Ongewenste Jonkies

Gestart door Anton, maart 20, 2006, 21:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anton

Hallo!

Zowel  mijn vriendin als ik hebben een parkiet en wij willen graag gaan samenwonen  :D

Mijn vriendin heeft een mannetje en ik heb een popje, nu zijn wij bang dat we binnen de kortse keren een nestje hebben als we onze parkieten samen laten "leven"  ;) , wij hebben absoluut geen tijd voor jonkies en vragen ons af hoe andere mensen voorkomen dat hun koppeltje een gezinnetje gaan stichten??

Groet,

Anton & Karin

manette

Parkietjes krijgen niet zo maar jonkies, maar leggen -net als alle vogels- eerst eitjes.
Als je ze geen materiaal geeft om een nest mee te maken, lijkt de anticonceptie mij daarmee voldoende geregeld. Of zie ik iets over het hoofd?

Laat ze maar lekker samenwonen, doen jullie toch ook?

Veel geluk met z'n allen gewenst.

Safrena

Hey Anton

Normaal leggen popjes geen eitjes zonder een broedhokje of nestkastje

Echter zijn er uitzonderingen die het dan gewoon op de bodem van de kooi leggen.

Vele groetjes

Maur@

#3
Geen broedblok ophangen en je krijgt geen jongen. Of je moet een heel gewillige pop en man hebben en zij legt de eieren dan gewoon op de grond. Ik heb nog nooit van de pil gehoord voor vogels, dus ........proberen waard om ze samen te zetten.

Anton

Bedankt voor jullie reacties!

We gaan het gewoon proberen en houden het goed in de gaten allemaal :unsure:

corrina

Weet niet of dat anders is maar ik heb een valkparkiet en die heeft al meer20 eitjes gelegd in 8 jaar ,zonder man,en ook heb ik wel van een andere parkiet eieren gehad terwijl er nx ophing.Maar gewoon bij elkaar zetten hoor,is toch leuk.

Simba01

Ja dat vertelde ze mij ook in de winkel. Ik had ook eerst een vrouwtje en nu sinds dec een mannetje erbij. Ze vonden mekaar blijkbaar zo lief dat er ineens van de week een eitje lag. Terwijl ik geen nest matriaal in de kooi heb liggen. Ja de vraag is nog wel komthet eitje uit.

cicinioh

gewoon geen broedblok hangen en als ze eitjes leggen, dan kan je ze het best weg nemen