en toen waren er 4

Gestart door thexfile, april 10, 2006, 11:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

voor alle mensen ik wilde zeggen dat ik mijn 4e en voor nu dan laaste parkiet gevonden heb !! ;D

zoals allicht een aantal niet ondgaan was , was ik dus al een tijdje opzoek naar een vrouwtje voor "sponge" mijn dominant bont met band licht groen.....
( foto sponge met zijn veertje )


ik was dus opzoek naar een pop , dominant bont witbuik hemelsblauw......
nou deze heb ik dit weekeinde gevonden in "de vogel kelder" in denhaag hier...

had al een aantal maal gebeld , en hier ook al mensen gesproken etc.... maar het schijnt een bijna onmogelijke taak om een specifieke vogel te vinden zelfs in deze moderne tijd....

toevalligerewijze dacht ik zaterdag laat ik maar langs de "vogel kelder" gaan , omdat dit tog opweg was naar mijn moeder waar ik beloofd had te gaan eten etc.

ben achteraf zeer blij dat ik geweest ben zie hier mijn rezultaat
( foto van vlokje op de kooi )


ik heb haar "vlokje" genoemd.... in de zin van dat bij mij elke vogel een naam moet hebben die de kleur uitstraald en ik vind haar wel op een sneewvlokje lijken maar das een beetje lange naam , dus vandaar vlokje....

ze zat bij een rest verkoop.... kom daar regelmatig maar ze was er 2 weken geleden nog niet.... men vermoed dat ze een jaar oud is al weet je het niet zeker..... aan haar neus te zien is het een geslachtsrijp vrouwtje.... ze is ook geringd , al heb ik dit trachten op te sporen , maar de letter kombinatie is anders dan wat op de ringen website is aangegeven dus kan het jaartal van haar geboorte niet achterhalen  :(

aan haar te zien vermoed ik dat ze van vorig jaar jan , of juni is of zo....

ben natuurlijk verschrikkelijk blij met haar , en dat zijn de ander ook.... :-*

vind dit bonte ras tog een slimmere soort dan de geel gemaskerde soort.... en ik dacht dat sponge al slim was , maar vlokje bewijst mij wederom dat dit ras erg slim is..... vlokje was binnen 2 uur hand tam , en kan nu al het op komando.....

dit deed sponge pas na een week... !! ze is wel dikker als de andere.... een echt stevig vrouwtje...  ;)

was voor de ander iet wat intimiderend in he begin zo een grote vogel , maar ze is vreselijk lief.... :-*

zoals je ziet is de kleur ook best wel bijzonder...
dacht in het begin in de winkel dat ze wat grijs was mede door de slechte verlichting daar..... maar thuis gekomen kan je goed zien dat ze een grijs / bobalt blauw veren pakje heeft.....

nu heb ik allen foto's gezien van dit soort vogels met licht blauwe plekken , maar dus nog niet echt deze donkere kleur.....

denk dat de kleur nog wel wat zal veranderen al hoeft dat niet..... :-[

vlokje is verder al helemaal in de groep opgenomen en zal ongetwijfeld een mooi en goed leven bij ons hebben daar gaan we nu met zijn 5e voor zorgen....

dit was het even als je komentaar hebt hoor ik het graag...

groetjes felix

Heel leuk
Maar foto's worden in de daarvoor bestemde
galerij geplaatst
http://album.parkietenweb.nl/index.php
Gr safrena

Daisy1988

Hey wat een mooi vogeltje ;)
veel plezier met haar

Groetjes

janneke

Ha felix,
Dat is inderdaad een hele mooie vogel! Hij doet mij aan Kobus denken. Maar Kobus heeft inderdaad blauw-grijze veren, en niet zo kobaltblauw als Vlokje.
Veel plezier ermee!
Groeten Janneke

thexfile

tanx voor alle leuke reacties....  :D :D

met vlokje gaat het goed... ze is al helemaal opgenomen in de groep...
ze vliegt met iedereen mee en zo..... af en toe maakt ze ook nog geluid wat ik erg leuk vind.... tis een heel distinktief geluid.... mijn mannetjes lijken vrij veel op elkaar maar bij haar hoor je goed dat zij het is.... bijkomende is dat mijn jonger vrouwtje (sandy)ook wat meer spraakzaam is geworden....

