geluid

Gestart door michel, mei 06, 2005, 10:43:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

michel

Hallo allemaal.

even een vraag over geluid Ik heb 6 7 grasjes waar ik helemaal gek mee ben vanwege het feit dat er vijf tam zijn en dus zo kan pakken en mee spelen.Ze maken kweterende geluiden maar soms wordt het schreeuwachtig en vliegen ze tegelijk op in de kamervoliere en landen weer om vrolijk verder te kwetteren.Ik heb er geen last van hoor even tussen haakjes hi hi maar is dit nou echt groepsgedrag? het is alleen in de ochtend en soms savonds voor het slapen gaan zegmaar. :lol:

mirjam

zo te horen is dat inderdaad groepsgedrag. Zoals je weet vinden parkietjes het heerlijk om samen te zijn en zullen dan ook allerlei dingen samen willen doen. Waaronder het samen vliegen en landen.

Klinkt leuk zoveel parkietjes. heel veel plezier met ze.

groetjes Mirjam

Ingrid

Hoi Michel,

Dat gedrag is inderdaad heel normaal. Zo willen ze aan elkaar laten weten dat ze er zijn, of het is om te laten zien wie de "baas" is.

Gr. Ingrid

michel

Aha heb ik weer wat geleerd. het klinkt raar maar ik heb dus 5 mannen en 2 poppen maar het lijkt wel of de poppen de baas zijn. Is dat ook het geval?Vooral voor het slapen gaan bepalen zij wie waar zit en zij krijgen altijd de beste plaatsen ik moet daar altijd weer om lachen. Ik denk dan zo van er zijn 2 lange stokken op gelijke hoogte geplaatst waarom die ruzie echt grappig vind ik dat het is een soort riueel geworden bij ons thuis.

mirjam

is het in het dierenrijk niet hetzelfde als bij de mensen, dat de vrouwen de baas zijn....  :lol:

gr. mirjam

michel

Bij mensen zijn de vrouwen inderdaad de baas hi hi meeeens maar even zonder dollen is dat bij grasparkieten echt het geval dat popjes de baas zijn want ik vind ze een stuk feller naar elkaar toe maar ook soms naar de mannetjes niet dat ik het hinderlijk vind, ik vind het wel grappig maar is dat echt het geval?Zijn popjes de baas? :)

Yep de popjes zijn inderdaad de baas in de kooi  :wink:
gr safrena

mirjam

Volgens mij zijn popjes inderdaad de baas.
Ik denk dat dat te maken heeft met de voortplanting. In de dierenwereld zoekt het vrouwtje toch altijd het beste mannetje om haar te bevruchten. Dat is bij parkieten niet anders. Een vrouwtje zal zus altijd proberen om de mannetjes de baas te zijn zodat zij kan beslissen met wie ze eventueel wil paren.

Ben je trouwens ook van plan om ze te gaan laten paren of niet?

Gr. Mirjam

Ingrid

Hoi Michel,

Popjes schijnen de baas te zijn, tenminste hier is Blizzard (popje) de baas over Luna (kereltje). Zij bepaalt inderdaad ook wie waar slaapt, wanneer eet en op welke stok mag zitten.

Gr. Ingrid

Tjipie lover

Ja dat merk ik ook heel sterk aan mijn parkieten.
Bliksem vrouwtje is de baas en donder man moet alles maar pikken.
Ze zijn soms wel heel erg vel om hun zin te krijgen!

Parkieten-Freak

Heeej Michel, welkom!

Eh....bij mij thuis is Croky de baas. Het is wel een mannetje trouwens.
Mijn man en ik hebben hier niets te zeggen. :D