Spiegeltje spiegeltje

Gestart door denise20, april 02, 2006, 18:39:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

denise20

Hai hai

Daar ben ik weer eens. Ik heb vandaag een spiegeltje gekocht voor Tweety, hij is er nu niet meer vandaan te krijgen, maar...is het bevoordelijk voor het tam maken of juist niet? Er zijn nogal wat onduidelijkheden vind ik.
Ps. Hij is nog steeds een beetje bang voor me en wil ook niet op mijn vinger zitten.

Cutie_lover

Citaat van: denise20 op april 02, 2006, 18:39:52
Hai hai

Daar ben ik weer eens. Ik heb vandaag een spiegeltje gekocht voor Tweety, hij is er nu niet meer vandaan te krijgen, maar...is het bevoordelijk voor het tam maken of juist niet? Er zijn nogal wat onduidelijkheden vind ik.
Ps. Hij is nog steeds een beetje bang voor me en wil ook niet op mijn vinger zitten.

Bij mij wilde de vogel alleen op m'n vinger zitten MET spiegeltje, dus bij mij was het wel bevoordelijk ;) Hopen dat dat bij jou ook zo is. Veel succes

:-*gROETJES INGRID &ND CUTIE :-*

Nina

Over spiegeltjes zijn zoveel verschillende meningen! De één zegt dat het juist niet goed is, omdat de parkiet dan alleen maar met het spiegeltje bezig is (ipv met jou). De ander vindt het juist goed voor het tam maken, op de manier zoals Cutie_lover het zei. Er zijn ook mensen die vinden een spiegeltje helemaal niet goed voor hun vogeltje, omdat het voor je parkietje een "echt vogeltje" is waarnaar ze bijv. fluiten etc., maar ze krijgen geen antwoord natuurlijk..

Zelf heb ik mijn spiegeltje weggehaald, mijn parkietje ging er eten voor opgeven en zat er dag en nacht bij, ik vond het zielig. Je moet zelf kijken, wie weet gaat je parkiet binnenkort gewoon weer weg bij het spiegeltje en gaat het gebruiken als een gewoon speeltje: er dus af en toe mee spelen.

Ik zou gewoon kijken hoe je parkiet ermee omgaat, en dan kijken of je je spiegeltje houdt of niet. Je kan hem ook ergens in je kamer hangen, zodat hij/zij er niet de hele dag bij zit maar af en toe er bij gaat zitten als hij/zij los vliegt door de kamer.

Groetjes, Nina&Kipje  :)


Daisy1988

mijn vogels hebben ook spiegeltjes maar die kijken er niet eens naar om omdat ze met meer zijn ..
het enige wat ze er leuk aan vinden is het belletje dat eraanhangt.

maar wat nina ook al zegt je moet gewoon kijken hoe jou vogeltje op het spiegeltje reageerd.

Groetjess

Maur@

10 jaar geleden hebben wij ook een grasparkiet gehad, Quicker. Ik heb nog nooit zo een tamme meegemaakt als hij was. Hij was volledig gefocust op onze dochter. Kooi, mooi niet, hij boog de tralies uit elkaar en zat de hele ochtend in de vensterbank te kijken of onze dochter thuis kwam uit school. Zo gauw hij haar zag, sprong hij van de vensterbank en zat bij de voordeur, vloog op haar en dook onder haar haren. Als zij naar school ging moest ik altijd haar controleren, want als ik dat niet deed nam ze hem ook zo mee naar school. Wat ook menigmaal gebeurde, hij zat dan in de klas in haar laatje en hield zijn mond dicht totdat de bel ging. Ook zat hij op haar stuur als ze haar krantenwijk ging lopen. Hij ging ook gewoon mee naar de speelplaats en bleef in haar nek zitten. Zelfs toen hij allang weer kon vliegen na het kortwieken. Hij had een haakje in de kooi waar je een spiegeltje aan kon hangen. Altijd sloopte hij het spiegeltje eraf en honderden keren hingen wij het weer op. Op een dag had hij er waarschijnlijk gewoon genoeg van en heeft het haakje gesloopt, dus we konden het spiegeltje niet eens meer ophangen. Hij moest er dus helemaal niets van hebben.

Op dit moment is onze nieuwbakken paps in wording, Angel, heel erg zielig vind hij zelf. Tenminste dat denk ik want hij zit menigmaal tegen zijn spiegelbeeld te mopperen. Hij vind de spiegel dus wel leuk op dit moment.

Zo zie je dus een vogel in zijn eentje sloopt hem van het haakje af en een vogel die eigenlijk met zijn 8'ten zit is er hele ronde tafel gesprekken mee aan het voeren.

Kijk zelf of je vogel het leuk vind. Vind hij het leuk, waarom zou je hem dan weghalen. Vind je het zelf vervelend omdat je het idee hebt dat hij minder naar jou is, hang de spiegel dan een uurtje per dag op, als jij even geen tijd hebt om aandacht te geven, als een soort zoethoudertje.

Parkieten-Freak

Prachtig verhaal Maur@! ;D

Mijn parkiet is ook wel een liefhebber van een spiegeltje. Hij zit er graag bij, om wat te kletsen en/of te spelen.
Als hij echt wat te vertellen heeft, doet hij dat bij de nepparkiet.