Plukt Hij?

Gestart door Nina, maart 13, 2006, 17:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nina

Hallo,

Ik heb net wel 4 veertjes in z'n kooi gevonden! Hij "krabt" de hele dag maar hij heeft geen luisjes ofzo.. Hij zit ook continue aan/rondom z'n poepgaatje, maar dat is om het schoon te maken want er blijft niet zelden wat hangen.. Ik zie daar ook z'n velletje.

Ik heb ook gehoord dat ze hun veertjes plukken uit stress of verveling. Ik heb hem nog niet zo lang en er hangen 2 speeltjes in zijn kooi, ik geef hem elke dag aandacht. Hij is al een beetje handtam, hij zit op mijn vinger en we "praten" tegenelkaar enzo, maar als hij niet met mij bezig is is hij zich aan het wassen/krabben/plukken..

Ik heb trouwens nog een vraagje! Ik heb een soort trapje van echte takken en touw (vrij groot) en een spiegeltje met een belletje eraan, het zijn dus geen fluoriserende plastic gekleurde dingen ofzo, maakt dat iets uit?

Alvast bedankt!

Safrena

Hey Nina

Ik moet eerlijk toegeven dat ik persoonlijk twee speeltje nogal weinig vind
een parkietje is een heel ondernemend en nieuwsgierig diertje dat meer nodig heeft
De zelfgemaakte speeltjes zijn prima maar zou er toch iets meer in hangen en ook met een kleurtje is het leuk voor een parkietje ;)

Parkietjes poetsen heel vaak hun veren pakje dat is heel normaal ;)

Wat betreft het poepje dat zou ik toch in het oog houden, als de poepjes er blijven aanhangen en diaree wordt en je parkietje blijft er bijten en krabben en als  het poepje kaal wordt, kan dat wijzen op wormpjes en kun je best even langs de dierenarts om de poepjes te laten nakijken en indien nodig een wormenkuur te geven

Vele groetjes

Nina

Oké, bedankt  :) .

Even voor de duidelijkheid; ik heb dat houten speeltje gekocht. Maar ik zal nog een schommeltje kopen en ik ben al bezig met een "speeltuin".

xxx

Parkieten-Freak

Parkieten zijn eigenlijk heel blij met alles wat ze krijgen!
Een gekleurd speeltje vinden ze leuk, maar ook met een leeg WC rolletje kun je ze heel blij maken! Of met een stukje sisal touw, een paar takken van fruitbomen of zelfs met enkele houten wasknijpers! Kortom: het hoeft echt niet altijd geld te kosten. :D


bo22

zolang hij geen veren uittrekt zal het niet zo erg zijn,

het is anderdaad normaal dat ze zich veel wassen. dat doen die van mij ook!

:P een gewoon wilgentakje in de kooi kan ze al heel druk bezig houden dan kan het in ieder geval niet uit verveling komen!


succes ermee :rolleyes:

Nina

Haha gelukkig want ik ben niet zo rijk  :closedeyes:

Trouwens, misschien een domme vraag hoor, maar waar halen jullie die "ronde houtjes" vandaan die gebruikt worden voor klimrekjes voor parkietjes? Want ik ben bezig met een plant, maar zo "rekje" zou ook wel leuk zijn!

xxx

bo22

je kunt zo een ronde stok kopen bij oa gamma en praxis, daar kun je ze van 2 of 3 meter lang kopen voor nog geen 2 euro.
moet je ze alleen zelf met een zaagje op maat zagen.
zo heb ik een heel klimrek gemaakt, staat bij de fotos van japie en polly!

succes met knutselen!!
:P

Nina

Ojaaaa die bedoelde ik ja  :)
Weet ik dat ook weer..

Bedankt!

xxx

nico

hoi
mijn parkiet heeft niet echt zo veel speeltjes
hij heeft :een schommeltje een laddertje (maar darr zit hij niet veel op)
, en een spiegeltje maar dat zet ik er niet veel in want hij is daar dan heel de tijd bezig en dan wil hij niet uit de kooi en dan bijt hij mij :(
want hij zit nu in de broedperiode.

aykoet

#9
kijk ik heb voor mijn parkietje ook een speel tuin gemaakt en eerlijk gezegt heb ik in totaal 4 euro aan besteed en hij is er dol op. wat ik heb gedaan een houtenplank geneden van 70 cm x 70. en daar op heb ik dikke 4 kantje hout geneden van 23 cm hoog en goed geschuurt in de hoekjes die hout had ik allemaal thuis in de schuur wat ik noch kon gebruiken. alleen verbinding tussen die 4 stukjes moest ik hout kopen ronde hout bij de gamma 1.6 m lang 16 mm en kost 1,99 bij de gamma en ik heb er 2 van gehaald. en toen ik thuis kwam in de 4 steuntjes 2 gaten gemaakt en aan alle 4 een verbinding gemaakt.

en toen de hout die ik bij de gammaheb gehaald gemeten en gezaagt. en door heen gestoken zonder lijm op spijkers maar is echt heel erg sterk geworden. en daarna van de onder kant op de 4 poten geschroeft en de 4 verbindingen aan de zij kant was toen klaar.

en daarna heb ik een dikke hout gepakt en heel goed geschuurt want die hout bij mij in de schuur waren best oud maar toen ik het scuurde was het mooi glad, daarna heb ik er 5 gaten door gestoken aan 1 zijde 1 gat , en dan de andere zijde 1 gat en zo door gaan . en toen stukjes hout genseden die ik bij de gamma had gehaald en klaar is kees. en van de onder kant weer met 2 schroeven vast gezet.

en ik moest noch speeltjes kopen maar ik was van plan een loop brug te komen.

maar me zusje was van school gekomen met een soort ketting gemaakt van drink rietjes en de parkiet vondt het geweldig.

en ik had zo een 1 meter van die gekochte hout over bij de gamma en had 6 stukjes hout gezaagd van 8 cm en 2 gaten aan iedere kant met touw door heen gedaan en tussen elke stukje hout 3 gebkleurde rietjes in gedaan waardoor de loop brug niet erg veel beweegt en ook kleursielijk.

en ik had noch beetje over en heb zelf een schommel gemaakt kijk maar hier onder naarde afbeelding het is een prachtige speeltuintje geworden voor 4 euro maar jah dat is alleen de basis maar daarna heb ik noch wel wat speletjes gehaald he anders is het te saai op het speeltuintje.

parkietenspeeltuintje : http://img369.imageshack.us/my.php?image=phto05117wd.jpg

en het zelf gemaakt loopbrugje : http://img92.imageshack.us/my.php?image=phto05168xg.jpg


beetje onduidelijk maar jah je kunt het noch zijn veel plezier met het maken van een speeltuintje.

gr aykoet

Nina

Bedankt voor de uitleg, ik weet zeker dat mijn speeltuin héél mooi wordt! :D

Ciao!