Oke ik heb er genoeg van

Gestart door Maur@, april 09, 2006, 20:08:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Gisteren en vandaag mochten de vogels weer in de buitenvoiliere. 's avonds moeten ze naar binnen, te koud, wel een nachthok maar daar gaan ze niet in, een buurman die niet kan slapen van hun lawaai. Vorig jaar stapte iedereen keurig op de stok, het verlengstuk van mijn arm, en kon ik ze zo in de kooi zetten. Gisteren en vandaag hebben ze er een spelletje van gemaakt, hahahahaha ik ga toch niet op de stok. Gisteren lukte het nog met trosgierst op de grond leggen, ze zaten allemaal te eten en ik kon zo de kooi over hun heen zetten. Vandaag denken ze trosgierst, hahahahaha zoek het maar uit, daar trappen we niet in. Geprobeerd met voer, want dat hadden ze ook even neit van me gehad en ook daar trappen ze niet in. Waarom zijn die tergkietjes zo intelligent?

Mijn vraag, zijn er mensen die hun parkieten 's avonds naar binnen "moeten", door omstandigheden, doen en hoe lossen die dat op.

Maur@

Oke ze zijn nu binnen. Ik heb gewacht totdat het donker is dan maar. Maar het blijft een probleem. Ik weet dat ze helemaal uitgelaten waren dat ze lekker buiten waren, maar er moet toch een eenvoudigere manier zijn om ze binnen te krijgen. Lichtjes in het nachthok aandoen helpt ook niet,al geprobeerd diverse keren, ze gaan er gewoon niet in. Overdag nachthok dicht, geen eten in de buitenvoiliere, tenminste miniem, 's avonds nachthok open, eten erin zetten, helpt ook niet. En het nadeel van als het donker is, vind ik dat ze helemaal gedesorienteerd zijn als ik ze op de stok laat stappen.

Parkieten-Freak

Haha, het zijn zeker intelligente wezentjes! Ik zou willen dat ik je kon helpen Maur@, maar ik heb helaas helemaal geen ervaring met voliere's...... :'(
Wellicht heeft Marga nog wel wat tips voor je! ;)


Maur@

Ja Marga, die krijgt ze met de plantenspuit binnen. Bij haar krijgen ze buiten nooit eten, wel in het nachthok. Off the record, afgelopen dinsdag afspraak kon door mij niet door gaan, nu a.s. dinsdag ben ik bij Marga.

Parkieten-Freak

Doe Marga de groeten, Maur@! ;)


boefje

 :) hey ik heb ook een voliere binnen en buiten , de parkieten moeten van mij rond de klok van 6 uur / half 7 naar binnen, wat ik doe is: ik ga in de voliere staanen kom dan met de hand vlakbij de parkiet na een aantal keer door de voliere te hebben gevlogen zijn ze moe en gaan ze na binnen  ::)