met veertjes spelen....

Gestart door thexfile, april 11, 2006, 11:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

hoi ik had een vraag / opmerking.....

mijn sponge een dominant bont mannetje speelt graag met veertjes die hij op de bodem van zijn kooi vind....

hij neemt deze in de mond en kouwt hier van links naar rechts op.... hij pakt ze ook op en vliegt er me weg of klimt er mee de stokjes op en zo....

hij dompeld ze ook in het waterbakje en neemt ze er dan mee uit en zo....

heb ook al gezien dat hij dit veertje dan weer aan bied aan een vrouwtje....

hij pakt ze ook gerust uit mijn hand als ik ze vast hou zo....

nu dacht ik gek genoeg dat allen hij dit deed tot dat ik gister iemand anders sprak die ook een dominant bont heeft , en die pakt dus ook die veertjes zo in zijn mond , en speeld er zo mee....

nu zijn mijn vragen deze :

1 : is dit iets typerends voor dominant bont ??
2 : is dit gewoon spelen of heeft het nog een ander reden zoals nest gedrag ??

hij is de enige in een groep van 4 vogels die het doet....
vind het lief en grappig als hij er zo mee speeld , kan zich er goed mee vermaken... :-*

Safrena

Hey thexfile

Ik heb ook een dominant blauw parkietje en een lutino en beiden willen met de veertjes spelen( wat ik niet toelaat) het is dus zeker niet kleur gebonden

Echter het is niet goed om je parkietje met losse veren te laten spelen dit kan leiden tot veren pikken

vele groetjes

Ingrid

Hoi Thexfile,

Ik heb 2 dominant bonte parkietjes, maar geen van beiden spelen met veertjes. Mochten ze dat wel gedaan hebben, dan zou ik het ook niet toelaten om de reden die Safrena al aangaf.

Groetjes, Ingrid

Mariƫlle S

Ik heb twee parkietjes waarvan er maar eentje met veertjes speelt en dat is het albinootje (helemaal niet bont dus ???)

Ze doet het alleen als ze in de rui is en tijdens het wassen een veertje verliest. Dan laat ze die inderdaad. ook heen en weer gaan tussen haar snaveltje en laat het dan vallen maar daarna ziet ze het niet eens meer liggen.

Mijn andere parkietje Dolby heeft helemaal geen belangstelling voor veertjes (op de staart van Discy na dan die erg leuk is om op te gaan staan   :P dan komt er zo'n leuke reactie van Discy >:()

Sonja

Hoi hoi,

Mijn parkietjes spelen helemaal niet met veertjes.
Op de een of andere manier zijn de veren, zodra ze uitgevallen zijn, ineens "eng", en willen ze er niets meer van weten. Sterker nog, als ik ze laat zien, vliegen ze er snel voor weg! :-X :P

Groetjes, Sonja.