spiegels

Gestart door wend.Y#33;, april 11, 2006, 15:15:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wend.Y#33;

heeeey, :)
ik heb me parkietje nu 5 daagjes ::)
hij is gister voor het eerst uit ze kooi gegaan.. :)
een beetje onwennig en fladderen tegen muren enzo.. :-[
jammer genoeg is me parkietje gekortwiekt door de dierenwinkel :(
maar hij ken hartstikke goed vliegen.. dus ik weet niet hoe ze dat hebben gedaan.. maargoed
vandaag deed ik hem voor de 2e keer uit de kooi en hij bleef maar tegen me spiegels aanvliegen  :-[
nou heb ik hem op me hand gezet en dan dicht bij de spiegel gehouden zodat tie zichzelf geen pijn doet.. :-[
na veel moeite kreeg ik hem bij de spiegel vandaan. :)
ik weet dat parkieten spiegels leuk vinden enzo :)
maar mijn parkiet gaat keihard met ze snaveltje tegen de spiegel slaan en de heletijd er tegenaan vliegen.. :-[

moet ik me spiegels afplakke als die losvliegt?
of een klein spiegeltje voor in ze kooi kopen?
is dit normaal?

groetjes wendy :)

denise20

Hoi Wendy,

Ik heb mijn parkietje nu bijna een maand en heb sinds anderhalve week er een spiegeltje in gehangen. Hij zit er continu bij en met zijn snavel er tegen aan te tikken, en hij maakt hele schattige geluidjes, hij communiceert echt met zijn 'nieuwe maatje ' . Mijn parkietje is er trouwens ook rustiger door geworden, eerst kwam hij niet bij me in de buurt en sinds zijn spiegeltje er is komt hij op m'n hand zitten en schouders, dus het heeft goed geholpen.

Groetjes Denise  ::)

hanske

Met het risico van reacties van andere parkietenbezitters met spiegeltje in kooi: ik ben eerder een tegenstander van een spiegeltje. Het beestje begrijpt niet dat hij zichzelf ziet en probeert natuurlijk verwoed reactie te krijgen. Dat kan behoorlijk zielig zijn, alhoewel dat voor een mens als schattig kan aanzien worden. In de vakliteratuur kan je dit nl. ook terugvinden. Enfin, éénieder doet natuurlijk wat ie zelf goed vindt, maar ik wou het gewoon even laten weten.
Groetjes
Hanske

denise20

Hallo Hanske,

Daar ben ik het ook wel mee eens. het is inderdaad schattig om te zien maar mijn parkietje kijkt ook de hele dag, onder en achter de spiegel waar zijn maatje nou eigenlijk zit. Ook gaat hij minder graag uit zijn kooi, ik denk wel is dat dat komt omdat hij zoiets heeft van, mijn maatje gaat niet mee, dus ik ga ook niet. Misschien is dit wel onzin hoor maar het lijkt soms wel zo.

groetjes Denise  :)

Sonja

Hoi hoi,

Ook ik kan me wel voorstellen dat het ergens een beetje 'zielig' kan lijken, omdat het parkietje er een soortgenootje in ziet.
Maar aan de andere kant, en dat is mijn persoonlijke ervaring: als je geen spiegeltje geeft, zoekt (en vindt) het parkietje al snel andere glimmende objecten, waar hij hetzelfde mee omgaat als met een spiegeltje. Denk aan theelepeltjes, pannen, e.d.

En als het geen spiegeltje is, worden ze vaak helemaal verliefd op een ander geliefd speeltje. Ze zoeken toch een soort 'surrogaat' partner.

De beste remedie is dan ook, als je het zielig vindt, om hem een echt soortgenootje te geven. Maar zelfs dan blijven ze ook met het spiegeltje, of andere glimmende voorwerpen, spelen.

