Braaken.. wat nu??

Gestart door sasjuh, april 13, 2006, 19:01:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sasjuh

Hoi

Milow mijn nieuwe parkietje van ong. 7-8 weken oud.. doet na het eten alles er weer uit braaken..
Ik heb met de zoekfunctie gekeken en bij ziekten gelezen dat braaken ook kropontsteking kan zijn of zoiets..

Maar begint het gelijk al met slijm of is dat naderhand pas? want nu doet ze alles opbraaken en daarna een schuddende beweging maken om het eruit tekrijgen.. ze ademt ook niet moeilijk of komt dat ook pas na tijdje?

(ik zeg maar ze voor de makkelijkheid, weet nog niet wat het is)

en hoe weet ik of er slijm bij zit en of het stinkt? want er liggen wel meer zaadjes op de grond dus weet niet welke het nou precies zijn?

Ik maak me zorgen en wil zekerheid weten dat het niks ernstig is..
Kan iemand me helpen????

Alvast bedankt... Groetjes sasjuh

Sonja

#1
Hoi Sasjuh,

Een parkietje met kropontsteking braakt echt continu zijn krop leeg. De uitgespuugde zaadjes zitten met een kleverig, stinkend slijm aan elkaar.
Als je parkietje af en toe wat zaadjes opgeeft, bv aan een speeltje, dan wil dat lang niet altijd zeggen dat het om kropontsteking gaat.
Parkietjes voeren bij gebrek aan een soortgenootje ook andere voorwerpen, of soms zelfs bv de vinger van hun huisgenoot. Dat is normaal gedrag, een teken van genegenheid.
Als je het toch niet vertrouwt, kun je het beste even kontakt opnemen met de dierenarts.

Groetjes, Sonja.