goed tehuis gezocht voor vreselijk lieve parkietenman

Gestart door manette, april 12, 2006, 19:57:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

 ;D
Ik ben blij dat er zo snel zo'n mooie oplossing gevonden is!


smartie

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest. En zit net dit topic te lezen.

@Manette: geweldig dat je zoveel moeite gedaan hebt om een goed en liefdevol thuis voor Pepe te vinden. Om maar te zwijgen dat je hem gered hebt uit de bek van een kat en hem een thuis gegeven hebt.

@Carla: helemaal toppie dat je zover hebt gereden om je te ontfermen over een parkietje. Ik weet zeker dat Pepe helemaal goed terecht is gekomen en veel nieuwe vriendjes zal maken!

Echt een super verhaal vind ik het!

Idske

Yep! Ik had het verhaal aan mijn pa en vriend verteld omdat het me bezig hield dus ik was maar wat blij dat het zo goed is afgelopen en heb dat natuurlijk ook verteld!
Geweldig! ;D :-X
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak



Carla

Pepe stelt het héél goed. Hij gaat nogmaar heel weining naar ' de spiegel' kijken. Hij slaapt al tussen de andere parkietjes. De eerste nacht had hij bij zijn spiegel doorgebracht. Hij vindt de voeder en de drinkplaats al. En trekt het meest op met Tommy, grey snoop en boeboeleke. De dames van het gezelschap zeggen hem nog niet veel. Maar dat komt ongetwijfelt nog !!!
Pepe zit vrolijk te tjilpen alsof hij hier al altijd heeft gewoont.
Ik houd Manette op de hoogte met persoonlijke berichtjes en heb al heel wat foto gestuurd.
Er staan er ook enkele in de galerij.
Ik hoop dat pepe hier bij mij een lang en gelukkig leven is beschoren ;)

Meltjuh

wauw echt super dit ;D
gelukkig is het allemaal goed gekomen ;D

Parkieten-Freak

Fantastisch Carla! Wat ontzettend fijn dat alles zo goed gaat. Pepe ziet er heel gelukkig uit op de foto's! ;D


manette

Het was er nog niet van gekomen vanwege werk en een weekendje weg, maar vanochtend heb ik de kooi schoongemaakt en opgeborgen, gadegeslagen door de hond die nog niet helemaal lijkt te beseffen dat het blauwe indringertje echt weg is. Ik ook niet overigens. Soms denk ik dat ik hem nog hoor.
Ook zijn twee (!) parkietenbomen heb ik opgeruimd, net als de hele bos hazelaartakken die ik voor Pepe in de garage had staan (als 'reserve').

Ik heb vroeger een tam parkietje gehad. Voor mijn man was Pepe de eerste kennismaking met deze lieve kromsnaveltjes en dit weekend zei hij me dat hij nooit had gedacht dat een parkietje zo leuk was en dat hij Pepe ook miste. Maar Pepe was dan ook het zonnetje in huis. Altijd vrolijk, altijd gezellig kletsen.

Ik mis Pepe, maar ik ben niet verdrietig omdat ik weet dat hij het nu heel goed heeft bij Carla.

Ooit, als de omstandigheden anders zijn (en ik hoop dat dat nog heel lang duurt), zullen wij zeker weer een parkietje nemen. Wie weet wel een kind van Pepe. Ik hoop dat dan het forum nog steeds bestaat, want af en toe is het fijn als je te rade kunt gaan bij ervaren parkietenvrienden.

Uiteraard blijf ik forumlid, want daar hoef je geen parkietje voor te hebben, toch ?  ;)


Ingrid

Hoi Manette,

Natuurlijk mag je lid blijven ook al heb je geen parkietje meer. Wij hopen met je mee dat tegen de tijd dat je weer een parkietje hebt, het forum nog steeds bestaat. Daar ga ik wel van uit  :D.
Hopelijk gaat het nu wat beter met jullie hond!

Groetjes, Ingrid

Carla

Manette, we gaan in de nabije toekomst een paar popje extra in de voliere doen, want nu is het zo dat de mannetjes duidelijke in de meerderheid zijn.
Mocht Pepe ooit een koppeltje vormen met een popje dan ben jij zeker de eerste die ik op de hoogte breng. En mochten er daar ooit kleintjes van komen dan zal ik je zeker laten meegenieten van die kleine pluizenbolletjes.
;)

Parkieten-Freak

 :D
Wat is dit toch mooi allemaal mensen, ik zit gewoon te genieten! :)
en Manette, met of zonder grasparkiet: je bent en blijft altijd van harte welkom op het forum! ;)


manette

Ja, het begint steeds meer op een echt sprookje te lijken...

Mariëlle S

Ik lees nu net voor het eerst dit topic en ik zit gewoon met kippevel (of parkietenvel) en traanoogjes te lezen. :-[

Tjonge wat een verhaal zeg, en wat fantastisch.
Manette heel veel sterkte. Ik hoop dat het met de hond nog lang goed gaat en ik hoop dat Pepe nog lang mag genieten van zijn leventje bij Carla. Zo te horen is hij daar al druk mee bezig :P ;D

Ik hoop nooit afscheid te hoeven nemen van Dolby en Discy maar als dat ooit zo mocht zijn hoop ik dat ik net zo'n dierenvriend vind voor ze als Carla.

groetjes,
Mariëlle

Jippie

Wat een prachtig verhaal zeg! Ik vind eigenlijk dat dit ook in het sprookjesbos van de Efteling moet komen!

Manette, het lijkt me verschrikkelijk je vriendje weg te moeten doen, maar als hij zó goed terecht komt, wordt het al een beetje minder erg, toch?

Carla, wat geweldig ben jij voor parkietjes! Maar ja, als engeltje ben jij vast erg herkenbaar voor ze, jij hebt immers ook vleugeltjes :D!

Heel veel succes met Pepe!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Carla

Als dank aan Manette is er een nieuw popje naar haar genoemd.Manette heeft zelf het popje uit drie nieuwelingen mogen kiezen.
Zo zijn Pepe en Manette toch nog altijd een beetje samen.  ;)
Foto's kan je zien in de galerij.

Idske

Hee gaaf zeg! Hoe gaat het met Pepe? Is hij al gewend? ::) :D

Greetz Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Carla

Pepe stelt het héél goed. ;D
Hij durft hier blijkbaar veel meer. Bij Manette durfde hij bijna nergens op te landen als hij los mocht vliegen.
Sinds gisteren hangt er een nieuwe schommel, ladder die ik gemaakt heb. En raad eens wie de eerste was die de schommel ging verkennen inderdaad Pepe !!!
We hebben nog een nieuw mannetje, pierreke, sinds een paar dagen en het was ook pepe die eerst intresse toonde voor de nieuweling. Pepe toonde hem alle plekjes en pierreke volgde hem op de voet.
Pepe voelt zich echt als een visje in het water. :D ;)

Idske

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Cutie_lover

Citaat van: Carla op april 21, 2006, 13:07:08
Hij durft hier blijkbaar veel meer.

Parkietjes lijken wel erg veel op mensen, met vrienden erbij ben ik ook altijd mondiger ;) :D