Deuren

Gestart door Cutie_lover, april 15, 2006, 11:27:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Hallo iedereen

De meeste parkieten hier zijn ontzettend tam geloof ik, en die van mij ook... Maar ik wilde vragen hoe het zit met de deuren. Komen jullie parkieten in de buurt van voor- en achterdeuren? Want ik wilde mijn parkiet ook laten wennen aan de hal en keuken, maar daar zitten bij bijde deuren in(buitendeuren) :-[ Kan dit geen kwaad? Kan het zo worden dat hij dan wegvliegt? Graag znel reacties!

Gr.

Parkieten-Freak

Ik raad het af om je parkiet aan de hal en keuken te laten wennen.
Op beide plaatsen heeft een parkiet eigenlijk niets te zoeken, en het vergroot het risico van perongeluk wegvliegen aanzienlijk.


Kleintjes

Hoihoi,

ik heb ook 'n deur die meteen naar buiten leidt, die hebben we bedekt met 'n grote doek, niet alleen omdat er 'n ruit inzit.
Mijn parkietjes vliegen geregeld door de kamer / keuken (is appartmentje) en landen dan wel eens op de rand van de doek en kijken dan lekker naar buiten.
Thuis hadden we ook 'n deur in de kamer die naar de hal ging, en dan meteen naard e voordeur. Naar de keuken was geen deur meer vanuit de kamer dus vlogen ze ook geregeld door de keuken of zaten op 't aanrecht te kijken of er iets te bikken was ;). De tussendeur naar de berging die wel 'n buitendeur had was meestal dicht, of 't moest wel zo warm zijn dat die open kon en de hordeur erin zat voor frisse lucht. We hebben in principe altijd de bergingdeur dicht gehouden om te voorkomen dat ze per opngeluk toch weg zouden vliegen als de hordeur openging. De kamerdeur naar de hal stond altijd open en ze vlogen zelfs wel eens naar boven, naar de slaapkamers, computerkamer of de badkamer.
Deuren kunnen sowieso 'n gevaar vormen als ze op 'n kier staan. Als je parkietje lekker op de grond rondscharrelt of op de deur zit kan hij makkelijk bekneld komen te zitten als de deur ook maar iets dichtwaait / dichtvalt. Als je zeker wil weten dat er niks mis kan gaan kun je beter de deur dicht houden of helemaal openzetten (kamer deur dan wel, geen buitendeur hihi).
Mijn ervaring met deuren is, is dat ze 'n rpima uitkijk vormen voor de parkietjes en dat de buitendeur altijd dicht was, ter voorkoming van...
Als je parkietje 't gewend is, is er zeker 'n risico dat hij er dan eens uit wil glippen, dat kan je voorkomen door bv 'n hordeur te plaatsen bij warm weer.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Ik sluit me echter wel bij PF aan, maar soms is er geen keus als je bv 'n open keuken hebt zoals ik.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cutie_lover

Citaat van: Parkieten-Freak op april 15, 2006, 11:32:24
Ik raad het af om je parkiet aan de hal en keuken te laten wennen.
Op beide plaatsen heeft een parkiet eigenlijk niets te zoeken, en het vergroot het risico van perongeluk wegvliegen aanzienlijk.


Bedankt voor het snelle reageren. Daar was ik ook eigenlijk bang voor, mijn vorige 2 parkieten zijn namelijk ook al weggevlogen. ( Niet meteen denken dat ik zo'n slecht baasje ben hoor, zo zijn ze weggevlogen

(*)Sky vloog weg op 1 Mei 2005, was heel jong. We hadden ve kooi buiten gehangen, en hoe dan ook kreeg hij het voor mekaar, om ene paar dingen te mollen, en door de deur weg te vliegen..
(*)Tweety ( check parkietenpagina op www.parkietenfreak.nl) Mijn oma had hem buiten gehangen(ik was op vakantie), en deed de kooi open om iets recht te zetten ??? Niet slim, dat snappen jullie al....

Groetjes...