waarschijnlijk gewiekt

Gestart door Sam, april 13, 2006, 15:50:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

O dat zou hartstikke gaaf zijn als Sam er op deze manier doorheen is gekomen. Heel veel succes met hem.

Sam

Ik ben nu toch zeer bang dat ik te vroeg gejuicht heb. De veren van zijn ene vleugeltje zijn er weer uitgevallen met aan de uiteinde een drupje bloed. Ik denk dus toch dat Sam een kruipertje is. :(

En ik had al tegen mijn man gezeg dat als dat zo is, we voor Sam een mooie speelplaats gaan maken op mijn houten dienblad. Ik wil daar dan klimstokken en van die touwringen op maken zodat hij toch lekker uit zijn kooitje kan spelen.

Hoewel ik het erg jammer vind dat Sam niet zal kunnen vliegen, wil ik het allerbeste voor hem. En hem terug brengen omdat hij ziek is, dat zal ik nooit doen. Ik voel gewoon al echt een band met het beestje en vind dan ook dat ik voor hem moet zorgen. Hem hebben we uitgekozen en hij hoort nu gewoon bij ons.
Mijn schoonouders hebben destijds hun eerste beestje terug gebracht naar de winkel omdat er niet zoveel leven in zat en dat vind ik toch een beetje raar.....

maartje

Hoi sam,
erg goed van je dat je Sam wil houden ondanks dat het een kruipertje is. Ik heb zelf wel een parkietje terug gebracht naar de winkel. Ik vond het erg moeilijk, maar heb het niet gedaan om dat hij ziek was, maar omdat de winkel had gelogen over de leeftijd en hij niet goed kon opschieten met isodorus.
SUper van je dat je een speeltuin gaat maken zodat hij toch een waardig parkieten leven te gemoet gaat.
Sommige leden hebben ervaringen met kruipertjes en die hebben er met volle teugen van genoten. Zowel de parkietjes als de baasjes.

Maur@

CiteerSommige leden hebben ervaringen met kruipertjes en die hebben er met volle teugen van genoten. Zowel de parkietjes als de baasjes.

Zeker weten van het puntje van mijn tenen tot de uiteinde van mijn haren heb ik genoten van Hompelmans. En ik denk andersom ook wel.

Sam

Ik heb recentelijk de mensen gemaild waar we Sam vandaan hebben dat hij een kruipertje is. En het vreemde is dat ik een mail terug kreeg met de mededeling dat ze niet weten wat een kruipertje is.
Zij zeiden dat omdat Sam nu 4 maanden is, hij in de rui is en dat het kan zijn dat hij daarom niet vliegt.

Pfff, ga ik weer twijfelen en hopen, maar als jullie je eerlijke mening moeten geven wat zeggen jullie dan. Zal Sam na deze rui misschien toch kunnen vliegen of is dat valse hoop.....

Meltjuh

Ik denk al vanaf het begin dat Sam een kruipertje is om eerlijk te zijn. Alle dingen wijzen daar op.
Het is jammer als hij niet zal gaan vliegen, ook voor hem, maar gelukkig zal je wel veel plezier van zo'n vogeltje hebben :)

Lijntje

Ik denk ook dat het helaas een kruipertje is.
Ik heb ook 1 gekortwiekt vogeltje en dat is totaal niet
zoals jij het allemaal beschrijft.
Ik weet ook sowieso niet of je die mensen echt kunt vertrouwen
waarje Sam vandaan hebt.. Als ze toen zeiden dat die staart
zo recht was door de rui, dat kan gewoon niet, dan valt een veer
uit en niet de helft of een stuk van de veer en dan ook nog zo
kaarsrecht..
In ieder geval heel veel succes met je lieve beestje, ik wens hem
het allerbeste!!
Groetjes Annelijn

Sam

Wat je inderdaad zegt over de staart daar zit zeker wel wat in ja. En ach, ook al is het een kruipertje, we zullen zeker plezier van hem hebben, dat hebben we al, dus dat zit zeker goed.

Maur@

CiteerPfff, ga ik weer twijfelen en hopen, maar als jullie je eerlijke mening moeten geven wat zeggen jullie dan. Zal Sam na deze rui misschien toch kunnen vliegen of is dat valse hoop.....

