wie heeft er tips voor leuke parkietenboekjes?

Gestart door birdy_girl, april 06, 2006, 13:41:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

birdy_girl

hi,
ik heb zelf de boekjes: ''parkieten, 101 vragen aan dierenarts henk lommers'' en ''grasparkieten, de beste raadgever voor uw huisdier''.

ik ben van plan om het boekje ''grasparkiet, basisgids'' dat op deze site vermeld staat, aan te schaffen.

tevens heb ik ook deze titels gevonden op bol.com: ''parkieten, dier & gezondheid'', ''grasparkiet'' en ''omgaan met huisdieren: grasparkieten''. ik denk erover om deze ook aan te schaffen, maar weet dit niet zeker.

wie heeft er nog meer leuke of informatieve titels van boekjes over grasparkieten?
bij voorbaat dank :).

Sonja

Hoi birdy_girl,

De boekjes die je hebt, of wil aanschaffen, zijn hele goede boekjes.

Ik heb nog een ander parkietenboekje, waar ook heel veel duidelijke informatie in staat:
Het heet "Het nieuwe parkietenboek" en is geschreven door Immanuel Birmelin en Annette Wolter.

En nog een boekje: "De grasparkiet" van Piet Onderdelinden.
Op deze site kun je er meer over vinden:

http://www.overdieren.nl/

Ik heb er nog wel meer hoor, maar dan moet ik eerst de boekenkast eens omspitten. :P

Groetjes, Sonja.

Mariƫlle S

Het boekje "de grasparkiet" waar Sonja het over heeft vind ik ook een heel goed boekje.

Uit dezelfde serie (Over Dieren) raadde mijn vogelarts nog een boekje aan: "Gedrag en opvoeding van kromsnavels"

Dit boekje gaat niet alleen over grasparkieten maar over alle kromsnavels. Ik vind het wel heel leerzaam

Veel succes met het aanvullen van je bibliotheek (ben ik ook nog steeds mee bezig  :P)

birdy_girl

ik heb ''grasparkieten, basisgids'' en ''parkieten - gelukkig en gezond (of ''dier en gezondheid'')'' besteld bij bol.com. misschien staan er nog wat goede of leuke tips in voor pietje en het is altijd leuk om wat boekjes over parkietjes aan te schaffen :).

birdy_girl

dit is misschien een beetje 'off-topic', maar ik vind boekjes over zangvogeltjes (in het wild) ook heel mooi. hebben jullie misschien ook tips voor leuke zangvogelboekjes?
bij voorbaat dank.