Nestkastje vlug ergens anders hangen

Gestart door Bas, april 26, 2006, 14:44:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas

Hallo!
Mijn koppel grasparkietjes hadden een nestblok in mijn voliere maar omdat er nog andere vervelende grasparkietjes hun kwamen storen heb ik gewacht tot nu ( alle jonge grasparkietje zijn nu zelfstandig) en nu heb ik juist een nestkastje in een kooi gehangen en daar het koppel ingezet.volgende week zouden ze normaal dan aan een nieuw nest moeten beginnen ( denk ik toch), maar nu vraag ik me af of ik dat wel had mogen doen ? Gaan ze nu wel in het nestkastje kruipen in hun nieuwe verblijfplaats of niet ... Kunnen jullie me helpen ? :-[
Alvast bedankt !!

Ingrid

Hoi Bas,

Je wilt het koppeltje wat net een nestje heeft gehad opnieuw laten broeden?? Ik vind dat wel een beetje snel hoor! Veel verstand van kweken heb ik niet, maar wat ik wel weet is dat er maximaal 2 (hooguit 3) nestjes per jaar wordt geadviseerd. Laat eerst je parkietjes maar op krachten komen voordat je een broedhok ophangt. Het broedseizoen is nog lang niet afgelopen, dus aan tijd ontbreekt het niet ;).

Groetjes, Ingrid

Bas

Ik bedoel het eigelijk anders, kan het gewoon kwaad dat hun 2de nestje ( dat misschien nog komt) op een andere locatie is dan waar ze hun eerstje nestje hebben groot gebracht...

Ingrid

Hoi Bas,

Ik heb jouw vraag wel begrepen ;), maar wilde toch reageren op het feit dat je je koppeltje snel achter elkaar wilt laten broeden. Tenminste dat maak ik op uit jouw berichtje.
Of de andere locatie problemen gaat geven, weet ik niet zeker, maar ik denk dat het niet uitmaakt. Misschien reageert er nog iemand die meer ervaring heeft met broeden.

Groetjes, Ingrid

Bas

Jouw antwoord is ook goed hoor ! Bedankt   :)