enige na deel is dat zeg maar "de oudjes" blauwtje (8 jaar ) en vlokje ( +- 2 jaar )en de "jonge" sponge ( 0.5 jaar ) en sandy ( 1 jaar ) naar elkaartoe trekken... :-S

terwijl ik just vlokje als vrouwtje voor sponge gekocht heb :-S

blauwtje heftvlokje nu al 6 keer besprongen wat ik niet leuk vind want hij zoent gewoon nog met sandy zijn vrouwtje dus.....

ik baal er gewoon van dat ik een stel overspelige parkieten heb :-S  >:(

ben ook niet geinterseerd dat een geel gemaskerde parkiet met een bonte parkiet paart....

heb dan wel geen nest kast hangen , maar je weet maar nooid straks legd ze wat op de grond en heb ik een "bastaard" parkiet en wie weet wat daar uit komt (noem maar iets geks) vb een geel gemaskerde dominant bonte wit met kobalt / licht blauwe streep :-S

vind het ook niet eerlijk voor sponge dat het oudste en meest geslachtsrijpe mannetje het meest geslachtsrijpe vrouwtje in pikt terwijl hij met zijn echte vrouwtje zoent en knuffeld terwijl zij sex juist afwijst maar volgens naar neusdop in de broed periode begind te komen omdat deze mooi bruin en wat verdikkingen vertoond zoals op vele plaatjes.....

heb al gedacht om ze apart te zetten maar weet niet  of dat helpt en ja vind het ook zielig gezien ik juist 2 kopels wilde om elkaar gezeldschap te houden en wat afwisseling te hebben voor de vogels zodat nooid 1 echt allen was en te overbelast werd door te veel aandacht van 1 bepaalde vogel.....

heb al harde praatjes gehad met hun , en blauw apart gezetvoor 10 min telkens in een kleindere kooi als hij vlokje bespringt maar het helpt dus niet echt.... is een koppige oude bok....

en ja sponge hangd de jonge hond uit.... net een jonge golden retrever die erg speels is alles ondekt en door de kamer loopt / vliegt en zo , en zich wijnig aantrekt van de ande vogels tenzij hij er mee wil spelen....geen intresse in sex of knuffelen... al hoewel hij al met blauwtje het ander mannetje geknuffeld e gezoend heeft terwijl ze duidelijk bijden mannetjes zijn....

ik snap het soms niet meer want elke regel die her gesteld word over parkieten en trouwheid en zo hebben ze inmiddels wel overschrijden.... :-S

ag ja :-S

gaat verder goed zijn leuke lieve beestjes.... allen een beetje gek soms...

Carla

Ja felix, het is zoals bij de mens zeker : Liefde kan je niet dwingen.

Annika

Citaat van: Carla op april 20, 2006, 10:38:38
Ja felix, het is zoals bij de mens zeker : Liefde kan je niet dwingen.

hier sluit ik me helemaal bij aan.

Hetzelfde hier : Vledder en Kleintje, daarvan zoon Joey en voor hem een vrouwtje bijgekocht (Kiki)
Maar kleintje heeft het nu op kiki voorzien en andersom, dus Vledder en Joey hebben het nakijken.

Het is de natuur, of er nou gezegd wordt trouw of niet. Dus bij eventueel nestje willen de twee koppels in aparte kooien en hopen dat het toch lukt, tenminste dat is mijn idee dan hier. Ik wil ook niet dat ze mekaar afmaken om 1 man bijv.
En qua kleurencombi wat eruit komt : toch gewoon spannend, tenminste dat vind ik  :'(