Hoe zit het met een paarse parkiet

Gestart door marretje, april 25, 2006, 22:27:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marretje

Wij hebben een paarse of violet hoe je dat ook noemt tekening hetzelfde als de hemelsblauwe maar zijn of haar neusdop is roze zonder andere kleur. Als ik het helemaal goed heb is dit schatje zo een 13 of 14 weken.
Ik zie alle kleuren maar helemaal roze kom ik nauwelijks tegen dus heb geen idee wat dit wordt. Weet iemand dit? Komt dat door zijn kleur?

Parkieten-Freak

Wat is je vraag? Ik begrijp het namelijk niet.


marretje

ja sorry het bericht ging gisteren nogal fout en daarna kon ik er niet meer in, maar mijn vraag ging eigenlijk over het geslacht van dit parkietje. Weten jullie bij een roze neusdop wat het kan wezen? Als ik een foto maak is de parkiet blauw ipv paars dus dat lukt niet zo.

Annika

bedoel je roze als hier ?   is natuurlijk een heel ander kleur parkietje, maar dit is een popje

marretje

ja zoiets maar dan niet lichter rond de neusgaten als dat zo heet. Gewoon effen met een beetje blauw paars rond de randen maar dat is erg licht.

Annika

is het het parkietje van je avatar? Want dat is heel klein, maar de neusdop ziet er erg licht uit, misschien door de flits. Maar daar zou ik ook popje over zeggen, maar het is erg moeilijk te zien.

marretje

nee die is het niet. Heb een foto opgezocht maar moest die eerst verkleinen dus ik weet niet of die duidelijk is. De kleur is paars en heeft dezelfde tekening als die van de avatar.

[verwijderd door de beheerder]

Annika

heb geen flauw idee, kan het niet bekijken  :(

marretje

volgens mij kan je hier ook niets zien moest het even uitproberen maar helaas. Die van de avatar is hemelsblauw en is nu rond de 12 weken. Ik denk inderdaad dat dit een popje is want die heeft blauw met wit rond de neusgaten. en dit is nog niet anders geweest.

Safrena

#9
Hey Marretje

Ik vermoed dat je andere parkietje een mannetje is ;)
Een roze paarse neusdop is meestal een mannetje

Een popje wordt zelden roze tot paarse en al helemaal op een leeftijd van 3 maand ;)

Vele groetjes

marretje

dank je wel voor je antwoord maar nog 1 vraag blijft de neusdop roze of verandert dat alsnog?

Safrena

Hey marretje

Na de eerste rui zal de neusdop mooie donker blauw zijn ;)
Of blijft het roze/paarse

Dit verschil hangt af en de veer kleuren van je parkietje ;)

Bij de gewone kleur wordt de neusdop mooi blauw bij lichte kleuren zoals de albino en lutino zal hij roze/paarse blijven
Bij de paarse of violet parkiet weet ik niet helemaal zeker of de neudop mooie blauw wordt of zo blijft ;)

Vele groetjes

marretje

toch bedankt voor je antwoord ik heb inmiddels nieuwe foto's gemaakt maar moet nog even kijken of er geschikte tussen zitten. Ik wil dit nl. weten omdat ik nu 3 parkietjes heb en er misschien toch nog een vierde bijkomt. Het gaat nu nog prima met deze drie waarvan er 2 bij elkaar zitten en 1 nog apart. Maar de hele dag zijn de kooien open en zijn ze altijd samen. Maar mijn vermoeden is nu 2 popjes en 1 man maar ik weet het niet zeker. Dat vechten begint zeker als ze broedrijp worden of hoe je dat ook noemt?

marretje

ik heb inmiddels de foto's uitgezocht en kleiner gemaakt enz. ik hoop dat ie duidelijk overkomt. de kleuren zijn iets donkerder maar foto's maken is niet mijn sterkste kant.

[verwijderd door de beheerder]

marretje

nu nog onze babbel ik was vergeten deze te verkleinen maar hier komt ie dan. Ook deze kleuren zijn eigenlijk iets donkerder nog en de parkieten zijn rond de drie maanden. Kunnen jullie me helpen met het geslacht dat is iets makkelijker als ik er 1 bij gaat zetten. Ik weet nl. niet wat ik kan aanschaffen man of vrouw.

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Hoi Marretje,

Sjakie en Babbeltje lijken mij popjes, blauwe neusdop met wit om de neusgaatjes. Knabbeltje is denk ik een mannetje, alhoewel ik daar ook wit om de neusgaatjes zie, maar de neusdop is roze.

Groetjes, Ingrid

marretje

knabbel heeft geen wit om de neusgaten dat komt denk ik door de flits. Die snaveldop is helemaal gekleurd. En bij babbeltje is het rond de neusgaten wit en de kleur neusdop is rosepaars maar dat is niet duidelijk op de foto te zetten.

Ingrid

Toch ben ik (bijna) zeker dat Babbel een popje is. Knabbel een mannetje, het witte zal dan inderdaad door de flits komen.

marretje

dan moet ik een mannetje bij halen want als ik het goed begrijp gaan de popjes vechten als ze broedrijp worden? Nu moet ik zeggen dat Sjakie helemaal verliefd is op babbeltje. Het idee dat die gaan vechten. Knabbel is nl. erg dominant op dit moment naar de vogels toe gelukkig niet naar ons. ::)

marretje

Ik denk dat je gelijk hebt Ingrid met Babbeltje want vandaag zag ik voor het eerst een beetje bruine vlekjes op de neusdop. Alleen het rare vind ik dat babbel echt voor sjakie kiest zijn dan 2 popjes. Terwijl Knabbel dan het ventje zou zijn?  :P