Nooit tam!!

Gestart door janet, mei 05, 2005, 12:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janet

helaas moet ik toegeven dat ik de moed heb opgegeven om Aadje tam te krijgen. Aanvankelijk dacht ik dat ik het ging redden, omdat hij met zijn kopje bij de tralies kwam luisteren als ik tegen hem sprak, maar dat doet hij nu niet meer en ook trosgierst of wat ook kan hem niet verleiden op mijn vinger te gaan zitten. Dus.....
Maar ik heb nieuwe speeltjes voor hem gekocht en hij kan vanuit zijn kooi de vogels in de tuin goed zien. Hij maakt een aktieve en blije indruk, dus ik laat het er maar bij!! ik vind het jammer, maar Aadje lijkt er niet onder te lijden!!
Janet

Safrena

Hey Janet

Ik vind het jammer dat je het opgegeven hebt :(

Je bent nog niet zo heel lang bezig en met aan parkietje van 1 jaar duurt dat wel.
Ik ken iemand waar het 4 maand heeft geduurd voor haar parkietje een beetje tam was.

zoals we al vele malen zeiden je heb er veel liefde, tijd en geduld voor nodig

vele groetjes

Chiara

Heey Janet,

Wel jammer dat je ermee stopt.. Bij mij heeft het ook wel een maand of 3 geduurd tot ze zelf een beetje tam genoeg was en nog steeds heeft ze soms van die buien dat ze niet naar je luisterd :lol:
Maar ja als je er geen tijd meer voor hebt kan ik et best begrijpen.. het duurt ook wel lang hoor voordat ze tam zijn maar ik vind dat wel weer het leuke van een parkietje :P
Nou alsnog veel plezier met je vogeltje :D

Groetjes en kusjes Chiara

janet

bedankt voor jullie sympathie!! Aadje is echt een lieffie, hij blijft een vogeltje, als hij het maar naar zijn zin heeft. Dat vind ik het allerbelangrijkst en dat is wel het geval, hij is volgens mij volkomen tevreden, kwettert boven alles uit en speelt aktief met alle moois in zijn kooi!
Janet

Dick uit Aruba

Citaat van: janet op mei 05, 2005, 15:21:14
...hij blijft een vogeltje, als hij het maar naar zijn zin heeft. Dat vind ik het allerbelangrijkst...

Hoi,

Dit is goed opgemerkt: het is en blijft een vogeltje! Daar in tegen is het inderdaad jammer dat je opgeeft. Een parkiet van een jaar heeft zeker veel meer tijd nodig dat een veel jonger parkietje.

Laat je parkietje maar lekker parkietje zijn en verzorg je parkiet zo goed als je kan. Af en toe voer je hem iets kleins, iets lekkers uit je hand door de tralies. Je praat met hem, je geeft hem aandacht, je groet hem, je roept hem. Op een gegeven moment zal je zien dat hij onverwachts zich tammer gedraagt dat je had verwacht. Je komt waarschijnlijk immers iedere dag met je handen in de kooi om je parkiet eten en drinken te geven. Het gaat best wel lukken denk ik, misschien probeer je te hard.

Wees zo lief mogelijk, dat zal je parkiet op een gegeven moment jouw liefde belonen met het op zijn manier tam zijn.

Dick.

Sonja

Hoi Janet,

Ook ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon nog meer tijd nodig heeft.
En echt, met liefde en geduld kun je zo ontzettend veel bereiken!
Nu moet ik er wel bij vertellen, dat ikzelf engelengeduld heb met mijn vogels, maar het uiteindelijke resultaat loont de moeite. Toch is evengoed de ene wat tammer dan de andere, dat is gewoon de aard van het beestje.
Maar, je schreef het zelf al, neem het diertje zoals het is. Ook dan kun je er heel veel plezier aan beleven.

Nog heel veel plezier met Aadje! :wink:

Groetjes, Sonja.

Kuslar

HI janet

Ik vind het erg jammer dat je de hoop weg is. Maar ik weet wel zeker dat alles goed gaat komen. Met mijn 3jarige parkiet is ook gelukt nog sneller dan dat ik had verwacht. OP een dag dan zal je verbaasd zijn dat je parkiet op je vinger komt.
Misschien is in het verleden iets met je parkiet gebeurd dat hem zo heeft laten schrikken dat hij er misschien niet over heen is.
Maar het komt wel goed. geduld hebben. En ik ben het helemaal met je eens, het is en blijft een vogel.
En vogels hebben ook gevoelens.