Wat kan jouw parkietje allemaal zeggen?

Gestart door birdy_girl, april 04, 2006, 13:50:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartje

Geniaal!
Alleen reageert het circus hier er met volle overtuiging op, zal het vanavond als ze slapen nog eens luisteren.

Meltjuh

gaaf :D! En met de vertaling erbij is het allemaal nog duidelijker

Parkieten-Freak

En voor de liefhebbers: het filmpje van  Bertus staat op de website! :D
Bedankt Tanja! ;)


Jippie

Bertus is echt BRIL-JANT!

We hebben hier net 10 dagen kermis gehad en Toeter doet kermisgeluiden na... Roept de hele dag WHOOO! Pfff, was blij dat de kermis voorbij was, maar nu heb ik hierbinnen nog een kleine kermis...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

speedtaz

Turbo :
kusje en koesje
geluiden van weet ik niet wat naapenen . probeert sinds kort de kat na te doen .
en heel zachtjes wat begroeting woorden zoals . hoia Hey , dag , en nog van alles . Hij klets en schreeuwt de hele dag

Sweety :
Niet echt veel . Ze praat alleen in parkieten taaal en kijkt me aan af en toe en begint te praten . een keer een kwartier lang zonder pauze .

smartie

Hmm, ik kan het geluid wel horen, maar het filmpje jammer genoeg niet zien. Denk dat er iets mis gaat met mijn media player. Onwijs jammer want het lijkt me ook zo komisch om naar te kijken.

Lucky is ook een echte kletskous. Zijn woordenschat is inmiddels al flink uitgebreid. Helemaal geweldig als voor zijn etensbak gaat zitten kletsen: echo! Galmt zo schattig...

Ook vind ik het zo geweldig als ie iets zegt met perfecte timing. Vorige keer was ie opgewonden aan het doen tegen Pino en tegelijkertijd: fjiet fjiel aan het fluiten. En erachter aan: Mmm, jammie jammie: kusje? Lekker! I love you! Ik lach in een deuk! Geweldig dier!!!

Idske

Hoihoi,

Ik heb Bertus gezien en gehoord! Geweldig! ;D

Met Coco zijn woordenschat gaat het ook erg vooruit, ik kan de lijst weer aanvullen!

Hallo!
Lekker!
Kiekeboe!
Coco is een katteboutje!

Groet Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Robintje

Onze Robin 'praat' niet echt, maar brabbelt wel de hele tijd. Het zijn in ieder niet veel vogelgeluiden meer die ie maakt. We hebben in het begin heel veel z'n naam tegen 'm gezegd en 'Robin is lief' en 'Robin is een lieve vogel' en als ie dus brabbelt dan kloppen z'n brabbels wel qua lengte met dergelijke zinnetjes.
Verder heb ik 'm als jong vogeltje geleerd om niet op te stappen met het woordje 'op', maar met een fluitje. Dat fluitje kan ie dan ook als de beste en hij reageert er nog steeds op. Bij het fluitje of het fluitje in combinatie met z'n naam tegen 'm zeggen komt ie naar je toe vliegen (zelfs als dat op flinke afstand is).
Tot slot doet ie kusgeluidjes na die wij altijd maken als we met 'm knuffelen (hij laat zich overal zoenen, bij z'n koppie, op z'n borstje en zelfs z'n ruggetje vind ie niet erg), klinkt een beetje als piepgeluidjes dus.

Onze nieuwe Lily praat nog niet, zij is nog maar 1 weekje bij ons. Zij fluit nog echt als een parkietje en eigenlijk vind ik dat ook wel erg leuk, dus ik weet nog niet of ik actief ga proberen haar te laten praten (tenzij mijn vriendinnetje het wel gaat proberen, dan doe ik lekker mee natuurlijk).

budgie

Het is enigszins beschamend om te moeten zeggen, maar aan de andere kant ook zo komisch ....
Mijn bejaarde moeder wil Sjakie het woord 'broekhoest' aanleren. Elke keer als zij dit woord tegen hem zegt, is ie vrééééééselijk geïnteresseerd. Hij kruipt dan bij wijze van spreken gewoon in haar mond. Waar hij ook zit, hij komt onmiddellijk naar degene toe die dit woord uitspreekt.
Vanmiddag zat Sjakie in zichzelf te oefenen. Het nieuwe woord komt er nog niet echt goed uit, maar z'n pogingen zijn onbetaalbaar. Hij zei: "hoestbroest", "broestbroed" en "hoestbroek".

judithdejong

Ik kan weer wat bijvoegen aan het lijstje van Baco. Het gaat mondjesmaat maar geduld is een schone zaak echt waar!!
Zijn nieuwe 'aanwinst' is: vriendje.  Ik zei dat woordtje op zich wel elke dag tegen hem maar niet bewust van dat ik dat leuk zou vinden als hij dat zou zeggen. En gisteravond hoorde ik het opeens. Zo schattig. Wat ik hem wel wil leren is knuffie maar dat zegt ie nou weer niet. Maar goed hij is nog jong dus alle kansen liggen nog open.
Wat ik ook denk te horen is: Kusje voor Judith.
Echt erg leuk.

groetjes,
Judith

missie_go

hooii,
kiwi begint ook  ;D
hij doet nu heel duidelijk mijn vaders gefluit na, en hij zegt dat hij hoort dat 'ie probeert ons na te doen :P

ik ben nu bezig methem 'mafkees'te leren :P

ik hoop dat het lukt ::)

groetjes

kaboutertjes

Dippie heeft ook zijn eerste woordje gezegd, we dachten eerst dat het Nanoe was omdat die al Koppie Krauw zegt, maar het was nu echt uit Dippie zijn snaveltje vandaan.
Heerlijk twee van die pratende parkieten, nu maar hopen dat ze nog meer woordjes gaan leren.

groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

Idske

Hoihoi!

Coco gaat echt goed! Heeft intussen wel weer het een en ander bijgeleerd.
Het is geen gewone kletskous meer... nee.... het is een spraakwaterval! Afgelopen vrijdag ging hij, alles wat hij geleerd had door elkaar gooiend echt een half uur achter elkaar door! heb gewoon met open mond voor zijn hokkie gezeten! ???...

Zijn nieuwste woordje is "poepescheet".

Groet Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Joske

Wat is Bertus een kletskous zeg, geweldig!

Gigi zegt de volgende dingen:
- Gigi
- Gigigigi
- Gigi kusje?
- Kiwi
- Kiwi kusje?

Verder fluit hij:
- fjiet fjieuw
- fjiew fjiet
- een ander twee-tonig fluitje, doet hij altijd als we binnenkomen

Drippie

Mijn parkietje is een mannetje. Hij is geboren op 16 januari 2011. Ik heb hem bij een kweker gekocht toen hij 5 1/2 week oud was. Hij was al heel snel tam. Gister op 30 april ging hij praten!! ;D Toen was hij dus 3 1/2 maand oud. Hij zegt ineens kusje kusje (en dan smak geluidjes, dat kon hij al een paar weken). En vandaag hoor ik hem zeggen Burdy (zo heet hij) kusje kusje. KNAP HE. Ik ben echt heel trots ::)

Pino2006

Mijn parkiet zegt:

Hoi
Kusje
Pino
Weltrusten
Boefje (bijnaam zeg ik altijd zowat tegen Pino  :-*)
Boefie boefie boeeef

Kwikje

Wat leuk dat er zoveel parkietjes praten!
jammer genoeg lukt dat niet bij de mijne.  :(
Kwikje kan wel een kusgeluidje nadoen en ze allebei een bepaalde toon fluiten. ;)