Neiuwe Aanschaf Van Een Parkiet

Gestart door aykoet, maart 27, 2006, 22:28:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aykoet

hallo ik heb al een parkiet en ga over een paar weken eentje halen bij een vogel opvang centrum en ik ga hem apart houden. Ze zijn nu al 3 weken oud over 1 (1/2) week ga ik er een kopen. Bij mij andere parkiet heb ik net zo gedaan als op de site met tam maken in de kooi. Ik had hem de eerste dagen er veel uitgehaald maar moest ik dat niet doen. en kwam vrij gemakkelijk op me en moch ik hem aaien achter zich over al op zijn koppie en al. maar later moch ik het niet.

om dit te voorkomen bij de andere wil ik het goed aanpakken alleen. ik weet niet hoe ik het percies moet aanpakken. zal ik hem/haar 1e dag in de kooi laten zitten wennen. en de volgende dag handtam maken. en dat ik hem/haar makkelijk er uit kan halen. maar dat ik ook gedaan bij mijn andere maar die bijt mij als ik hem aai. kunnen jullie een plan zeggen want die op de site lijkt me wel goed maar ik weet niet of het bij mij gaat helpen.

en nog een vraag die man van de vogel opvang kan ze kortwieken bij knippen dat ze in het begin niet hoeven te vliegen maar ik weet niet of het goed is, wnat hun zeggen dat is wel goed, en de andere op de site van niet want mijn vorige was wel kortgewiekt maar dat had ik niet gezegd.

maar deze keer ga ik de vogel bij een vogel opvang centrum halen. vandaar dat ik een keuze heb van wel knippen of niet knippen.

gr aykoet

Parkieten-Freak

Ik zou er zelf voor kiezen om de vleugels niet te laten knippen. (maar anderen denken daar weer anders over).


aykoet

dan doe ik het niet? maar weet iemand een plan hoe ik het beste kan aan pakken, en ik heb ook een speeltuintje en hoelang kan ik hem/haar er op laten zitten zo'n plannetje zou ik wel willen ga naar school
bgin van 8.30 en laatste tijd dat ik uit ben is 16.00 maar ook soms 13.00 dus wie kan een planne weten hoe ze het in het beginn hebben aan gepakt.

gr aykoet

Sonja

#3
Hoi Aykoet,

Een hele verstandige beslissing om je toekomstige parkietje niet te laten kortwieken. :)

Je schrijft dat je niet weet of hetgeen je hebt gelezen op de site, m.b.t. tam maken, bij jou gaat helpen. Ik zou je aanraden om het op deze manier te proberen, het is een hele goede manier zoals het beschreven staat.
Bovendien: Als je het niet probeert, kom je er ook niet achter of het werkt. ;)

Onthoud alleen 1 ding: Tam maken gaat niet in een paar dagen/weken.
Het kost veel tijd, geduld, en doorzettingsvermogen.
Maar het resultaat loont de moeite! :)

Tot slot: Ik begreep uit je eerste berichtje dat je je parkietje over 1,5 week gaat kopen. Dat zou betekenen dat het diertje dan pas 4,5 week oud is.
Dat is veel te jong om al bij de moeder weg te kunnen!
Verzeker je ervan dat je toekomstige parkietenvriendje minimaal 6 weekjes oud is, en goed zelfstandig kan eten  :excl:

Groetjes, Sonja.

aykoet

ik denk het ook maar mischien zijn ze al wat ouder ik weet niet van hoeveel weekjes het zijn maar het is zo en de man zij dat ze over 1 1/2 week uit de blok vliegen en dan ging hij ze appart houden in een normale kooi en pas dan ga ik ze halen niet wanner ze noch bij de ouders zijn okej :)