Parkieten zijn niet vervelend

Gestart door Kuslar, mei 05, 2005, 23:54:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kuslar

Citaat van: Chiara op mei 05, 2005, 14:43:48
Hahaha ja dat is waar Safrena daar heb je weer gelijk in ;)
maar ze kunnen ook erg ververlend zijn ;)

Groetjes en kusjes Chiara

Ik vind een parkietje NOOITvervelend
gr safrena


Parkieten zijn nooit vervelend. Ze hebben altijd een goed humeur. Het feit dat ze aandacht vragen en bij je willen zitten wil niet zeggen dat ze vervelend zijn. Het is hun goed recht, het zijn gezelschaps- en groepsdieren.
Schreeuwen wordt vaak als vervelend ervaren. De parkiet krijgt de schuld, terwijl dit meestal niet aan de parkiet zelf ligt, maar aan zijn omgeving........
Gr. Anneke.


Ik wilde graag reageren op het bovenste gedeelde. Parkieten zijn helemaal niet vervelend. Het zijn zeker gezelschaps dieren zoals anneke al zei. Het zijn harstikke lieve dieren en ik en de meeste van ons kunnen niet zonder ze.
Zij hebben ook gevoelens en ook zij hebben een hart. Mensen die daar heel anders over denken zullen maar eerst eens goed nadenken en dan nog een keer oordelen.

Als een dier maar in onze ogen vervelend is of ze luisteren niet naar ons dan zijn ze niet meer belangrijk en dan worden ze gewoon ergens gedumpt. Wat niet hoort. Het zijn aanhankelijke beestjes dat onze verzorging nodig heeft en ze redden het niet zonder ons en dat geld voor ieder dier.

Beste Beheerders. Ik weet niet of ik dit mocht schrijven, als het niet kan dan mag je het van mij dit topic weg halen. :wink: Ik moest gewoon even mijn ei kwijt. :D

Natuurlijk mag je dit schrijven Layla! En....ik ben het helemaal met je eens!
Gr. PF


Ik ben het ook helemaal met je eens. :P
We laten dit lekker staan  :wink:
gr safrena

Meltjuh

Mensen kopen vaak een dier omdat ze het dier er leuk uit vinden zien. bedenk voordat je een dier in huis neemt hoe  het leeft in zijn natuurlijke omgeving en in wat voor groepsverband.
Pakietjes hebben gewoon veel aandacht nodig omdat ze in de natuur in grote zwermen leven dus als ze om aandacht vragen geef ik ze groot gelijk =D> en beschouw het niet als "vervelend"

mirjam

Mensen  nemen maar al te vaak een dier zonder er goed bij na te denken.
Ze denken dan dat het er zo schattig uit ziet omdat het klein is, maar bedenken zich niet dat het beestje groot wordt en (als het goed is) heel wat jaren meegaat.
Als je een dier neemt moet je je altijd heel goed beseffen dat je er voor langere tijd aan vast zit en dat het niet alleen maar leuk is.

Groetjes Mirjam

Anita & Marisa

Iedereen moet inderdaad wel goed overwegen of zij voor een dier kunnen en vooral willen zorgen! En niet alleen naar het uiterlijk kijken! Het beestje heeft ook liefde, aandacht en verzorging nodig!

Als ik zie wat ik er allemaal voor terug krijg, doe ik alles met liefde! Ik ben dol op mijn lieve parkiet!  :D

Heel veel liefs,
Anita.

janet

ook ik vind dat je beesten altijd goed moet behandelen en de verantwoordelijk voor dient te dragen als je een dier hebt aangeschaft. Maar ik geloof niet dat Chiara een andere mening is toegedaan omdat ze het woord "vervelend"  heeft gebruikt. Het is toch zo dat je dat allemaal toch wel eens zegt!! Zo van "wat ben jij een uitslovertje" of "nou zeg, doe eens niet zo sloperig met dat speeltje". Dat meen je dan toch ook niet letterlijk!!
Janet

Ik zeg wel al eens jullie kleine deugenietjes met een grote glimlach  maar dat is iets heel anders dan dat ze vervelend zijn .
En dat ze hier hun speeltjes slopen daar heb ik geen probleem mee dan koop ik gewoon een ander voor hen.
gr safrena