dit moeten jullie lezen

Gestart door jeffreyl, juni 03, 2005, 14:02:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffreyl

hallo mensen ik koop vaak spulletjes bij de jumper stadskanaal. Nou, ik kwam daar laast en daar hadden ze een grote voliere vol met vogel. daar zaten ook grasparkietjes bij in en die neusdoppen waren gewoon helemaal aan het weg rotten, terminste daar leek het op, en ten 2de ze hadden geen speeltjes en geen takjes enz. ik heb nu dus een mailtje gestuurd naar de dierenbescherming groningen en die gaan het hopelijk serieus nemen. Wat vinden jullie hier van, ik vind het wel zielig hoe die vogels erbij zaten. Ze doen het gewoon voor het geld, -knip-. tja, als ik er meer van hoort dan hou ik jullie wel op de hoogte  mzzl

Begrijp best dat je boos bent om zo mensen :wink:
en je hebt er goed aan gedaan om de dierenbeschreming in te lichten
maar wel letten hier op ons taal gebruik :wink:
gr safrena

Jorijn

Soms soms de mensen... Vandaag fietse ik naar huis en kwam zon schoonmaak wagen tegen met van de staalborstels voorop ..

Zit er een musje ofzo bij de stoeprand te eten .. en je raad het al die staal borstels.. naja je weet vast wel wat er gebeurde :(:(
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hallo,

Verschrikkelijk, sommige mensen snap je gewoon echt niet. :(
Zo zat ik eens in de bus, en er kwam een hele eendenfamilie aangewaggeld, wat denk je: die chauffeur reed er overheen! :shock:
En bij het vogelasiel, waar ik vele jaren als vrijwilliger gewerkt heb, maak je soms helemaal erge dingen mee: Wat sommige mensen weerloze dieren aan kunnen doen, is echt onbegrijpelijk. Zo werden er eens 3 jonge eendjes binnengebracht, vastgespijkerd met hun zwemvliesjes op een plankje! En een egeltje met een mes in zijn rug. :(  Ook kregen we een gans die door jongeren was mishandeld (ze werden op heterdaad betrapt), ze hadden het arme dier dusdanig met stokken geslagen, dat hij voorgoed verlamde poten had. :(
Godzijdank zijn er ook een heleboel mensen die dieren wel een warm hart toedragen, en er heel goed voor zorgen. Dat verdienen ze dan ook dubbel en dwars!!!

Groetjes, Sonja.

jeffreyl

ik heb ook een keertje meegemaakt dat jongeren van mij leeftijd een nestje hadden gevonden met kuikens er in.
toen pakten ze die kuikens op en gingen ze die beesjes keihard op de grond gooien en op auto's.

Parkieten-Freak

Ja mensen, het is afschuwelijk wat er allemaal gebeurd. ik kan er ook nog wel wat aan toevoegen,
maar ik vind het allemaal zo gruwelijk.
Mensen die dieren mishandelen zijn geen mensen, maar pure sadisten. Een weerloos dier kunnen ze nog wel aan, en daar putten ze schijnbaar nog genoegen uit ook. Gestoorde geesten zijn het, stuk voor stuk.
Opsluiten die gasten.


Zo was ik er getuige van dat een 3 tal rotjongens van een jaar of 12 het leuk vonden om eendjes die op het op het ijs liepen te bekogelen met ijsballen. De diertjes hadden honger, want het vroor hard. Ze dachten dat ze iets te eten kregen, maar dat was niet zo.
Een van die rotjochies kende ik zijdelings, hij mij ook en dat kwam mooi uit.
Ik heb tegen de grootste van het trio met een stalen gezicht gezegd dat elke volgende worp van hun kant beloond zal worden met een dreun naar een van hen van mijn kant.
Het mij bekende rotjong sprak slechts 4 woorden. "Ow...ze kent karate".
Weg waren ze, de lafbekken.
Ze hadden dan wel de moed om een aantal onschuldige hongerige eendjes te mishandelen, maar voor een vrouw van 52 kilo kozen ze het hazepad :?


Dick uit Aruba

Tja dierenvrienden, er gebeuren vreselijke dingen om ons heen. Als enkele malen heb ik ook dit soort vreselijke berichten geplaatst om aan te tonen dat het vaak niet goed gaat tussen mens en dier.

Belangrijk is wel dat als je iets ziet gebeuren wat in strijd is met het "normale", dat je daar dan ook actie op onderneemt. Je kan de dierenbescherming bellen of mailen, je kan de politie bellen, je kan er zelf iets van zeggen...wat dan ook, laat het NIET onbesproken!

Dick.