Een Vriendje Voor Dusty?

Gestart door sasjuh, maart 20, 2006, 14:12:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sasjuh

Hoi

Ik heb een grasparkiet dusty.. en ik denk erover om een 2e erbij tenemen..

Dusty kan behoorlijk dominant zijn het is een pop.. en ze bijt soms (al aan het afleren maar dat heeft tijd en geduld nodig).
Nu heb ik ook in het forum gelezen dat andere die ook een dominant parkietje hadden dat het daarna erg goed ging toen ze er een 2e erbij hebben gekocht..

Dusty komt geen aandacht te kort maar als er soms niemand thuis is, dan vind ik het zielig voor haar..

En een vriendje erbij vind ik ook erg leuk  :D en zal er ook net zo veel aandacht aan geven als aan dusty..

maar wat is het verstandigst...:

Mannetje of vrouwtje?

En ik heb gelezen dat de kooi maten minimaal voor 2 vogels :70 x 60 x 55 cm is
maar mijn kooi is :
hoogte 64 cm
breedte 54 cm
en diepte 37 cm

Ik kan wel een andere kooi aanschaffen en dat moet toch als ik er nog een bij neem.. maar dit is dus teklein? het kan natuurlijk altijd groter  :P

Een heel verhaal  :P

En zou de nieuwe dan de manieren van dusty aanleren? ook soms bijten?

Groetjes en bedankt  :P  en sorry voor het lange verhaal  :blush:

Sonja

Hoi sasjuh,

Je zult Dusty ongetwijfeld een groot plezier doen met een maatje. :)

Twee popjes kunnen goed gaan samen, en een mannetje en een popje natuurlijk ook. ;)

Het kan natuurlijk altijd zijn dat ze elkaars gedrag min of meer over gaan nemen. Dat zie ik hier bij mijn twee parkietjes ook wel gebeuren.

Mocht het nieuwe parkietje gaan bijten, dan kun je dat met liefde en geduld wel afleren.

Voor wat betreft de kooi, lijkt de kooi die je nu hebt, me wat klein voor twee parkietjes. Een kooi kan wel te klein zijn, maar nooit te groot. ;)
Het hangt er ook een beetje vanaf of ze vaak lekker rond mogen vliegen in de kamer. Maar persoonlijk zou ik een grotere aanschaffen.

Veel succes met je keuze, en laat je nog eens weten wat het geworden is?

Groetjes, Sonja.


sasjuh

Ja Dusty vliegt ook door de kamer en heeft ook z'n eigen speeltuintje waar die vaak op zit..

Ik ben al aan het kijken voor een grotere kooi, en in de voilere heb ik ook nog grasjes zitten en misschien hebben hun binnekort wel een jonkie, en anders haal ik hem bij een goede kweker.. ik denk zelf dat ik een mannetje neem..

Maar bedankt  :D  enne ik laat het nog horen als het eindelijk zover is ...

Groetjes

sasjuh

Ik heb hier een foto van mijn kooi gemaakt.. heb op marktplaats gekeken voor een grotere maar ik heb er nog geen gezien die de juiste maten had.. en ze mogen vrij rond vliegen dus misschien is de kooi helemaal niet zo klein.. maar misschien ook wel dus hier de foto

Groetjes



en deze is wat verder af..


Sonja

#4
Hoi sasjuh,

Het lijkt me persoonlijk toch wel wat aan de kleine kant voor 2 parkietjes.
Wat is de tralie-afstand overigens?
Dit vraag ik, omdat het me nl. een valkparkietenkooi lijkt. (ik weet het niet zeker, omdat ik het niet helemaal goed kan zien op de foto)  Dat kan gevaarlijk zijn voor grasparkietjes, omdat ze hun kopje tussen de tralies door zouden kunnen wringen, met alle gevolgen vandien. :(  

Voor een grasparkietje mag de tralie-afstand nooit groter zijn dan 1 tot 1,5 cm.

Groetjes, Sonja.

sasjuh

#5
Die zijn 1 cm .. dus haar hoofdje pas er niet tussen.. maar wee tje dan misschien waar ik wel een goede kooi kan vinden??

Ik heb de zoekfunctie ook al gebruikt..

