gaatje in snavel

Gestart door Lisadepisa, april 14, 2006, 15:42:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lisadepisa

Hoi,

Ik zag vandaag dat Pino een klein deukje/gaatje heeft in zijn snavel, vlak onder zijn neusdop. Ik vermoed dat Vogel hem heeft gebeten. Het deukje is een beetje rood. Moet ik hiermee naar de dierenarts of gaat het vanzelf over? Hij gedraagt zich verder normaal en blijft wel contact zoeken met Vogel, dus een trauma heeft ie niet opgelopen.

groeten,
Lisa

Safrena

Hey Lisa

Als je parkietje er zelf helemaal geen last van heeft en als het niet echt bloed of het is geen groot wondje zou ik het zelf even ontsmetten met een niet alcoholisch ontsmettingsmiddel (liefst isobetadine)

Hou het in oog mocht je parkietje er toch meer last van hebben kun je altijd even contact opnemen met de dierenarts

vele groetjes

Lisadepisa

Hoi,

Het gaatje in Pino's snavel is weer gaan bloeden. Het is wat groter en donkerder dan gister. Ik denk dat Vogel er weer aangezeten heeft. Nog steeds alleen schoonmaken? Hoe lang duurt het voordat zo'n gaatje weer dicht is?

groetjes,
Lisa

Sonja

Hoi Lisa,

Als het gaatje in de snavel groter is geworden, zou ik morgen toch even de dierenarts ernaar laten kijken.
Als je zeker weet dat Vogel er steeds aan zit, zou ik ze tijdelijk apart zetten, anders krijgt het wondje niet de kans om te genezen.
Het is in ieder geval goed om het, zoals Safrena al schreef, te ontsmetten.
Hoelang het duurt voordat het wondje dicht is, kan ik je eerlijk gezegd niet vertellen. Dat hangt er ook een beetje vanaf hoe groot het is.

Sterkte met Pino.

Groetjes, Sonja.

Lisadepisa

Hoi,

Pino heeft nog een gaatje in zijn snavel! Vannacht hebben ze voor het eerst bij elkaar gezeten, maar dat was blijkbaar geen goed idee. Misschien toch maar even langs de dierenarts. Ik vraag me wel echt af of ze ooit bij elkaar kunnen...

Safrena

Hey Lisadepisa

Het lijkt me inderdaad het beste om zo toch even langs de dierenarts te gaan hoor, en zeker omdat het andere gaatje ook weer opnieuw was gaan bloeden

Het gebeurt zelden dat parkieten elkaar zo pijn doen.
Hoeveel parkietjes heb je en welk geslacht

Als je meer popjes hebt dan mannetjes dan kan dit wel gebeuren

vele groetjes

Lisadepisa

Ik heb er twee, Vogel is een popje en Pino is (waarschijnlijk) een mannetje. Ik ga r deze week nog langs. Moet ik ze dan allebei meenemen?