Wat kan jouw parkietje allemaal zeggen?

Gestart door birdy_girl, april 04, 2006, 13:50:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Coco brabbelt er ook lekker op los in zijn eigen taaltje, vooral de rui nu een beetje voorbij is kletst hij de hele dag door!  :-*

"Alles kits?" kan ik ook nog weer toevoegen aan de lijst!

Groet Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Chantalleke

Wat geweldig zeg dat jullie allemaal van die gezellige kletskousjes in huis hebben!!!  ;D

Bij ons is het met name veel gebabbel op zijn parkiets, wat we ook heel gezellig vinden hoor :P.
Sjefke heeft bepaalde geluidjes voor bepaalde voorwerpen zoals zijn belletje bijvoorbeeld.
Sjefke doet ook nog steeds het geluid van onze piepende deur na zoals die in de flat als wij het licht uitdoen (dat is zijn manier van weltrusten te zeggen denk ik  ::)) Hij doet ook het geluidje na wat de telefoon maakt als we die terugleggen op het basisstation, het openmaken van een fles frisdrank en het deuntje van het filenieuws.
Verder kunnen Sjefke en Billy allebei allerlei verschillende deuntjes fluiten, waarbij je net als bij Josephine niet het onderscheid kunt horen of er nu een vogeltje fluit of een mens.

Sjefke kan ook 'hoesten' en hij zegt een paar woordjes zoals 'Hatsjee' (zeg maar zoiets als Hopla) 'Hallo' 'Billy' 'Kusje kusje' 'Billy is lief' 'Milo' (zo heet ons konijn) 'Lekker kusje hoor'
Hij heeft ook op een paar zeldzame momenten 'Hallo kerel' gezegd, maar dat horen we niet zo vaak meer. (Wij zelf zeggen dat altijd als het konijntje aan komt huppelen en Sjef zegt dat dus ook als hij het konijn ziet)

Heerlijk al die vrolijke geluidjes om je heen toch?

Daisy1988

wat leuk al die pratende parkietjes.
bij mij praat er geen een  :(

wil er wel een leren praten maar moet ik die dan apart zetten of lukt het ook als ze met ze alle bij elkaar zitten ?? het zijn er 13  :P

Josephine

nou ik den kdat je er dan 1 apart meot zetten, met 2 gaat het nog wel haha

Sam

Ja,ja, oefening baart kunst, Sam zegt nu: Sam kusje.

Echt heel erg leuk om dat uit mijn kleine, groene, gevleugelde vriendje te horen.

missie_go

hoelang heeft dat bij jullie allemaal geduurt zo ongerveer
ik heb mijne nu al een weekje..
ik probeer hem : lieve poekie te leren.. hij zit dan wel heel geintereseert te kijken maar er komt nx uit(ik weet dat een week niet echt lang is.. van daar de vrraag)
succes allemaal ;D

Parkieten-Freak

Een week is veel te kort.
Reken maar gerust op een paar maanden. ;)


Cheryl87

Hoi Hoi,

Leuk al die pratende parkietjes!!
En wat kunnen sommige veel zeggen!

Ik heb nu 2 parkietjes.. 1 al 2 jaar en die brabbelt er aardig op los..
Ik denk dat hij wel een hoop kan zeggen maar er komt nog niet veel duidelijk uit.. Wel komt er duidelijk uit:
1: Hallo Dopey (zijn naam)
2: Hallo schatje
3: Hallo lieverd
4: Kusjee
Ook doet hij veel fluitgeluiden na... Nu ik dit aan het typen ben is hij weer vrolijk aan het brabbelen, ik probeer het te verstaan.. Maar versta het niet... Soms denk ik mijn naam te horen (Cheryl)..

Mijn andere parkietje (Sneezy) heb ik net 2,5 week, dus die zegt nog niks.. Wel doet zij al 1 'fluitgeluid' na!
Ik ben in elk geval beretrots op mijn schatjes!

Ik ga alleen binnenkort 2 maanden werken in het buitenland en mijn ouders zijn al allerlei woorden aan het verzinnen voor mijn parkietjes.. Ik vrees het ergste.. Kom ik thuis.. Hoor ik ze dadelijk 'hallo flapdrol' zeggen..
Ach ja.. Ik moet mijn ouders vertrouwen haha.. Als ze ze maar goed verzorgen.. Maar dat komt wel goed!
Jeetje.. Volgens mij ga ik mijn parkietjes erger missen dan mijn ouders haha :-*

Nou doeidoeiii Cheryl, Dopey en Sneezy(K)


Sam

Het vergt vooral veel geduld. Ik heb Sam sinds maart en ben begonnen met consequent Sam Kusje te zeggen en dat zegt hij dus nu. Ook Hallo denk ik te horen en nog wat meer gebrabbel, maar dat kan ik niet thuis brengen.
Gewoon veel blijven oefenen

Idske

T gaat echt snel hier zeg! :o

Kiekeboe! Is er al bijgekomen. :-*
Naar aanleiding van mijn vakantie vorige week in Italie, ben ik Coco nu een cursus Italiaans aan het leren.