Groetjes


Wat te denken van de dierenwinkel? Of, voor een tweede handskooi, Marktplaats o.i.d. Let er goed op dat je, als het een tweedehands kooi wordt, je hem heel goed ontsmet (bv met een klein beetje Dettol), omdat je niet weet wat ermee is gebeurd. ;)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

#6
Hoi Sasjuh,

De kooi lijkt mij ook wat te klein voor 2 parkietjes. De tralie-afstand is inderdaad een beetje moeilijk te zien op de foto zoals Sonja aangaf, maar volgens mij is het een grasparkietenkooi, met een juiste afstand ;).

Groetjes, Ingrid

P.S. Bij intratuin of hornbach verkopen ze ook vogelkooien, misschien kun je daar eens kijken?

sasjuh

Okej bedankt  :D

Op marktplaats heb ik al vollop gekeken alleen zie geen goede kooien met ook de juiste maten voor 2 grasparkieten.. als ze de goede maten hebben dan zijn het papegaaien kooien.. maar ik weet genoeg en ik laat het wel weten als alles gelukt is en dan stel ik mijn nieuwe grasparkieten vriendje ook wel voor  :D

Groetjes en bedankt..

sasjuh

Ik heb een kooi gevonden  :D  wel 2de hands en voor maar 40 euro dus ik heb geluk.. want normaal betaal je daar 129 euro voor ofzo...

En ik ga er eerst naar kijken en het andere parkietje heb ik nog niet maar is het dan verstandig om dusty eerst al aan die grotere kooi telaten wennen voordat het andere parkietje er ook al komt..

En eerst 2 weken appart zetten he?

Groetjes

Sanne

#9
Ik zit d'r ook over te denken om een nog een grasparkietje aan te schaffen. Maar mijn kooi is W49.5cm x D30cm x H69cm.

Hieronder een plaatje van de kooi die ik heb:
http://www.gpsdirect.biz/ProductImages/ibiza%20open.jpg

Ik heb helaas geen ruimte om een grotere kooi neer te zetten. Maar mijn vogeltje mag elke dag wel een paar uur uit haar kooi en op de parkietenspeelplaats en rondvliegen. Is deze kooi dan te klein voor twee parkietjes?

Groetjes Sanne en Simba

sasjuh

Jou kooi is wel iets groter dan de mijne maar t liefste de grote van :70 x 60 x 55 cm

Mijn kooi was h 64 x b 54 x d 37 cm en die was ook teklein...

Hoe groter hoe beter werd er aan mij verteld en dat vind ik ook en ik heb er natuurlijk niet het meeste verstand van dus misschien moet je even wachten wat de anderen ervan zeggen..

Ikzelf denk nu ook dat het teklein is en zou gewoon de maten aanhouden die er gegeven zijn..

Groetjes

smartie

#11
CiteerIk zit d'r ook over te denken om een nog een grasparkietje aan te schaffen. Maar mijn kooi is W49.5cm x D30cm x H69cm.

Hieronder een plaatje van de kooi die ik heb:
http://www.gpsdirect.biz/ProductImages/ibiza%20open.jpg

Ik heb helaas geen ruimte om een grotere kooi neer te zetten. Maar mijn vogeltje mag elke dag wel een paar uur uit haar kooi en op de parkietenspeelplaats en rondvliegen. Is deze kooi dan te klein voor twee parkietjes?

Groetjes Sanne en Simba
[snapback]24157[/snapback]

Hoi Sanne en Simba.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft Annika exact dezelfde kooi. En daar zitten als ik me niet vergis 4 parkietjes in. Uiteraard moeten ze voldoende uit de kooi kunnen maar dan moet het volgens mij geen enkel probleem zijn.

Ik ga zelf waarschijnlijk voor een 2e hands kooi van 60 breed, 60 hoog en 33 cm diep. Ik vind dit NIET te klein voor 2 parkieten, zeker niet als ze er meerdere uren per dag uit mogen....

Ik heb net even op de website van Annika gekeken en volgens mij vergis ik me toch. Zij heeft zo te zien een andere kooi en ook nog eens een aparte kooi voor Joey en Kiki nu??

Parkieten-Freak

#12
De kooi van Sjuh lijkt me ruim voldoende voor 2 grasparkieten. ;)

@Smartie:
Zou kunnen zijn dat Annika 2 kooien heeft, i.v.m. de nestjes.
Joey had namelijk nogal interesse in zijn moeder geloof ik...... ;)