ladderen

Gestart door Danielle, april 16, 2006, 00:21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Dag,
Ik heb al het een en ander gelezen over het ladderen dat je toe kunt passen, als je parkiet bijt.
Het bijten heb ik mijn parkiet wel afgeleerd, door de techniek boos kijken en boos aanspreken. Ik heb nooit het ladderen toegepast. Nu is het echter zo dat mijn parkiet meteen op mijn vinger springt als ik hem uit de kooi haal of als ze ergens anders zit. Als ze op mijn vinger zit en ik probeer haar te laten ladderen dan vliegt ze meteen weg. Het lijkt dan alsof ze bang is voor mijn 'andere' vinger. Dit doet ze ook als ze op mijn schouder of hoofd zit, dan luisterd ze nooit naar de comando 'op', maar vliegt ze altijd weg.
Ik vroeg me nou af of het toch handig is om het ladderen aan te leren, ook als ze niet echt bijt. En mijn tweede vraag is hoe je dit dan aan kunt leren.

Groetjes Danielle en een snavelkusje van Gijsje

Parkieten-Freak

Probeer de vogel eens in alle rust over te laten stappen op je andere vinger als je gewoon op je gemak in een stoel zit.
Wellicht helpt het als je de parkiet niet aankijkt: doe dus net of je het niet ziet.
Gewoon een paar keer oefenen, dan lukt het vanzelf. ;)



Danielle

Het is echt vreemd. Gijsje springt met gemak op je vinger, maar is echt bang voor de tweede vinger.
Ik heb het al meerdere keren rustig geprobeerd, maar ze blijft elke keer weg vliegen en kwekt daarbij ook als teken dat ze het er niet mee eens is.
Ik zal het wel blijven proberen, uiteindelijk zal het ook wel lukken  :)

Parkieten-Freak

Zorg je wel dat je bewegingen langzaam zijn? ;)