"Ciao!" Is de eerste groet die hij nu geleerd heeft! :-*

Groet Idske en een Ciao! van Coco.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sam

Sam begint steeds meer en meer te praten, ik weet alleen niet wat hij nu precies allemaal zegt. Probeer steeds goed te luisteren maar met twee kleine kindjes op de achtergrond is dat niet altijd even gemakkelijk.

ParkietenMenneke

Nou, Pyrrhus is nog redelijk jong, dus de lijst is  nog niet zo groot als die van jullie :P Maar goed, hij begint de slag te pakken te krijgen!
- Kusjekusje
- Poepedoosie
- doet de kraaien en eksters van buiten na
- pyrrhepyrrh
daarnaast is hij op weg om flietfleeeew te fluiten ( datgene wat je fluit wanneer er een leuke meid langsloopt :P :-X) en tja..dat was het zo'n beetje:D

Maarten

Ranni

Echt geweldig inderdaad dat geklets van die vogeltjes.  ;D Die 2 van mij kunnen nog geen woordjes. Alleen een mensen fluit en soms weet ik niet of ik de deurbel hoor of Sooky.
De grasparkiet, Lilo, van mijn ouders is 11 maanden en kan sinds paar weken nu Lilo kusje zeggen en jaaaa.
En soms krijgt hij er iets uit dat lijkt op goed zo. En ik denk dat we vast nog meer aan hem kunnen leren.
Heel grappig om het te horen...



Josephine

rakker kon eerst alleen rakkertje zeggen en nu ook rakker! Klinkt echt super grappig...

Brigit

wat leuk allemaal, onze parkietjes zitten in de voilere dus dat lijkt me onmogelijk om die te leren praten,
maar we hebben wel een spreek buis in de kamer onze sjonnie [papegaai]

birdy_girl

het is echt superleuk wat jullie parkietjes allemaal kunnen zeggen. lief hoor :).
ik plaats mijn berichtje maar hier, ik had namelijk een ander onderwerp geopend, maar dat leek teveel op deze en is gesloten ??? ???.
vandaag ging onze telefoon over en we gebruiken een ringtone die 'citybird' heet, nu heeft pietepiet zichzelf iets nieuws aangeleerd: iedere keer als de telefoon overgaat zegt hij 'pspst' (een geluidje alsof je een kat bij je roept, wat we hem zelf geleerd hebben en pietepiet als een soort 'groet' gebruikt ). ik vond dit zo leuk en ik vroeg me af of jullie parkietjes ook wel eens grappige dingetjes doen (dus niet alleen zeggen ;)).

Tijnie

hele hele leuke topic ik kan er echt om lachen hier.

Yago en Rico die praten helaas niet. Wel hebben we een ander vogeltje gehad: Pino en die kon best wat woordjes zeggen.

-Pino
-ossiepossiepossie (en dan eventueel heel vaak achter elkaar herhalen)
-dag jochie
-rrrrrrrrotzak
-biertje voor pino (die was geniaal :))
-kusje
-pinootje

haden er nog veel meer moeten zijn, op z'n tweede jaar is hij al overleden :(

Nina

Hihi, wat leuk allemaal  :) Praten is er hier alleen nog niet bij..

Ik had laatst wel iets onzettend grappigs trouwens. Ik geef ze hier als 'beloning' één zaadje tussen duim en wijsvinger, en dat pikken ze er dan tussenuit. Ik heb áltijd nagels gebeten, maar tot voorkort ben ik er ein-de-lijk vanaf. Nu zijn ze dus in de war met die lange nagels, ik wil ze een zaadje geven, wordt er eerst in m'n nagels gebeten "Hè, wat is dat? dat kennen we niet!". Haha, misschien de nagels van m'n duim en wijsvinger kort houden? :P

*Z*

#38
Hele leuke topic ;D echt leuk om te lezen wat de parkieten van anderen kunnen,,,

Er bestaan zelfs internationale parkieten  ;),,
Mijn parkietje kon ook praten in het Turks,

Sean Paul

#39
Maar vaak kunnen ook De mannetjes het Vrouwtjes niet zo ;D

Je kunt zowel een popje als een mannetje proberen te leren praten.
Het zal niet altijd lukken, omdat de aanleg en wil er ook moet zijn bij het diertje.
Dit heeft echter niets met het geslacht te maken.
Ik heb zowel een mannetje als een popje, en beiden kunnen praten. ;)
Groetjes, Sonja.