Wat is Kyra nou?

Gestart door Kleintjes, april 01, 2006, 11:34:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

Zoals sommige al weten heb ik na de dood van Giny 'n nieuwe parkiet erbij gehaald zodat Pino niet alleen achterbleef, omdanks dat we er nog 2 hebben.

De vraag is nu: Is Kyra nou 'n popje of toch 'n kereltje?

Kyra is 'n Geelmasker Ino (als ik 't goed heb gezien op sites ), soort Lutino maar dan minder fel geel lichaam en fel geel gezichtje. De neusdop weet niet wat-ie wil ( klinkt raar ik weet 't ). Dan is de neus bijna blauw met wat paars en dan is 't meer roze-achtig. Heb helaas geen goede foto van Kyra anders plaatste ik die er wel bij. Komt misschien niog wel dan doe ik dat alsnog erbij plaatsen.

Iemand 'n suggestie wat Kyra nou is? Ik heb al vele sites afgezocht maar nergens vind ik echt duidelijkheid wat 't nou is.

Hoor graag jullie mening, wat 't ook is  ::).

Groetjes van ons aan jullie en alvast bedankt voor elke mening  ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Het lijkt me erg moeilijk om dit te kunnen zeggen, zo zonder foto en zonder te weten hoe oud de parkiet is.
Daarnaast (dacht) ik dat bij mannelijke lutino's de neusdrop roze blijft en bij vrouwtjes bruin.
Ik kan er dus echt geen uitspraak over doen.


Safrena

Hey Kleintjes

ik denk dat je parkietje een mannetje is

Bij de ino kleuren blijft inderdaad de neusdop van een mannetje vaak roze/paarse
Bij een popje wordt dit altijd bruin

Als je parkietje zeven maand of ouder is kan ik je met zekerheid vertellen dat dit een mannetje is ;)

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

Dom van mij dat ik de leeftijd vergeten ben  :-X. Kyra is ( als ik 't goed heb ) nu 'n maand of 4. Anangezien de ring van hem / haar rood is, ga ik er van uit dat ze ( of hij ) uit dit broedseizoen is ( loopt van 1-11-2005 tot 31-10-2006 ). Heb verschillende Nederlandse sites geraadpleegd en kom dus tot deze conclusie wat leeftijd betreft.

Toen ik, nou ja..we Kyra in huis haalden had-ie nog niet alle volwassen veren, de staart was korter dan nu en de snavel ook nog vrij donker.

Ik zal kijken of ik met de webcam ( heb helaas niks beters, fototoestel is kaput  :-\ ) 'n foto kan krijgen van de snavel. ZOdra ik die heb en 't is enigszins gelukt plaats ik die.

Toch alvast bedankt voor jullie reacties dames  :D

Groetjes van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

dat uploaden wil om een of andere reden niet lukken, krijg de melding dat de uploadmap vol is  :-\ dus heb ik Kyra maar even als Avatar gebruikt  ;).

Hoop dat 't zo wat duidelijker is, maar ik probeer 'n keer overdag nieuwe te maken met behulp van de webcam, misschien dat die dan duidelijker zijn.

Groetjes van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mariëlle S

Ik heb een albinootje dus was het ook erg moeilijk te zien. Toen ik haar kocht had ze een paarsig neusdopje en zowel ik als de verkoopster dacht dat het wel een mannetje zou zijn. Maar Discy was het er blijkbaar niet mee eens want het is nu overduidelijk een vrouwtje met een bruin/beige neusdopje. Het duurde best wel een tijdje voordat het echt duidelijk was.

Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben en afwachten welke kant de kleur opgaat.

Veel plezier met je nieuwe vriendje

Kleintjes

Hoihoi,

't lijkt er steeds meer en meer op dat Kyra 'n klein ventje is. De neusdop begint nu toch echt blauw te worden. Licht blauw met iets donker aan de buitenkant. Maar ja, schijn kan bedriegen  ;).

Ben benieuwd wat Kyra nu is hihi. Mocht Kyra toch 'n kereltje zijn, dan zit er over te denken om dan 'n meisje erbij te halen, mist m'n vriend 't ermee eens is en de kooi groot genoeg is. Ben wel op zoek naar n ruimere kooi zodat ze lekker allemaal bij elkaar kunnen zitten. Ze verstaan zich goed met elkaar, alle 4 dus dat zal wel geen probleem worden.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen van Kyra's dopje  ::).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

Heb Kyra met dit mooie zonnetje eens grondig bekeken en lijkt me overduidelijk 'n klein ventje. De neusdop is roze-achtig en (voornamelijk buitenkant van de neus) 'n duidelijk blauwe schijn.
Dan hebben we dus homo-tjes hihihi. Ach, zo lang Pino en Kyra zich goed amuseren met elkaar vind ik 't wel best zo  :-* :D.
Als ik 'n groter verbilijf heb kan ik wellicht aan m'n oom vragen of hij nog 'n jong popje heeft voor me. Hij heeft ook parkietjes en heeft in totaal iets van 15 eitjes :o.
Sinds kort heb ik weer contact met hem, vandaar dat ik hem er even bij haal, ben erg blij dat ik weer contact heb en nu is gebleken dat hij dus zelf kweejt ben ik nog blijer  :P

Maar goed, lijkt er dus op dat Kyra 'n knap ventje is, hij is nu ongeveer 'n maand of 5.
Iemand misschien 'n andere mening? Ik hoor 't graag :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cutie_lover

Citaat van: Kleintjes op april 01, 2006, 20:47:56
Hoihoi,

( loopt van 1-11-2005 tot 31-10-2006

??? ??? ??? ??? ??? Daar snap ik nou even niks van, mijn parkiet Cutie is van augustus, en die heeft ook een rode ring :-[ Die ring maakt wel een bordeaurode indruk maakt dat iets uit?

