Waar zal ik de kooi neerzetten?

Gestart door ethan, april 04, 2006, 18:09:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ethan

hi allemaal

Ik heb nog geen parkietje, maar ben er wel over aan het denken.  ::)
Ik woon nog thuis, maar heb op mijn kamer alles wat mijn hartje begeert,Ik woon op de zolder daar heb ik een eigen huiskamer, een apart slaapgedeelte, en een kraan.
Nu vroeg ik me af, als ik een parkietje neem(dat is nog niet zeker) Wil ik er goed voor zorgen.Maar waar ga ik hem dan neerzetten?  ???
Beneden in de gewone huiskamer, zodat hij/zij wat meer aanspraak heeft, maar niet los kan vliegen vanwege onze 3 katten en 3 honden of boven in mijn eigen huiskamertje, waar hij/zij wel los kan vliegen maar minder aanspraak heeft?

Of kan ik hem/haar met kooi en al mee naar boven nemen en daar los laten vliegen? Kan ze dan nog wel haar kooi vinden, vraag ik mij af?? En dan overdag gewoon beneden en 's avonds of 's middags mee naar boven?

Wat lijkt jullie het beste?

alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Karin ;D

Sonja

Hoi Karin,

Het lijkt me ivm de 3 katten en 3 honden geen goed idee om je (toekomstige) parkietje beneden in de huiskamer te zetten. Ik denk dat het diertje daar teveel stress van zal hebben, en een parkietje heeft het ook nodig om dagelijks even lekker zijn of haar vleugeltjes te kunnen strekken.

Wat je zou kunnen overwegen is om 2 parkietjes op je eigen kamer te zetten (als de honden en katten daar tenminste niet kunnen komen). Dan hebben ze, als jij er niet bent, in ieder geval elkaar, hoewel ze ook dan blij zullen zijn jouw gezelschap, en die aandacht ook nodig hebben. Parkietjes zijn tenslotte gezellige groepsdiertjes.

Het lijkt me het beste als je je parkietje(s) een vaste plek geeft, en niet dan weer boven, en dan weer beneden. De plek moet niet te donker, niet in de felle zon en tochtvrij zijn.

Succes met je keuze. ;)
Laat je nog eens weten wat het geworden is?

Groetjes, Sonja.


ethan

hi sonja

Bedankt voor je reactie. De honden en katten kunnen inderdaad niet boven komen.
Dus daar is het wel rustiger. Het lijkt mij inderdaad verstandig om er twee te nemen,(maar eerst moet ik mijn moeder nog overhalen)
Al kunnen de katten en honden beneden ook niet bij de plek waar ik de kooi wil zetten hoor. Namelijk op een chinchilla kooi van 1,50 meter hoog, vroeger heeft hierop ook de duif gestaan. die had ook nooit last van de honden en katten.

Maar boven is beter, dan kunnen ze lekker los vliegen wat beneden bij onze honden en katten niet gaat.

Dus ik denk dat ik er uit ben, dankzij jou. Bedankt! ;D

groetjes karin