

hoi,

Met welke leeftijd kun je ongeveer zien of een parkietje ene mannetje of een pop is???

Groetjes Judith

Sonja

Hallo,

Vanaf een maand of 3 begint de neusdop te verkleuren, dan begin je een beetje te zien, of je een mannetje (blauw) of een popje (bruin) in huis hebt.

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Judith

Als je parkietje in de eerste rui  is  (3 à 4 maand) begint inderdaad de neusdop te veranderen

Een jong mannetje zijn neusdop is roze(vleeskleurig) tot paarse dat blauw wordt en bij een jong popje is dat wit met blauw dat bruin wordt.
Echter bij een popje is de neusdop pas echt bruin rond de 7 maand

Kijk maar even op onderstaande link  dagboek van een grasparkiet naar de neusdop van een jong mannetje

http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php

vele groetjes

Anne_

Hoi iedereen,

ik heb vandaag een parkietje van 7/8 weekjes van een hobbyfokker gekocht. Hij zei dat hij wist dat het een vrouwtje was. Hoe kan hij dat dan eigenlijk al weten als je het dus pas va een maand of 3/4 kan zien???  Het snaveltje is nu ook nog roze.

Groetjes, Anne

Tjipie lover

Een pop heeft in het begin een witte snavel met een blauwe gloed en verkleurd later naar vleeskleurig bruin.
Een man heeft eerst een rose tot paarsachtige snavel en dat verkleurd naar blauw.
Dus als je zeker weet dat het rose is dan is het waarschijnlijk toch een man!

Anne_

Gebeurt het dan vaak dat parkieten'fokkers' zich vergissen in het geslacht? (net zoals bij jonge konijntjes bijvoorbeeld?... )

Groetjes, Anne

Jorijn

Dit kan makkelijk, Parkietjes worden vaak verkocht bij ongeveer 6 weken en dan is het nog niet goed te zien ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

juut_1974

Als ik het zo lees dan heb ik een pop. Dat dacht ik zelf ook al wel. Mijn ervaring leert dat popjes iets vinniger zijn en wat sneller bijten. Niet dat ze hard bijt.
Het maakt me ook eigenlijk allemaal niks uit, want het is nu al een geweldig beestje die ik nooit meer wil missen!!!!
We hebben vandaag een parkietenboom in elkaar getimmerd, hihi.
Morgen begint de grote ontdekkingstocht. ik ben erg benieuwd!!

Groetjes Judith

Anne_

Hmmm, als ik het zo in het daglicht zie is het denk ik toch een popje: de snavel is wit met wat paarsig...
Naja, als het karaktertje maar leuk is en als het niet zo'n agressieve bijtvogel wordt... (zoals de trauma-parkiet uit mijn kindertijd, maar die was waarschijnlijk ook gewoon verkeerd 'opgevoed'...  :?  )

Groetjes, Anne_

Sanne

Ik heb zondag een parkietje gekocht waarvan de fokker zei dat die een week of 8 was. Maar de neusdop is al blauw (zie foto)... Is die dan zeker ouder dan 8 weken?
Groetjes Sanne

[verwijderd door de admin]

Safrena

Hey Sjuh

Neen hoor je parkietje is zeker nog jong tussen de zes en acht weken inderdaad. :wink:
Op het snaveltje zitten nog zwarte vlekken en dit gaat weg als je parkietje een beetje ouder word  :wink:

Aan de neusdop te  zien denk ik dat je toch een popje hebt.

kijk maar even op onderstaande link daar zie je een mannetje van ongeveer dezelfde leeftijd en hoe die neusdop eruit ziet  :wink:

http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php

vele groetjes

Sanne

Een pop?? z'n neusdop is blauw?   :o
Hmm jah 't maakt ook niet zoveel uit... maar ik had "hem" Simba genoemd :shock:
Maar jij denkt dat z'n neusje nog beige wordt?

Groetjes Sanne

Mijn eerste popje (toen ze acht weken was) was haar neusdop ook zo blauw met dat wit in het midden  :wink:
Daarom denk ik dat jouw parkietje ook een popje zal worden :wink:
gr safrena

Anne_

Leuk parkietje! :)
De neus/snavel van mijn parkietje dat ook ong 7 a 8 weekjes oud is nu ziet er precies hetzelfde oud als die van jou. Dat was ook een popje volgens de fokker. Mijne heeft ook nog een donkere snavelpunt, dat was ook een teken dat ze nog jong is :)

Groetjes, Anne

Parkieten-Freak

Zeker een jonge vogel, dat zie je nog aan de donkere snavelpunt.
En het lijkt me een..........popje! :D


Sanne

Thanx :D
Tijd om een nieuwe naam te bedenken ;)

Groetjes Sanne

Tanja

Toen ik vorig jaar Bertus kocht heb ik iedere dag weer een ander geslacht kunnen vaststellen... Afhankelijk van de bui van meneertje, was de neusdop lila, blauw soms rose en dan weer gevlekt in allerlei variaties op die kleuren. Ik had mijn parkietje in April gekregen, en in september had ik het idee dat Bertus misschien toch een Bertha (of Bertina) bleek... En juist toen ik wilde beginnen met het veranderen van de naam werd de neus van Bertus gewoon prachtig blauw...

Gewoon een kwestie van geduld dus....