Ziek Vogeltje

Gestart door compu_girl, maart 02, 2006, 13:37:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

compu_girl

zo zielig gewoon mijn vogeltje werd een beetje lusteloos dus meteen naar de direnarts wat hij daar moest ondergaan vond ik echt zielig hij had waarschijnlijk een kropontsteking dus de dierenarts moest een monster nemen met een watje achter in zijn snavel. Hij had er niet echt vertrouwen in dat hij het ging halen maar heeft wel medicijnen meegegeven. nu moet ik mijn twee vogeltje allebei elke dag medicijnen toedienen met een spuitje dat moet ik dan achter in het snaveltje doen zodat ze de medicijnen zowiezo binnen krijgen dat is elke dag weer een hel alleen al om ze te pakken te krijgen in de kooi en dan nog in mijn eentje proberen en de vogel vast te houden en ze medicijnen toe te dienen erg moeilijk maar we gaan het doorzetten. ze mogen ook een weekje niet meer vliegen wegens de stress. Ik heb ze vanmorgen maar wat lekkers gegeven want ik vind het erg zielig ze kijken me ook de hele dag wantrouwend aan en komen niet meer naar me toe. Ik hoop dat de medicijnen aan slaan anders kon ik nog naar een vogeldierenarts??? dan gingen ze een foto maken word duur grapje maar ja mijn lieverds moeten het overleven.


maartje

sterkte en veel succes met de medicijnen. Hopelijk gaan ze het door hebben dat je het niet voor je plezier doet en blijven ze je nog lief vinden.
beterschap,

compu_girl

hebben jullie misschien tips om deze medicijnen goed toe te dienen?

Sonja

Hoi Compu girl,

Wat naar dat je parkietje ziek is.  :(
Het is, hoe vervelend ook, wel nodig dat je je parkietje pakt, om hem de medicijnen in zijn bekje te druppelen.

Pak je parkietje heel voorzichtig in je hand, en hou zijn kopje ook voorzichtig tussen duim en wijsvinger. Op deze manier kan hij zijn kopje niet wegdraaien. Dan druppel je met het spuitje in je andere hand heel voorzichtig aan de zijkant van zijn snaveltje de medicijnen naar binnen.
Let er op dat je parkietje het goed weg kan slikken.
Je kunt hem eventueel daarna iets lekkers geven, zodat hij ook goede ervaringen blijft houden met je hand.

Maak je niet teveel zorgen over het feit dat hij nu wantrouwend is, naar jou toe. Dat komt echt wel weer goed. ;)
Het belangrijkste is nu dat je kleine vriendje weer beter wordt!

Veel sterkte, en hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.


compu_girl

het lijkt erop dat het iets beter gaat. ze hebben de medicijnen nu vanaf maandag de krop de bult erop is verdwenen hij is ook veel levendiger en kletst weer hopen dat dit niet tijdelijk is en dat hij echt de goede kant op gaat. ik ben dr wel bang voor omdat de dierenarts er niet zoveel vertrouwen in had. het gaat nu ook al makkelijker om de medicijnen te geven gelukkig het lijkt net of hij snapt dat het nodig is om beter te worden. ik geef ze elke keer iets lekkers hebben ze wel verdient.

groetjes compu-girl

Sonja

Hoi compu-girl,

Wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan met je parkietje, en dat het nu ook wat minder moeilijk gaat om de medicijnen toe te dienen. :)

Ik hoop dat je kleine vriendje weer snel helemaal opgeknapt is!
Aan jouw lieve zorgen zal het in ieder geval niet liggen. ;)

Sterkte en beterschap voor je gevleugelde vriendje.

Groetjes, Sonja.

compu_girl

helaas helaas. hij krijgt weer een bult ter hoogte van zijn krop waarschijnlijk weer hetzelfde. ik denk dat ze nog een kuurtje nodig gaan hebben. morgen maar weer even naar de dierenarts en hopen dat ze er weer snel bovenop komen. bah ik vind het zo zielig voor ze zaten net weer lekker in hun vel maar de dierenarts had hier wel voor gewaarschuwd

groetjes

Sonja

Hoi compu girl,

He wat naar dat je parkietje nu weer ziek is!  :(
Het is heel verstandig om weer terug te gaan naar de dierenarts.
Ik hoop dat ze snel weer helemaal beter zullen zijn.

Sterkte, en laat je nog weten hoe het is geweest bij de dierenarts?

Groetjes, Sonja.

Sonja

Hoi compu girl,

Hoe is het nu met je parkietje, ik hoop goed??

Groetjes, Sonja.