Ik denk dat je voor jezelf nu moet aanvaarden wat Sam is. Als Sam na de eerste rui geen vliegveren en staart terug heeft gekregen is er geen hoop meer dat hij het bij een tweede, derde, vierde of welke rui dan ook wel zou krijgen. De eerste foto die ik van Sam zag was voor mij al doorslaggevend. Sam is een kruiper. Natuurlijk hoop je voor Sam dat hij zal kunnen vliegen. Of hoop je het een beetje voor jezelf? Sam heeft er geen weet van, Sam weet niet beter dan dat hij niet kan vliegen. Hij heeft het nooit kunnen doen. Dus wat mist hij, niets. Ik vergelijk dat soms met mensen, een gehandicapt kind is dat zielig? Nee wij vinden dat zielig, omdat we bepaalde verwachtingen hebben van kinderen. Maar een gehandicapt kind, weet niet beter en kan met begrip en een goede begeleiding een gewoon mens zijn, net als jij en ik. En zo is het ook met Sam. Wat weet Sam van vliegen, niets. Help hem als kruiper een geweldig leven te hebben. En geloof mij, onze Hompelmans, daar ging elke vogel voor opzij. Hij liet zich wel horen als hij ergens bij wou. Onze Hompelmans is ook niet dood gegaan aan het kruipervirus, onze Hompelmans had een ander virus, waar wij helaas niet alert op geweest zijn. Kruipers kunnen net zo oud worden als elke ander grasparkiet. Wij hebben hier angsten uit gestaan voor de kuikentjes. We hadden toch een kruiper die in contact geweest is met de nieuwbakken mams. Wij zeggen we hebben geluk gehad, de kuikentjes zijn goed en gezond. Maar voor hetzelfde geld hadden we twee kruipers gehad. Je hebt er geen zeggenschap over, het gebeurd gewoon.

Ik kan je enkel zeggen geniet van Sam, kruipers zijn zulke geweldige, eigenzinnige, voor zichzelf opkomende vogels, ze moeten wel, en daardoor hebben ze een geweldig karakter. En daar kun je heel veel plezier aan beleven. En soms ook wel wat van leren.

Sam

Ik ga nu ook zeker aanvaarden dat Sam een kruiper is. Ik had gewoon nog heel erg gehoopt voor het beestje zelf dat hij zou kunnen vliegen. Maar de redenatie zoals jij die hier neer zet, zo had ik het nog niet bekeken. Sam heeft inderdaad nooit kunnen vliegen en weet dus waarschijnlijk niet wat hij mist.
Verder genieten we iedere dag van het beestje en leren we hem steeds beter kennen.
Sam is een geweldig beestje met een leuk, vriendelijk, nieuwsgierig karakter en hij weet ook heel goed wat hij wel en niet wil en laat dat wel merken.

Sam

Gisteren was mijn man een dagje vrij en samen met mijn dochter van 3 heb ik een ontwerp gemaakt voor een speeltuintje, daarna spullen inslaan en toen kon mijn man aan de slag.

Inmiddels is hij helemaal klaar en ziet er super leuk uit (al zeg ik het zelf).
Sam heeft er vanmorgen al 20 minuutjes in gespeeld. Na even rustig te hebben gezeten, ging hij langzaam op ontdekking uit. Leuk om te zien hoor.
Vanmiddag mag hij weer even, zodat hij er rustig aan kan wennen, maar dat komt wel goed.

foto volgt nog.

groetjes

janneke

Hoi Sam,
Ik wil toch benadrukken dat ik het leuk vind dat jullie dit alles zo opvatten. Het is toch jammer te horen dat een beestje iets mankeert.
(Ik heb zelf een parkiet die astma schijnt te hebben, volgens de DA. Ik kreeg te horen dat zijn levensverwachting een stuk korter is. Daar kan ik heel verdrietig van worden want het is zo'n schattig beestje. Kobus kan alles, maar met mate. Hij begint snel te hijgen.)

Jullie helpen je parkiet enorm door een speeltuin in elkaar te zetten. Wat ontzettend leuk! Het zal wel een verwende parkiet worden! succes ermee!
Groeten Janneke

Sam

#52



Foto's mogen enkel geplaatst ter verduidelijking van een vraag ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
Wil je je parkietje showen, heel leuk :D
Maar dat doen we in de daarvoor bestemde fotoalbum
http://album.parkietenweb.nl/index.php
Gr safrena

Maur@

Volgens mij gaat Sam het daar erg naar zijn zin krijgen. Toppie.

Sam

Oh, sorry Safrena, dat had ik niet meegekregen.
Ik wilde eigenlijk gewoon laten zien wat voor speeltuintje we voor Sam gemaakt hadden.

janneke

Leuke speeltuin! En wat groot! Sam zal zich wel vermaken denk ik!
Groeten!

Sam

Sam vindt zijn speeltuin super!!!

en ik moest van de week eigenlijk wel even glimachen om mezelf. Sam zijn staart, daar groeit zo af en toe een veer een heel stuk langer door. Ik vond het een erg raar gezicht, mijn Sammie met een lange "staart". Inmiddels is de veer er weer afgevallen en is het weer mijn vertrouwde Sam!