In het kooitje steken.

Gestart door darkeyez, april 22, 2006, 17:55:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

darkeyez

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik ook een gevleugeld vriendinnetje: Niphai (Boomvolk).  Nu, ze is echt braaf en komt zonder probleem op mijn vinger en schouder.  Maar als ik haar in haar kooitje wil steken dan vliegt ze steeds net voor haar deurtje weg.  Ze zit een hele dag op haar parkietenboom maar komt er zelden af.  Ze gaat nooit naar haar kooitje en zit dan uitgehongerd op haar parkietenboom.  Zels haar met de volle hand is onmogelijk want ze vliegt direkt al krassend weg.  Wat kan ik nu gaan beginnen?  Ze wil echt NIET in haar kooitje en doet er echt alles aan om er niet in te moeten, zelfs haar eten en drinken laat ze ervoor liggen.  Iemeand tips of die kan zeggen wat ik verkeerd doe?

Groetjes
M.

[verwijderd door de beheerder]

Maur@

Wat ik nog wel eens doe als ze vlak voor de kooi weer wegvliegen is, als ze op mijn vinger zitten hou ik mijn andere hand boven ze. Met hun koppie naar mijn lijf toe en mijn hand boven ze aan de achterkant. Ze vliegen altijd eerst iets omhoog en op die manier kunnen ze niet weg. En als ze op de kooi zitten met beide handen dwingend naar het deurtje "vegen".

Nina

Ik neem een paar zaadjes in mijn hand, dan gaat hij op m'n hand van de zaadjes eten. Zó druk, dat ze vergeet dat ik ondertussen met mijn hand z'n kooi inga, hihi! Je kan ook iets lekkers (bijv. trosgierst) in de kooi hangen en dan de kooi voorhouden.

darkeyez

JA dat van die trosgierst trapt ze al lang niet meer.  Volgens mij vindt ze dat wel lekker maar nog niet lekker genoeg om ervoor in je kooitje te gaan.  Ze is er echt bang van.  Als ik dichter kom zie je haar zo helemaal de andere kant opleunen om tenslotte op mijn schouder te gaan vliegen.

darkeyez

b.t.w. dit is haar kooi (zie foto)

[verwijderd door de beheerder]

Nina

Heb je ook al geprobeerd de kooi op te tillen en de "deuropening" voor d'r neus te houden? Meestal stappen ze er dan wel in.

darkeyez

Meestal, dan heb ik weer geluk dat ze er krijsend vandoor gaat.  Ja hoor het is een echte vrouw (grapje).