Vreemd Gedrag

Gestart door loe$, maart 27, 2006, 10:38:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loe$

Onze 2 grasparkieten deelden samen 1 schommel. Dit was nogal eens vechten om de beste plaats. Mijn zoontje heeft een schommeltje bijgemaakt van een takje aan 2 touwtjes.
Ze gaan wel op het nieuwe schommeltje zitten maar ze trekken ook erg wild, met veel kabaal aan het takje. Ze hebben hier bijna een dagtaak aan.
Waarom doen ze dit ?
Willen ze dat schommeltje weg hebben of is het dat stukje natuur (takje) waar ze graag aan knagen ?

Carla

#1
Ze zullen dit nieuwe takje als knaagmateriaal gebruiken.
Laat ze rustig doen das goed voor hun snaveltje.
Hier moeten de schommeljes er ook aan geloven. Wilgentakjes apart om aan te knabbelen vinden mijn huisparkietjes niet leuk de schommeltjes dan weer wel. ;)

Safrena

Hey loe$

Het is zoals Carla al zei gewoon hun natuurlijk gedrag om aan die tak te bijten en te slopen
ze doen dit graag ;)

Misschien een idee om er een paar in voorraad te maken :D

Vele groetjes

loe$

Zijn er nog houtsoorten die niet goed voor ze zijn ?

Idske

Heehee

Dat vraag ik mij ook eigenlijk af. Coco heeft een spiegeltje waar het matriaal van hout is gemaakt. Hij doet niets liever dan knabbelen, ook de tak van de fruitboom die er in zit wordt met plezier gesloopt. Hoe zit het dan ivm splinters enzo?

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Als je parkietenspeelgoed in de winkel koopt, kun je er van uitgaan dat het geschikt is voor vogels. Laat je vogel gerust knabbelen in takken van fruitbomen en in houten parkietenspeelgoed. Bang voor splinters hoef je niet te zijn.
Geef voor alle zekerheid GEEN houten takken van andere bomen of houten voorwerpen die niet voor hen bedoeld zijn.