Een Vraagje

Gestart door aykoet, maart 23, 2006, 19:26:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aykoet

hallo ik heb een vraag beetje raar maar ja.

ik heb een keer gehoord dat blauwe grasparkietjes onder kant die blauwe net als mijn en het zijn mannetjes dat die grasparkieten veel kwekken en veel screeuwen.

en dat andere kleuren grasparkieten niet zo erg zijn net als die blauwe onderkant is dat echt zo of is dat onzin ???

want ik zelf heb een blauwe op die afbeelding die screeuwt meer als mijn buurjongense parkiet die albino dus vandaar die vraag.

Parkieten-Freak

#1
Aykoet, mijn mannetjesgrasparkiet heeft een blauwe onderkant.  :P  
Hij schreeuwt en/of "kwekt" echter niet meer of harder dan de groene parkiet van een kennisje van mij.
Kortom: het geluid dat een parkiet maakt ligt niet aan de kleur van het vogeltje, maar aan zijn of haar karakter.
Het is net als bij mensen: sommige mensen zijn gewoon wat drukker dan anderen. :)


cicinioh

onzin... Dat is niet waar want mijne blauwe es nog vrij rustig in vergelijking met de ander :P

Safrena

Hey aykoet

Ik sluit me aan bij pf

Zelf heb ik ook een parkietje die helemaal blauw is onderaan en die hoor je bijna niet terwijl mijn lutino meisje (geel) bijna niet zwijgt hihi

vele groetjes

Maur@

Ik heb wel eens gehoord dat mannetjes meer schreeuwen  dan poppen. Maar hier schreeuwt de blauwe pop het meest van alle 8 de parkieten. Dus. ja blauw, maar nee geen mannetje. Zie je wel dat wij rare parkieten hebben, niet monogaam en de verkeerde kleur/geslacht schreeuwt.

aykoet

ow okej maar darom was het ook een vraag of het echt waar is. Had ik gehoord van mijn buurjonge vandaar die vraag.

maar de mijne schreeuwt ook veel en de mijne doet ook heletijd met zijn koppie van boven nara benden dat doet hij ongeveer 1minutje en dan gaat hij ongeveer paar minuten schreeuwen en dan weer met zijn kopie heen en weer bewegen is dat iets ?


gr aykoet