Welke Is Makkelijker Om Tam Te Maken

Gestart door aykoet, maart 25, 2006, 21:48:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aykoet

ik vroeg me iets af is een valksparkiet sneller tam te maken dan een graparkiet is een vraag want mijn buurmans valksparkiet die is heel erg tam hij gaat gewoon in de tuin naar de visjes kijken gaat tie aan de zijkant van de vijver zitten en kijkt naar de vissen en de valksparkiet kan gewoon vliegen maar vliegt nooit weg is wel een keer op de dak van de huis gegaan maar vondt het eng vandaar dat hij niet meer op de dak gaat.

mijn vraag is welke noch eingelijk makkelijker is om tam te maken als je ze even veel aandacht zou geven welke van de 2 zal eerder of makkelijker tam worden een gras parkietje of een valksparkiet ?


Parkieten-Freak

Helemaal 100% zeker ben ik er niet van, maar ik denk dat beide vogels even tam kunnen en zullen worden bij een gelijke hoeveelheid aandacht.
Het ligt op zich niet zozeer aan de vogel, maar veel meer aan de "trainer" (oftewel de verzorger die zich het meest met de vogel bezig houdt).


smartie

Enne, ik geloof niet dat er dierenvrienden zijn die hun vogels zonder kortwieken mee naar buiten nemen. Hoe tam ze ook zijn, ze zijn in een heel nieuwe omgeving, hebben minder aandacht voor de verzorger en kunnen snel ergens van schrikken en dan vliegen ze weg. Buiten redden parkieten het niet als ze normaal binnen zitten. De temperatuur is op dit moment te koud, maar ook als dit niet het probleem is: ze zijn niet gewend om zelf voedsel te zoeken en kennen de gevaren van het buitenleven niet (katten, roofvogels, etc.).

Juist omdat ik gek van mijn parkiet ben en op al mijn parkieten in het verleden ben geweest heb ik ze nooit los mee naar buiten genomen. Wel mochten ze bij zonnig warm weer altijd lekker met kooi en al mee naar buiten. Vonden ze allemaal prachtig: stukje in de zon, stukje van de kooi in de schaduw. En al die vogelgeluiden vinden ze toppie!

aykoet

ik weet het ook niet maar die vogel hebben ze al 12 jaar en is heel erg gewend. want de kooi is bij hem in 2 sec open hij moet de kooi met een ijzeren slot dicht doen of een tijrip want een touw heeft hij zo door gebeten. en probeert altijd een een weg om buiten de kooi te gaan. maar in de koude dagen zie ik hem niet vaak buiten alleen als het lekker weer is en ze hebben een pitbul en de valks parkiet en de pitbul. kunnen goed met elkaar op schieten maar het kan in een keer misgaan. maar jah dat was me vraag eigenlijk niet . okej dan weet ik al genoeg over welke sneller tam kan worden.

Safrena

Hey aykoet

Kijk eens bij deze link daar vind je antwoord op je vraag

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...&hl=valkparkiet

Vele groetjes