geen gefladder

Gestart door NoNNePoN, april 15, 2006, 11:17:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoNNePoN

hallo mensen

zoals jullie weten heb ik sinds gister mijn parkietje
hij was na een paar uur al druk aan et fluiten en aan et klimmen
vanmorgen heb ik geprobeerd mijn hand er in te doen
en hij gaf geen kick, hij begon niet te fladderen, helemaal niks
is dit dan juist een goed teken?of zegt dit nog helemaal niks?

plus had ik nog een vraagje, ik heb vier voerbakjes, en in 2 voerbakjes zit niks in,maar chuckie kruipt er steeds helemaal in, ik ben bang datie zich straks zeer doet, zijn er in de dierenwinkel van die plastic schuifjes te koop die je er voor kunt doen?


alvast bedankt

groetjes Manon

Cutie_lover

Citaat van: NoNNePoN op april 15, 2006, 11:17:37
hallo mensen

zoals jullie weten heb ik sinds gister mijn parkietje
hij was na een paar uur al druk aan et fluiten en aan et klimmen
vanmorgen heb ik geprobeerd mijn hand er in te doen
en hij gaf geen kick, hij begon niet te fladderen, helemaal niks
is dit dan juist een goed teken?of zegt dit nog helemaal niks?

plus had ik nog een vraagje, ik heb vier voerbakjes, en in 2 voerbakjes zit niks in,maar chuckie kruipt er steeds helemaal in, ik ben bang datie zich straks zeer doet, zijn er in de dierenwinkel van die plastic schuifjes te koop die je er voor kunt doen?


alvast bedankt

groetjes Manon

De eerste vraag die je hat, had ik ook. Ik denk dat dat een gunstig teken is, hij hoeft toch niet helemaal te fladderen?!

Gr. Ingrid.

p.s. op de tweede vraag weet ik geen antwoord

NoNNePoN

#2
het klopt dat mijn vogeltje in et lege voerbakje gaat kruipen
maar wat kan ik hier tegen doen?kun je daarvoor van die plastice schuifjes kopen?
ook klopt het wat ik heb gelezen dat mijn vogeltje onder de voetenstandaard wil kruipen en hierdoor bijna vast zit
ik heb geen idee welk voerbakje ik dan moet aanschaffen, kunnen je me dit zeggen?


bedankt

Ingrid

In de dierenwinkel zijn afdekplaatjes te koop om aan de opening die ontstaat wanneer je de voerbakjes weghaalt, te bevestigen. Ik heb ze zien liggen bij Pet's Place.

Annika

wat leuk dat je parkietje helemaal niet fladdert als je je hand in de kooi doet  ;D Kan het zijn dat ie al handen gewend is? Het is in ieder geval erg fijn tam maken!

Wat betreft het in de voerbakjes kruipen, ik ken het. Vledder deed het ook, tot het moment dat ik Kleintje erbij deed. En het laatste jong van Vledder ne Kleintje deed het ook, gewoon een kwestie van eruit willen wat het hier, aandacht aandacht.
Natuurlijk kunnen ze niet altijd hun zin krijgen, dus heel verstandig dat je er iets voor wilt doen!

Groetjes Annika

NoNNePoN

hij heeft net al uit mijn hand gegeten dus dat is heel goed
heb hem pas een dag, maar we doen gewoon rustig aan

is dat echt een teken dat hij eruit wil?
kun je van die schuifjes ervoor kopen dan?
want ik zou niet weten hoe dat anders moet
hij gaat nu ook tussen de voetenstandaard, daar kan hij ook klem tussen gaan zitten,dus ik moet zo fkes nieuwe voerbakjes kopen
maar geen idee welke voerbakjes wel goed zijn

Safrena

Hey NoNNePoN

Ik heb ook vier bakjes hangen aa, de kooi en gebruik er dan twee voor hun voer en twee die ik vul met water ;)

Dat je parkietje niet door de kooi begint te fladderen is geen probleem dat is zelf positief ;)
Praat gewoon lekker rustig tegen je parkietje als je met de hand in de kooi gaat

vele groetjes

NoNNePoN

haha ik had verkeerd gekeken,ik heb een dekseltje op de voerbakjes zitten die ik op de tralies kan klikken (probleem opgelost haah)
hij heeft net uit mijn hand gegeten, maar af en toe doet hij et ook niet
beetje bangerig nog denk ik,maar et gaat tot nu toe in ieder geval goed, tis een prachtig mooi beestje om te zien
van allerlei kleuren heeft hij haha  ;D

NoNNePoN

ik wou nog even wat vragen
af en toe als ik mijn hand bij chucky houd hapt hij een beetje na mijn vinger
niet hard hoor maar gewoon zachtjes, wat kan dit betekenen?
ook af en toe bijt hij wel iets harder
is dit normaal in et begin?

Safrena

Hey NoNNePoN

Misschien een idee om even onderstaand artikeltje te lezen ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Vele groetjes

NoNNePoN

#10
huh wat heb ik daaraan dan haha
ik heb mijn parkietje net 3 dagen

Wat je daaraan hebt??? In dat artikel worden 4 redenen van bijten uitgelegd. Jouw vraag wordt beantwoord bij 'Macht". Gr. Ingrid