Niet Drinken?!?!?!?!

Gestart door The John, april 02, 2006, 12:44:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

The John

Hallo,

Ik had nog een vraagje over de drinkgewoontes van een parkietje, ik heb hem nog niet zien drinken, nu hebben wij het idee dat ie het nog niet heeft kunnen vinden, en hebben daarom een schoteltje met een piepklein laagje water op de boden gelegd, (wij zijn er overigens de hele tijd bij hoor dus hij kan niet gaan verdrinken) maar wanneer gaat ie nu vanzelf op onderzoek uit en drinken? ps trosgier eet ie niet hoe kunnen wij hem nu tam maken dan?

Lavast bedankt voor het antwoord ;-)

Safrena

Hey The John

Op het forum kun je meer terug vinden over al dan niet drinken van een parkietje
Een parkietje drinkt van nature heel weinig en daarom lijkt het dat je parkietje niet drinkt

Ook zonder trosgierst kun je je parkietje tam maken
kijk maar op onderstaande link
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Vele groetjes

The John

Aaaah dank je wel, ik zal de tips opnemen  ;)

Lijntje

Ik heb ook een vraagje over het drinken
Ons parkietje kon het waterbakje maa rniet vinden, zo leek het in ieder geval. Als wij hem met een plantenspuit een beetje natspoten viel hij de druppeltjes echt aan om wat water binnen te krijgen. daarom hadden wij een kopje in zijn kooitje gezet en vanaf toen hebben wij hem behoorlijk vaak zien drinken.
Maar we wilden hem leren uit zijn echte drinkbakje te drinken en haalden het kopje weg. Vervolgens hebben we hem al 3 dagen niet zien drinken... ik weet niet of hij nou echt niet dronk, maar we hebben het kopje maar weer terug gezet! Is dit verstandig?
Groetjes Annelijn

budgie

Als mijn parkietje op de salontafel zit en hij kan kiezen tussen drinken uit zijn eigen bakje of drinken uit een glas, dan kiest hij voor het glas. Als er een plastic dekseltje op het glas ligt, haalt hij dat er gewoon eerst af. Een merkwaardige gewoonte, want het gaat om hetzelfde water met dus ook dezelfde smaak.

Kuifmees

Als je denkt dat vogels hun drinkbakje niet kunnen vinden, kan je ze voorzichtig vastnemen en met hun bekje in het waterbakje duwen. Werkt ALTIJD!

Parkieten komen net als zebravinken uit de droge gebieden in Australië. Punt is dat de vogeltjes bij gebrek aan water heel lang zonder drinken kunnen. Gevolg hiervan is dat ze in die periode ook niet kweken. Je kan zebravinken tot kweken aanzetten door de vochtigheidsgraad te verhogen of door ze te besproeien. Ik weet niet of dat voor parkieten ook van toepassing is.

Safrena

Citaat van: Kuifmees op juni 13, 2006, 21:44:29
Als je denkt dat vogels hun drinkbakje niet kunnen vinden, kan je ze voorzichtig vastnemen en met hun bekje in het waterbakje duwen. Werkt ALTIJD!
...

Hey Kuifmees

sorry, maar daar ben ik het totaal niet mee eens :(
Als jij geen dorst hebt wil je ook niet met je gezicht in water of ander drinken geduwd worden om te drinken.

Je mag ze de drinkbakjes tonen maar zeker niet hun bekje in het water duwen >:(
Dat vind ik gewoon mishandeling ook al zeg je heel voorzichtig

Vele groetjes

Nina

Vasthouden? Erin duwen?

Nee, dat zou ik niet doen, die beestjes schrikken zich een ongeluk! Wat ik wel eens doe, zeker met dit warme weer, even het drinkbakje pakken en voor hun koppie houden. Vaak dan drinken ze wat, als het toch voor hun neusje staat.

Als ze vrij vliegen, zet ik ook weleens een drinkbakje (voor cavia's, wat doet het ertoe  :-X) op de tafel. Daar zie ik ze regelmatig wat uit drinken.

Riddick

Ik heb ze eerlijk gezegd één maal zien drinken...Nu gebeurd dit veel minder...
Ofwel let ik er te weinig op...Zou het besproeien kunnen helpen...Mss
als het weer warm is of zo?

Caradow

parkietjes drinken zo weinig, dat de kans dat je ze ziet drinken behoorlijk klein is, tenzij je de hele tijd naar ze zit te kijken...

ook vinden parkietjes echt hun drinkbakje wel, al lijkt het alsof het niet zo is.

budgie

Slimme jongens, die parkieten!
Ja, ze vinden het water echt wel. Billie heeft het blijkbaar ook gevonden, anders zou hij nu niet meer leven.
Ik heb hem echter zelf nog niet zien drinken. Dat doet hij gewoon stiekem als ik niet kijk!

Simba01

Hoi  hoi

Mijn vogeltjes drinken ook niet uit hun drinkbak. Ze drinken alleen uit de kraan. Nu ze dit gewend zijn willen ze niks anders haha.
en al ze dorst hebben of zin om met water te spelen melden ze zich wel

groetjes

mickael

Hoi!

Mijn vogeltje drinkt wel erg vaak als ik jullie reacties allemaal zie.

In het weekend als ik thuis ben zie ik hem denk ik wel 10 keer per dag wat drinken.
Hij heeft ook af en toe van die natte poepjes. Dit is vooral vervelend als hij op je hoofd of schouder zit.

Weet iemand of dit komt door te veel drinken, en zo niet waar dan wel door?

groeten,
Mickael

Sonja

Hoi Mickael,

Bij deze link kun je het antwoord op je vraag vinden:  ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=570.0

Groetjes, Sonja.