mannetje of een popje

Gestart door aykoet, april 08, 2006, 13:10:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aykoet

halli ik heb mijn parkiet al een week en het gaat heel goed met tam maken en hij is al erg tam en hij was al een voor een paar uurttje verstopt maar ik fluite en chico floot terug en ik wist toen gelijk waarhij zat.

maar mijn vraag is wat denken jullie dat mijn chico is een mannetje of een popje ?

hier onder een afbeelding van chico

[verwijderd door de beheerder]

Annika

de foto is helaas nogal wazig, met de webcam gemaakt? Zo kan ik de kleur van de neusdop niet goed onderscheiden helaas. Maar misschien zijn er mensen die dat wel kunnen  :-X Wel een mooi diertje zo te zien  :-*

Denise

Ik heb ook een vraagje over mijn parkiet. Ik heb hem gekocht toen hij/zij 6 weken oud was en is nu inmiddels 12 weken oud. Nu las ik in een parkietenboekje dat je met 12 weken zeker kon zijn van een mannetje of vrouwtje. Maar aangezien mijn parkiet nu 12 weken oud is, en het dus "zeker" zou moeten zijn, zie ik juist nu zijn snavel bruiner worden bij zijn neusgaten.. :-[ . Ik zal morgen even een foto plaatsen ter verduidelijking. Misschien dat iemand het kan zien en me zekerheid kan geven  ;).


Cutie_lover

Citaat van: Denise op april 11, 2006, 22:45:22
Ik heb ook een vraagje over mijn parkiet. Ik heb hem gekocht toen hij/zij 6 weken oud was en is nu inmiddels 12 weken oud. Nu las ik in een parkietenboekje dat je met 12 weken zeker kon zijn van een mannetje of vrouwtje. Maar aangezien mijn parkiet nu 12 weken oud is, en het dus "zeker" zou moeten zijn, zie ik juist nu zijn snavel bruiner worden bij zijn neusgaten.. :-[ . Ik zal morgen even een foto plaatsen ter verduidelijking. Misschien dat iemand het kan zien en me zekerheid kan geven  ;).



Met twaalf weken zeker ??? Ik heb altijd gehoord na de rui, die is na drie maanden, en die duurt dan nog wel wat .... Iets meer na twaalf weken denk ik. Als hij ook nog veranderd  :-[ De snavel bedoel ik. Volgens mij moet je nog iéts langer wachten hoor ;)

Denise

Citaat van: Cutie_lover op april 17, 2006, 11:56:27
Met twaalf weken zeker ??? Ik heb altijd gehoord na de rui, die is na drie maanden, en die duurt dan nog wel wat .... Iets meer na twaalf weken denk ik. Als hij ook nog veranderd  :-[ De snavel bedoel ik. Volgens mij moet je nog iéts langer wachten hoor ;)

Okeej dankje ;) ik denk nu zelf dat het toch een vrouwtje wordt. (zie mijn avatar, en nu is de snavel bruin aan het worden)