gesplitst :Kortwieken

Gestart door Kleintjes, april 15, 2006, 13:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

ik heb het topic kortwieken nog eens grondig zitten doorlezen en zit nu met 'n vraag..
Aangezien Pino niet meer kan vliegen om een of andere reden (denk dat hij bij 'n epileptische aanval de vleugel uit de kom heeft gehad of nog heeft, is wat scheef) en de andere 3 wel kunnen vliegen wat dan eerlijker is?

Kan ik dan beter 1 van hun laten korten of gewoon zo laten? Pino heeft nog wel wat jaren te gaan (hoop ik tenminste) maar dan kan hij tenminste met 1 van hun spelen zonder dat hij meteen alleen zit als ze los mogen.

Zou graag de mening willen weten van jullie, en nee, ik probeer 't niet om de parkietjes tam te krijgen maar gewoon om de reden dat Pnio altijd alleen zit als ze los zijn omdat hij als gehandicapte niet kan vliegen. Hem laat ik overigens nooit wieken omdat hij de vleugels had nodig heeft als hij weer eens aan 't stunten is.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ik begrijp heel goed dat je het ontzettend vervelend vindt voor Pino dat hij niet kan vliegen. Toch vind ik dat persoonlijk geen reden om 1 van de andere vogels te kortwieken omdat Pino dan een speelmakkertje heeft. Ze spelen toch samen in de kooi?
Als Pino nog wel wat kan fladderen, zou je eventueel een versierde tak voor hem op tafel kunnen leggen met speeltjes erin. Mocht hij dan vallen, dan valt hij niet hard.
Neem bijvoorbeeld hier eens een kijkje!
http://www.birds-online.de/beh/flugunfaehige.htm


Cutie_lover

Citaat van: Parkieten-Freak op april 15, 2006, 15:48:31
Neem bijvoorbeeld hier eens een kijkje!
http://www.birds-online.de/beh/flugunfaehige.htm
Dat vind ik een goed voorbeeld, tenzij je een hond hebt, maar de ander pietjes kunnen er ook op spelen! ::)