Groetjes, Sonja.

wend.Y#33;

hmm okee bedankt voor de informatie.. :)
ik weet nog niet wat ik doe met het spiegeltje.. ::)
maar wat kan ik doen tegen de grote spiegels in me kamer  :-[
want als die losvliegt vliegt tie de heletijd tegen die spiegels aan..
en als ik hem dan op me hand zet dan blijft tie daar 10 minuutjes zitten maar daarna gaat tie er weer tegenaan fladderen..
dalijk doet tie zich zelf pijn :(

groetjes wendY

Cutie_lover

Citaat van: wend.Y! op april 12, 2006, 16:05:46
hmm okee bedankt voor de informatie.. :)
ik weet nog niet wat ik doe met het spiegeltje.. ::)
maar wat kan ik doen tegen de grote spiegels in me kamer  :-[
want als die losvliegt vliegt tie de heletijd tegen die spiegels aan..
en als ik hem dan op me hand zet dan blijft tie daar 10 minuutjes zitten maar daarna gaat tie er weer tegenaan fladderen..
dalijk doet tie zich zelf pijn :(

groetjes wendY
Heb je het nou over een spiegel in de woonkamer? want dat probleem heb ik ook!

wend.Y#33;

jaa spiegels in me eigen kamer boven me wasbak..
hij blijft er maar tegen aanvliegen enzo..

Sonja

Je kunt eventueel iets voor de spiegel hangen, of de spiegel afplakken, eerst helemaal, en dan steeds wat minder, zodat je parkietje er geleidelijk aan went.
Ook kun je je kleine vriendje meenemen naar de spiegel, en er zachtjes tegenaan tikken, zo leer je hem dat hij daar niet doorheen kan.
Een beetje hetzelfde als met de ramen.

Groetjes, Sonja.

wend.Y#33;

ja ik denk dat ik me spiegel maar ga afplakken
want als die uit ze kooi mag vliegt tie gelijk naar de spiegel
en gaat tie zo met ze snaveltje er tegen aan tikken
en hij wordt hartstikke boos op mij als ik hem daar weg haal..
vandaag wou die me zelfs bijten terwijl die al 3 kwartier voor die spiegel zat..
hij leert vanzelf wel toch dat het ze spiegelbeeld is..?
kvind dit een beetje zielig..:(
vandaag bleef die maar kusjes geven met ze snaveltje enzo..

groetjes wendY

Sonja

Hoi Wendy,

Je parkietje zal niet leren dat hij zichzelf ziet in de spiegel. Hij ziet er echt een soortgenootje in, en kan daar dan ook echt 'verliefd' op worden.
Als je dit erg zielig vindt, zou je kunnen overwegen om je parkietje een echt soortgenootje te geven. ;)

Groetjes, Sonja.

wend.Y#33;

heb ik gevraagd aan me moeder maar dat wil ze absoluut niet..
omdtat ik al zoveel dieren op me kamer heb..
ik heb al verteld dat ze bijelkaar kunnen maargoed.. werkt niet..
ik denk dat kme spiegels maar ga afplakken..

groetjes wendY

wend.Y#33;

ik heb nu me spiegels afgedekt met theedoeken
werkt prima hij kijkt nu alleen nog naar ze schaduwen..
maar dat mag die lekker blijfen doen
als ik me parkietje wat langer heb hoop ik dat ik wel een 2e parkietje erbij mag..
voor de vakantie dat is dan wat gezelliger..
niet dat er geen mensen oppassen maar als die dan 3 weken niet uit ze kooi mag is het erg zielig:( me opa en oma passen op

groetjes wendY

Kleintjes

Hoihoi,

Ik heb in allebei de kooien spiegeltjes hangen. Pino is er altijd al dol op geweest, alles wat glimt eigenlijk; net 'n ekstertje hihi :-*. Tweety en Silly spelen verstopprtje met de spiegels en Kyra is 't kick-boxen ermee aan 't oefenen. Dan trapt ie tegen de spiegel tot die schommelt en pakt hem dan vast, net ;n kick-boxer lol :P :-*

Ik heb altijd spiegels gehad bij de kleintjes, ze spelen er nu dus samen mee, of 't nu verstoppertje is of wat dan ook, zelfs als boxbal doen ze dienst.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

wend.Y#33;

ik denk dat k wel een klein spiegeltje voor in ze kooitje ga kopen..
want daar kan die niet tegen aan vliegen.. en het kan niet zo veel kwaad..
maar de spiegels in me kamer laat ik afgedekt.. voor als die zich pijn doet..
bedankt voor jullie informatie

groetjes wendy