Help

Gestart door Simba01, maart 27, 2006, 14:21:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba01

Ik kwam net thuis en toen zag ik dat mijn popje ( die ook eergisteren haar eerste eitje heeft gelegd) beetje bloed bij de uitwerpselen had. En dat ze net ook beetje zaadjes wat ze had gegeten uit had gespuugd. kan iemand mij vertellen wat er aan de had is. Verder doet ze nog wel als normaal vliegt gewoon rond actief enz

Safrena

#1
Hey Simba 01

Het beste kun je met je parkietje langs de dierenarts en poepjes laten onderzoeken gaan want bloed in de poepjes is zeker niet goed

Dit kan door verschillende mogelijkheden komen

http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php


Misschien toch door het eten van de bloemen???

Vele groetjes

Simba01

Ja dat lijkt me ook het beste heb al een vogelarts gezocht gelukkig zit er een in enchede waar ik woon bel hem meteen

Simba01

Kom net bij de dierenarts vandaan met simba me popje. Ze heeft toch een kleine darmonsteking heb nu medicijnen gekregen voor haar en extra vitamine. Voor dat ik naar de dokter ging legde ze ook nog haar 2 de ei. Mischien dat het toch allemaal bij elkaar te veel is. En bubba mijn mannetje wil de hele dag door op haar zitten die doe ik denk ik nu maar even apart tot  dat ze beter is.
Maar nog bedankt voor de reactie's

Safrena

Hey Simba01

Heel goed van je dat je met je parkietje naar de dierenarts bent geweest :D

Met de medicijntjes en de goede verzorging van jou zal je parkietje heel snel weer hersteld zijn ;)

vele groetjes

Maur@

CiteerEn bubba mijn mannetje wil de hele dag door op haar zitten die doe ik denk ik nu maar even apart tot  dat ze beter is.

[snapback]24568[/snapback]

Ben niet helemaal een deskundige, maar als ze haar tweede ei heeft gelegd zal ze gaan broeden in het blok en er zo goed als niet meer uitkomen, enkel om haar ontlasting te doen. Als zij in het blok blijft is het mannetje echt wel nodig om haar te voeren. Dus ik weet niet of het echt slim is het mannetje weg te halen bij haar. Wellicht hebben andere een oplossing?

kaboutertjes

#6
CiteerBen niet helemaal een deskundige, maar als ze haar tweede ei heeft gelegd zal ze gaan broeden in het blok en er zo goed als niet meer uitkomen, enkel om haar ontlasting te doen. Als zij in het blok blijft is het mannetje echt wel nodig om haar te voeren. Dus ik weet niet of het echt slim is het mannetje weg te halen bij haar. Wellicht hebben andere een oplossing?
[snapback]24581[/snapback]


Ons vrouwtjes parkiet heeft ook alleen een ei uitgebroed en het kleintje alleen grootgebracht,
wij zorgde ervoor dat ze eten in de buurt had, zodat ze niet van haar eieren af hoefde om te gaan eten.

groetjes van Sylvia, en een snaveltje van Nanoe en Dippie

Simba01

Ik heb geen dicht broedhok is dat perse nodig of?
Ze gaat nu trouwens niet de hele tijd op de eieren zitten. ze slaapt nu weer gewoon boven in de kooi op haar stokje

Simba01

hallo allemaal,

Zoals jullie in me vorige berichten zagen had simba een kleine darmontsteking. Ik moest haar 10 dagen 2 keer per dag een spuitje met antibiotica geven. Na de kuur was ze weer beter maar nu begint het weer ze had vandaag ineens zwarte poep er zit nog wel wit in maar toch ik maar me erge zorgen heb net meteen de dieren arst gebeld maar kan pas om half 7 vanavond terecht.
Ze is nog wel actief en eet en drinkt ook nog wel.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn
ben zo verschrikkelijk bang dat ze dood gaat

Mariƫlle S

Ik kan je geen tips geven want ik heb er denk ik net zo weinig verstand van als jij. Maar ik wil je laten weten dat ik met je meevoel. Ook mijn parkietje heeft darmprobleempjes en ik hoop dat ze het red net als die van jou.

Het wachten duurt altijd zolang he? Als je niets kan doen en je jezelf zo machteloos voelt. :(

Het veel succes met je meissie en we blijven gewoon hopen dat het goedkomt en dat de da kan helpen.

veel liefs,
Mariƫlle

Carla

Zwarte poepjes komen als je parkietje een hele tijd niet heeft gegeten.
Ik weet niet of dit nog andere oorzaken kan hebben. of als dit een reactie kan zijn op de medicijnen.
Best even de DA raadplegen dat heb je toch zekerheid.

Simba01

Dankje wel voor jullie reactie's
Ze eet wel normaal het lijkt wel juist meer nog want als ze zelf
even in de kooi zit en ze hoort dat er iemand uit de keuken komt en die heeft eten (ik of me vriend)
Komt ze er weer meteen aan. Ik geef haar eigelijk niks van mensen eten maar soms krijgt ze het wel voor mekaar om weer een hapje mee te pikken.
haar ontlasting is trouwens nu wel weer groen met wit
maar ga straks nog wel naar de dierenarts.
want eitjes legt ze ook nog steeds terwijl ze te jong er voor zijn. En ze maakt de eieren ook weer stuk.
En dan legt ze weer een nieuwe. enz

Cutie_lover

Citaat van: Simba01 op april 19, 2006, 15:53:36
want eitjes legt ze ook nog steeds terwijl ze te jong er voor zijn. En ze maakt de eieren ook weer stuk.
En dan legt ze weer een nieuwe. enz

Ik ben al HELEMAAL geen expert bij het broeden, experts , verbeter mij als ik het fout heb, en neem mijn advies met een korreltje zout, maar ik snap sowieso niet waarom je het broedblok dan al hebt neergezet :-[ Ik zou het weghalen :P Maar, neem mijn advies met een korreltje zout!

Simba01

Nee alle reacties zijn welkom
het broedhok heb ik een tijd geleden al weg gehaald
Maar ze legt de eieren gewoon in een hoekje in de kooi.
toen ik hoorde dat ze te jong waren heb ik hem meteen weg gehaald

groetjes

Simba01

Nou ik ben naar de dierenarts geweest en die dacht weer het zelfde.
En omdat mijn mannetje haast niks anders wil dan haar paren moet ik hun toch even uit elkaar houden zeg maar 1 in de kooi en ander even los enz. Dat leek de dierenarts het beste anders raakt ze uitgeput met eieren leggen denk ie.

Heeft iemand anders mischiennog een ander idee of?

Safrena

Hey Simba01

zou gewoon de raad van de dierenarts opvolgen en ze dan inderdaad even apart houden
Want het is inderdaad zo dat ze teveel vermoeid worden als ze eitjes blijven leggen

vele groetjes

Cutie_lover

Citaat van: Simba01 op april 19, 2006, 16:26:19
het broedhok heb ik een tijd geleden al weg gehaald
Maar ze legt de eieren gewoon in een hoekje in de kooi.

Sorry kon ik niet uit het verhaal opmaken :-[ Wel goed dat je het broedblok meteen hebt weggehaald ;D