Bevindingen Bij Chico

Gestart door Chicowen, maart 29, 2006, 11:04:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej iedereen,
Ik wil even iets kwijt over mijn bevindingen met Chico. Chico is nu zo'n 4 weken bij ons en in het begin was hij al vrij snel tam, dus lieten we hem los vliegen. Na een paar dagen wilde ie helemaal niet meer op onze vinger zitten en wist hij niet hoe snel hij naar de andere kant van het stokje moest komen zodra ik mijn hand in de kooi stak.
Toen hebben we dus besloten hem in de kooi te houden tot ie weer netjes gelijk op je vinger ging zitten. Dit duurde helaas alleen heel erg lang en het scheen em niet te boeien. Na dit anderhalve week uitgeprobeerd te hebben hebben we iets anders bedacht. Hij mocht wel de kooi pas uit als ie op je vinger zat, maar ook al als ie dat niet gelijk deed, dus als je tegen zijn borstje moest drukken ofzo. Als ie dan uit de kooi kwam, kreeg ie een stukje trosgierst en ben ik gewoon met em gaan kletsen tot ie zelf bij me wegvloog om lekker door de kamer te vliegen. Na dit iets van 2 dagen gedaan te hebben, heb ik geprobeerd of ie op mijn schouder wilde zitten en dat doet ie dus nu! Gister kreeg ik zelfs behoorlijk wat snavelkusjes van em op mijn wang, neus en lip.
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen, is dat ik niet precies het ritueel heb gevolgt zoals het hier staat, omdat dit niet scheen te werken bij Chico. Chico is inmiddels wel handtam!!!  :D  :D  :D Misschien is dit ook een idee voor enkele andere waarbij de methode die hier genoemd staat niet blijkt te werken.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Annika

super dat je je eigen weg hebt durven kiezen en dat het z'n vruchten lijkt af te werpen. Geniet er maar van!! :D

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

Goed gedaan!
Zo zie je maar, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden! ;)


Nina

Ik heb precies hetzelfde! Ik probeer het ook al anderhalve week of hij vrijwillig op mijn vinger komt zitten. Trosgierst stiekem op mijn schoot, om hem meteen te belonen. Helaas duurt het bij mij ook al een tijdje en het interresseert hem niet heel erg. Ik ga deze manier denk ik ook proberen.

Het is dus niet erg dat hij niet vrijwillig komt, maar dat je wél zachtjes op zijn borstje/buikje duwt? Ik heb gelezen dat die schepbeweging helemaal niet goed is?

Nog een bijzaakje: Ik heb meerdere speeltjes in mijn kamer en in zijn kooi, oa een spiegeltje met een belletje eraan. Daar zit hij dus ontzettend vaak, het is echt zijn lievelingsspeeltje. Ik lees over mensen die het eruit halen, zal ik dat ook doen?

Alvast mijn dank

aykoet

hoe bedoel je eigen lijk tegen hem aan praten want snap ik niet. Want die methode werkt bij mij ook niet van in de kooi laten en laten wennen aan mijn parkiet. en hij stapt niet op me hand , maar hoe bedoel je het eigenlijk 2 dagen met hemm zitten praten en hoe heb jij hem er dan er uit gehaald ?

dat wil ik weten percies hoe je het hebt gedaan dan kan ik het ook proberen.

smartie

Goed gedaan! Mijn Pino heeft ook een beetje kuren. Eerst pikte ze naar me en wilde niet meer de kooi uit. Op het moment pikt ze niet meer naar me want ze weet gewoon dat ik het toch niet opgeef en niet bang voor d'r ben. Maar ze heeft alleen wel weinig geduld als ze er eenmaal uit is. Blijft heel even op mijn vinger zitten, soms even kroelen, maar dan vliegt ze weg naar haar favoriete plekjes. Geen parkiet is hetzelfde dus een andere aanpak dan normaal kan soms wonderen doen!


Chicowen

Ik laat Chico op mijn vinger stappen door indd tegen zijn borstje aan te drukken of door een beetje tegen zijn pootjes aan te drukken, zodat ie die gaat verzetten, waarbij ik dan heel snel mijn vinger op het stokje leg, waardoor ie wel op mijn vinger MOET stappen zeg maar. Het is niet echt vrijwillig, maar zodra ie dan met 2 pootjes op mijn vinger zit, dan beweeg ik naar de uitgang, waarbij ik het trosgierst al laat zitten. Terwijl ik dit doe, blijf ik dus constant tegen em kletsen en ook als ik em eruit heb klets ik door.
Ik het trouwens ook wat speeltjes in zijn kooi hangen, geen spiegeltje maar wel belletjes enzo.
Ik hoop dat deze methode ook bij jullie werkt, want ik vind het helemaal leuk! Gister zat Chico zelfs tandarts te spelen  ;) (hij beet steeds zachtjes in mijn lip, dus heb ik op n gegeven moment mijn mond maar n beetje open gedaan en hij vond mijn tanden helemaal geweldig!!! hehe.
Succes allemaal en ik ben erg benieuwd of het bij jullie werkt, dus ik zou t graag horen als het zover is!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sonja

Hoi Chicowen,

Het is hartstikke leuk dat Chico nu op je vinger durft te zitten! ;)

Maar het is wel beter om hem niet in je mond en aan je tanden te laten komen.
In de menselijke mond zitten veel bacterien, die schadelijk kunnen zijn voor je parkietenvriendje. Beter niet doen dus! ;)

Veel plezier nog met Chico!

Groetjes, Sonja.

Chicowen

ah ok bedankt, daar had ik inderdaad niet bij nagedacht, doe ik voortaan dus inderdaad niet meer :)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.