is mijn storky ziek??

Gestart door mo,tje, april 02, 2006, 16:24:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mo,tje

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste keer op dit forum.
Ik heb sinds december 2005 een prachtig pariektje,STORKY
we hebben hem zo uit het blok gekregen, hij was snel tam.
Het is een echte lieverd. als we thuis zijn mag hij er altijd uit.
Hij vliegt lekker rond en hij weet zich altijd te vermaken.
Nu sinds een weekje, is hij anders als anders. hij is al voor de tweede keer in de rui geweest.
Vorige week had hij een paar dagen, wilde hij gewoon niet uit zijn kooi. ook als ik hem pakte vloog hij weer terug. zat alleen maar in een hoekje met zijn rug naar ons toe.moest wel veel niezen.
ik heb toen 2dagen druppels in zijn water gedaan speciaal voor diverse infectieziekten zoals ingewandstoornissen verkoudheid en longontsteking. gekocht in de dieren winkel van het merk beaphar
Hij eet en drinkt wel goed. zijn ontlasting is al een tijdje iets waterig"maar geen diarree".
Nu de laatste 2dagen is hij wel weer meer actief, maar hij is nog niet zich zelf.
Hij zit in zijn kooi heel vaak boven in en doet dan heel vaak zijn snavel open en dicht, alsofhij niet voldoende lucht krijgt ofzo.hij doet dit ook buiten zijn kooi. als ik dan met mijn vinger naar hem toe kom om hem te pakken maakt hij een raar geluid en wil hij me pikken,  ook heeft hij een opgezette borst. ik maak me hierom heel veel zorgen.
Wat moet ik doen??? moet hij naar de dierenarts??weten jullie misschien wat het is??

Alvast bedankt mo en parkietje storky

Safrena

Hey mo,tje

Welkom op het forum

Pfff die dierenwinkels toch altijd weer
Er bestaat bij mijn weten geen medicijn die zowel voor verkoudheid als darmontstekingen en ander infectie ziektes samen. In een dierenwinkel willen ze alleen maar verkopen of het nou goed is voor je parkietje of niet

Het vele niezen van je parkietje wijst op een verkoudheid echter vrees ik dat deze verkoudheid erger geworden is vermist je verteld dat je parkietje nu ook moeilijker heeft met ademen met bekje open kan wijzen op een luchtwegeninfectie
Het beste kun je inderdaad zo snel mogelijk met je parkietje naar een dierenarts toe die je dan de juiste behandeling en medicijntjes zal meegeven voor je parkietje.

Ondertussen kun je je parkietje lekker laten rusten en onder een warmte lamp zetten.

Veel sterkte en beterschap voor je parkietje

vele groetjes