Hellup!

Gestart door denise20, maart 23, 2006, 15:28:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

denise20

Nog steeds moet mijn Tweety niks van me hebben, trosgierst lust hij natuurlijk graag maar uit m'n hand eten dat doet ie echt niet. Ik ga zeker 6x per dag met mijn hand in de kooi maar hij blijft en blijft fladderen. Het lijkt wel of hij een trauma met handen heeft ofzo. Ik heb zelfs m''n roze nagellak er maar afgehaald, ik dacht dat dat het misschien was maar nog ziet hij me niet staan, of eigenlijk heel goed staan   ;)
Hebben jullie nog een ideetje?
Ik heb hem by the way niet meer uit de kooi gelaten sinds een dag of 3..

GREETZ DENISE en onhandelbare tweety  ;)   ;)   ;)

aykoet

ik denk dat je hem pas hebt en je geduld moet hebben en vaker proberen om op je hand te laten plaats nemen. en als het een keer lukt beloon hem dan met iets lekkers dan doet hij wel voortaan.

Sonja

#2
Hoi Denise,

Als ik het me goed herinner, heb je Tweety pas sinds ca. 14 maart.
Dat is echt nog niet zo heel lang, dus de enige tip die ik je kan geven, en ook al heb gegeven, is geduld, geduld, geduld. En blijven oefenen zoals je nu doet.
Ook heb ik nog een vraagje aan je: Wat doe je als Tweety de trosgierst niet uit je hand wil eten? Hang je het dan alsnog in de kooi? Want als dat zo is, kun je dat (zolang hij nog niet handtam is) beter alleen uit de hand aanbieden. Anders zal hij waarschijnlijk denken: waarom zou ik uit die "enge" hand eten, ik krijg het zo ook wel. ;)

Haal je hand ook pas uit de kooi als Tweety niet meer fladdert, omdat hij anders denkt je hand op die manier te kunnen verjagen.

Het is echt een kwestie van volhouden, Denise. Praat geruststellend tegen Tweety, en laat zien dat jij degene bent die de langste adem heeft. ;)

Het gaat echt lukken, met liefde en geduld kun je heel veel bereiken, zelfs als de moed je af en toe in de schoenen zakt. Ik heb zelfs (vroeger) mijn kanarie zover gekregen dat hij op mijn hand kwam zitten om wat lekkers te eten, en mijn mozambique-sijsjes eten andijvie uit mijn hand. Dit is ook niet zonder slag of stoot gegaan, maar met engelengeduld en doorzettingsvermogen.  Dit zijn niet de meest tamme vogeltjes, zeker niet in vergelijking met een grasparkietje. Dus hou vol, op een dag zul je merken dat je vooruitgang boekt. ;)

Succes.

Groetjes, Sonja.

denise20

Bedankt voor de reactie's (tips)
Sonja, als Tweety de trosgierst niet uit m'n hand wil eten hang ik het inderdaad gewoon in de kooi en haal m'n hand uit het hok en jawel hij gaat er gelijk naar toe en begint te eten. Hij vind me gewoon een eng mens (ben ik ook ) :P
Ik moet wel zeggen dat hij sinds ik hem niet meer uit de kooi heb gelaten als hij zo druk deed, hij wel rustiger is geworden, hij springt niet meer de hele dag van de hak op de tak en probeert niet meer te ontsnappen. maar goed, het is een jong beestje dus het is logisch dat hij nog bang is. toen ik hem haalde bij de kweker kreeg hij hem niet te pakken en heeft dat toen met een schepnet gedaan  :angry2: , misschien is hij daardoor wel zo bang??