kaal pikken van nieuwe parkiet

Gestart door silvia1968, april 07, 2006, 08:47:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

silvia1968

Hoi,

Ik(wij) hebben sinds vorige week zondag een nieuw jong parkietje erbij gekregen. Maar ik denk nu dat het volwassen mannetje de nieuwe, Sally genaamd, op haar hoofd aan het pikken is want er is al een aardig kaal stukje te zien.
Kan ik hier iets aan doen? Of is het een gewenningsperiode van Sjimmie dat hij zijn kooi nu moet delen?
Er is me gezegd dat ik de spiegeltjes die hij had eruit moest halen. Zou dit ook een reden zijn dat hij dit doet?
Help wat moet ik doen?
We zijn druk bezig om Sally tam te krijgen. Sjimmie vloog wel in en uit de kooi maar was niet echt tam.
Nu laten we Sjimmie niet meer vliegen omdat Sally er dan ook uitgaat en we krijgen haar niet echt makkelijk te pakken.
Wie kan ons aanwijzingen geven hoe we het het beste kunnen oplossen?

Groetjes,
Silvia en de kinderen en Sjimmie en Sally.

Carla

Ik zou de twee parkietjes gescheiden houden. Als je nieuwe parkietje al een kale plek heeft op z'n kopjedat betekent het waarschijnlijk dat de andere parkiet het beestje rot pest. Heb je je parkiet al zien pikken. Laat de twee aan elkaar wennen in twee kooien die je naast elkaar plaatst. Zo kan je nieuwe parkietje ook eens tot rust komen.

Parkieten-Freak

Ja, voorlopig uit elkaar halen die twee. Laat ze gerust samen losvliegen en spelen, maar verder zou ik ze (tijdelijk) in aparte kooien onderbrengen. Je kunt de kooien gerust naast elkaar zetten, zo kan Jimmy iets beter aan zijn nieuwe maatje wennen.