Kleintjes

Hoihoi,

ben even bezig geweest met 't opzoeken van die ringkleuren maar heb eindelijk iets gevonden.

Dit vond ik op de site www.nbvv.nl: (NB.: de 5 jarige kleurencyclus van de ringen is: 2005-donkergroen, 2006-rood, 2007-zwart, 2008-donkerblauw, 2009-violet).

Hoop dat je er iets mee kan.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cutie_lover

Citaat van: Kleintjes op april 20, 2006, 15:22:05
Hoihoi,

ben even bezig geweest met 't opzoeken van die ringkleuren maar heb eindelijk iets gevonden.

Dit vond ik op de site www.nbvv.nl: (NB.: de 5 jarige kleurencyclus van de ringen is: 2005-donkergroen, 2006-rood, 2007-zwart, 2008-donkerblauw, 2009-violet).

Hoop dat je er iets mee kan.

Groetjes en liefs van ons aan jullie


Nu geloof ik diegene die zei : dan en dan is rood...

Maar nu snap ik die kweker niet, misschien een verkeerd kleurtje gegeven?

Carla

Volgens mij is het zo dat als er geen ringen meer zijn van een bepaald jaar er dan ringen mogen gebruikt worden van het volgende jaar. Verbeter me als ik het fout heb aub.

Cutie_lover

Citaat van: Carla op april 20, 2006, 16:46:02
Volgens mij is het zo dat als er geen ringen meer zijn van een bepaald jaar er dan ringen mogen gebruikt worden van het volgende jaar. Verbeter me als ik het fout heb aub.
Zou kunnen, ik kan tenminste geen andere reden meer bedenken, en hij was een overblijfsel van VEEL parkieten, er zullen dus al wat ringen gebruikd zijn!

Kleintjes

Hoihoi,

'n kweker kan inderdaad 'n overgebleven ring gebruiken als hij geen andere meer heeft of ringen van 't broedseizoen meer kan bestellen.

De ringen kunnen echter niet van 'n komend seizoen zijn, zoals nu bv 2007.

Ik hoop dat er wat meer duidelijkheid is nu ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cutie_lover

Citaat van: Kleintjes op april 20, 2006, 17:42:53
Hoihoi,

De ringen kunnen echter niet van 'n komend seizoen zijn, zoals nu bv 2007.


Groetjes en liefs van ons aan jullie

Maar Cutie is geboren in 2005 en heeft een ring van 2006 ???

Safrena

Hey Cutie_lover

Misschien een idee om even te kijken wat er juist op de ring staat want het lijkt me echt niet mogelijk om een parkietje een andere ring aan te doen dan dat van het geboortejaar en al helemaal niet van het jaar dat nog komen moest.
Er zijn misschien kwekers die er nog gebruiken van het jaar ervoor maar dat mag wettelijk niet

Als ik me niet vergis verschilt het ook van kleur er en zo naargelang de vogelbond waar je bij bent en besteld hebt

vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

't is vreemd genoeg WEL toegestaan om 'n overgebleven ring te gebruiken, hoewel ik dit persoonlijk ook maar niks vind. 'n parkietje kan dan bv 'n ring uit 04 hebben en dit jaar geboren zijn.

't Ringetje verschilt per jaar van kleur voor zover ik weet. Lijkt me niet echt handig als elke bond 'n andere kleur heeft, ze hebben wel ieder 'n eigen logo op de ringen.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cutie_lover

Citaat van: Safrena op april 20, 2006, 18:29:16Misschien een idee om even te kijken wat er juist op de ring staat want het lijkt me echt niet mogelijk om een parkietje een andere ring aan te doen dan dat van het

Ga ik nu doen, schuingedrukt hieronder is conclusie:
OP HET RINGETJE STAAT 6! ??? Ik snap er geen ene banana meer van, mijn oma heeft de vogel voor me gekocht, via iemand die kende de kweker, ik ga vragen of ze uitleg willen gaan halen want hier snap ik niks van ::)

Groetjes Ingrid

Kleintjes

Hoihoi,

't kan zijn dat Cutie net aan 't begin van 't nieuwe seizoen is geboren, tenminste dat lijkt me 't meest voor de hand liggend. Misschien heeft de kweker besloten dat 't om 'n nest uit 't vorige seizoen ging en dat de jongen daarom misschien de ring van 2005 hebben.

Is ook maar 'n gokje van mij maar dit lijkt me 't meest voor de hand liggend.

Ben benieuwd of je uitleg krijgt over de ring van Cutie ;) Succes ermee!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cutie_lover

Citaat van: Kleintjes op april 21, 2006, 13:24:00
Hoihoi,

't kan zijn dat Cutie net aan 't begin van 't nieuwe seizoen is geboren, tenminste dat lijkt me 't meest voor de hand liggend. Misschien heeft de kweker besloten dat 't om 'n nest uit 't vorige seizoen ging en dat de jongen daarom misschien de ring van 2005 hebben.

Is ook maar 'n gokje van mij maar dit lijkt me 't meest voor de hand liggend.

Ben benieuwd of je uitleg krijgt over de ring van Cutie ;) Succes ermee!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie

Waarneer begon het nieuwe seizoen dan, hij is in Juli of Juni geboren, denk Juli, ik had hem ong. in Augustus, nu word Juni aantrekkelijker?