Braken

Gestart door angeliqe, mei 10, 2005, 12:05:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angeliqe

Hallo mensen,

Mijn parkietje is ongeveer 3 maanden jong en handtam alleen niest hij een paar keer op een dag en eergisteren braakte hij twee keer achter elkaar toen die op zijn stokje zat. Eerst begon hij een soort van te hoesten en toen braakte hij het uit.
Maar verder ziet hij er gezond uit! Hij is levendig, eet goed en kwettert gewoon.
Er zijn al twee parkieten dood gegaan dus ik wil niet nog eens dat deze ook dod gaat.
Al denk ik dus niet qua uiterlijke verschijnselen dat ie ziek is, wat is jullie mening?
Hij is erg druk al tijd, misschien te snel gegeten?

Groeten,

Angelique

Safrena

Hoi Angelique

welkom op het forum

Lees maar even op onderstaande link daar vind je er alles over terug

http://forums.parkietenweb.nl/index.php?topic=275.0

vele groetjes

angeliqe

He Safrena,

Ja dat had ik al gelezen! :D
Maar dat zeg ik zo op het oog is ie echt niet ziek maar toch regelmatig heeft hij een soort kuchje en af en toe niest hij. Maar ziek ziet hij er niet uit.
Kan hij gewoon niet verkouden zijn? :?

Groeten,

Angelique

Safrena

Hey Angelique

Als je parkietje veel niest gepaard met slijm dat uit het neusje komt dan is je parkietje inderdaad verkouden en kun je het beste even langs de dierenarts gaan.
Het ziek zijn gaat ook samen met bol zitten niet meer actief zijn weinig of niet eten, enz...

Echter parkietjes niezen ook af en toe om hun neusje te reinigen.


vele groetjes

angeliqe

He safrena,

En dat hoesten dan, waar kan dat op wijzen?
Als hij niest is er geen slijm te zien!
Dus dat zit wel goed.

Groeten,

Angelique

Safrena

Hey Angelique

Als parkietjes te snel of te schrokkig eten dan kunnen ze zich verslikken vandaar dat soort hoesten dan.

De krop sluit zich na het eten af. Als en parkietje zich na het eten verslikt of je parkietje braakt of voert komt er weer eten uit en meestal  met wat lucht.
Vermits de krop afgesloten is krijg je dat geluid van soort hoesten of gekef


Of je parkietje is een heel goede imitator en heeft jou al horen hoesten en doet je nu na

vele groetjes

angeliqe

Oh oke!

IK denk dan dat jet wel mee valt, want hij ziet ook nu weer gewoon te eten en is lekker actief!
Het is gewoon een neppertje denk ik, of hij eet te gulzig wat er trouwens wel vaak zo uit ziet vooral bij de trosgierst!!! :D :lol:

Groeten,

Angelique

Parkieten-Freak

Ja, dat kan af en toe toch wel eens een keertje.
Ook mijn parkiet heeft het wel eens: vlak na het eten begint hij te "hoesten".
Volgens mij heeft hij zich dan verslikt of te gulzig gegeten. Ik laat hem altijd even wat water drinken, en meteen daarna is het weer over.


angeliqe

Ja, maar die van mij heeft het de laatste vijf dagen elke dag meerdere malen.
Maar slijm heb ik bij het niezen of het hoesten nog niet gezien!
Alleen die ene keer dat hij twee keer achter elkaar over gaf na elkaar deze week schrok ik.
Ook dit deed hij na het hoesten!

Groeten,

Angelique