Hij bijt

Gestart door Fenixjuh, april 19, 2006, 17:26:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenixjuh

Hoi,
Ik heb een vogeltje (al dan geen parkiet) en hij blijft bijten. Als hij eenmaal mijn vinger vast heeft, dan blijft hij bijten tot ik terugtrek, of iets zeg. Als ik hem uit de kooi haal, hou ik mijn wijsvinger eerst iets boven zijn snavel. Als ik hem dan op mijn vinger wil laten zitten, komt hij er ook gewoon rustig op. Als hij dan op mijn hand zit, gaat hij aan alle andere vingers bijten en als ik hem dan (zoals beschreven) wil laten traplopen, bijt hij net zolang in de wijsvinger van mijn andere hand tot ik terugtrek. Hij wil alleen mijn rechterwijsvinger, de rest wordt hij agressief van.
Wat moet ik hiermee??
Groetjes winnie


ageeth

Ik heb ook een bijtende parkiet en wat we ook doen ze blijft bijten
ze wil ook niet echt bij je komen (ik heb toen de raad gekregen om haar te pakken en haar op mijn schouder te zetten en dit net
zolang vol te houden tot ze bleef zitten)
maar helaas ze bijt je niet alleen in je vinger maar ook in je nek tot bloedens toe.
en hoe we ook reageren ze blijft bijten, zelfs heel boos kijken heeft ze lak aan soms draait ze zich gewoon helemaal om, of ze zeggen wil bekijk het even.
Poekie bijt niet altijd hoor want ik mag haar wel aaien 's-morgens als ze is bijgekomen is (ze heeft namelijk een ochtendhumeur) en 's-avonds als we  thuis komen. Ook mogen we in haar kooi komen om lekkere dingen op te hangen.
maar echt een spontane parkiet is het niet zoals je wel eens hoort.
Ze fluit en keuveld wel en speelt met haar spiegeltje en als ze een keertje zin heeft zit ze in haar boompje.
We praten en we spelen en we fluiten met haar maar ze heeft volgens mij een eigenwijs karakter.
Maar 1 ding wil ik nog wel even kwijt ik wil haar niet missen want eigenlijk vind ik Poekie  wel heel leuk met dat eigenwijze kopie en dat eigenwijze karaktertje van der.
oh ja ze maakt ook van die boze geluidjes als ze iets niet wil.

tips zijn altijd welkom maar wie weet bedenkt ze zich nog wel een keer en beseft ze eigenlijk wel hoe lief wij wel niet zijn.
Nou ja

Maur@

Ook wij hebben alles geprobeerd bij Ivory om haar het bijten af te leren. Niets helpt, negeren, boos doen, boos aankijken, naar haar blazen, boos terug zetten in haar kooi, de andere meer aandacht geven dan haar, we hebben nog net niet terug gebeten. Inmiddels weten we van Ivory dat het voor haar een liefdesuiting is. Rare liefdesuiting, maar we zullen het er mee moeten doen. Ivory bijt echt niet omdat ze BIJT, maar omdat ze je lief vind. Leuk is anders, pijn, au, echt wel. Ik laat haar al niet meer op mijn vinger stappen, enkel nog op de stok. En als ze dan heel dicht bij je gezicht komt zie ik haar al kijken, o wat lief een neus. Maar ik ben dan altijd iets sneller dan dat zij is en haal haar bij mijn gezicht weg.

Parkieten-Freak

Citaat van: ageeth op april 26, 2006, 21:48:24
Ik heb ook een bijtende parkiet en wat we ook doen ze blijft bijten
ze wil ook niet echt bij je komen (ik heb toen de raad gekregen om haar te pakken en haar op mijn schouder te zetten en dit net zolang vol te houden tot ze bleef zitten)
Vreemd advies vind ik....... ???
Stel dat jij zelf elke dag tegen je zin op de meest onverwachte momenten opgepakt wordt en op een stoel gezet wordt.
Wat zou jij daar van vinden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, gun dat ook uw grasparkiet niet. ;)


Pam

Mijn Okkie bijt ook. Ik heb ook al van alles gedaan om hem er van "af te helpen" maar helaas. Ik laat het maar zo. Er zal vast wel een tijd komen dat hij het niet meer leuk vindt en dat hij het zal laten.
Gijs, onze jongste, bijt ook wel een beetje maar dat doet niet zeer. Okkie "knijpt" echt en Gijs "knabbelt".
Ik denk dat het misschien wel goed is dat je er niet teveel aandacht aan moet gaan besteden dan gaat het misschien vanzelf over.
Het kan best zijn dat jouw parkietje bij zich zelf denkt: "ze proberen het maar mooi om mij van het bijten af te krijgen, daar doe ik lekker niet aan mee"
Het zijn nu eenmaal eigenwijze maar toch wel hele leuke beestjes.

Groet Pam
Toedels Pam en Willem