Dit Vond Ik Op Het Internet

Gestart door Maur@, maart 23, 2006, 13:59:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Grasparkieten zijn monogame dieren: ze kiezen een partner voor het leven.

Echter is hier in huis iets vreemds aan de gang. Ivory en Baby die al tijden bij elkaar zijn, daar is nu onze pop Charly tussen gekomen en de daad is ook aan de gang tussen die twee. Wat moet je hier nu van denken?

Safrena

#1
Citeer..... Wat moet je hier nu van denken?
[snapback]24220[/snapback]

Hey Maur@

Hihi dat jouw parkietjes niet monogaam zijn  :P

Parkietjes blijven inderdaad meestal bij eenzelfde partner ;)

Dat kan ik ook hier bevestigen.
Ondanks dat er nog twee parkietjes zijn bij gekomen blijven winnie en poeken elkaar trouw, kussen en kroelen ze alleen elkaar ;)
Ze hebben de andere twee meisjes aanvaard delen zelfs hun eten en speeltjes zonder problemen, maar toch blijven zij samen optrekken (net vier pootjes op een buikje) en de twee nieuwe vriendinnetje bij elkaar ;)

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. ;)
Dat is bij alles zo ;)
Dat maakt het nu net zo leuk aan parkietje :P

Vele groetjes

thexfile

had ik inderdaad ook ergens gelezen...

het grappige is dat mijn popje nu ook van 2 walletjes snoept  ;)

de oudste en haar man dus vind dit maar niets en geet dan ook een luidkeels protest als het jongere mannetje met haar zoend....

echter is het juist het vrouwtje wat steeds dit "vreemdgaan" uitlokt....

mijn jonger mannetje zal niet uit zigzelf haar toeneigen....
allen als zij de 1e paar zetten gedaan heef en het oudere mannetje uit de buurd is gaat hij op haar avances in.... :glare:

vind het maar een rare boel , maar ga me er niet tussen mengen....
ben dus wel opzoek naar een vrouwtje voor mijn jongste mannetje zodat er wat meer vreede is en ja vind ik wel zo fijn voor hem.....

Annika

ons 'kneusje' Kleintje (zo noemen we hem omdat ie niet meer vliegt en zich nogal op de kop laat zitten door Vledder) is ook niet monogaam.

Laatst een popje (Kiki dus) erbij gekocht zodat Joey niet zo alleen is, maar nee hoor, Kleintje maakt er gewoon meteen werk van  :blink:  Ofwel heeft die nu twee vrouwtjes en Joey alsnog geen  :(

Maar goed, mocht ik gaan proberen met een broedblok (wanneer Kiki een jaar is, of Vledder en Kleintje weer samen) gaan beide stellen toch in aparte kooien en dan zien we wel.

Carla

Ik zie in de voliere de twee. Ik heb koppeltje die al jaren samen zijn en naar andere mogelijke parnters niet kijken en dan heb je andere parkietjes die er een wat losbandiger leven op nahouden ;)  :P

Parkieten-Freak

Hihihihi, wat grappig allemaal! Overspelige grasparkieten.....! :P


Maur@

Ik vraag me nu werkelijk af. Het gedrag van onze parkieten volgend wordt de daad niet werkelijk verricht als er geen blok hangt. Heb nu al hoofdpijn bijhet idee waar de vreemdgangster haar eieren gaat leggen. Er is geen blok in de buurt. :blink:

Daisy1988

hey

ik heb dat ook ik had een koppeltje gekregen van iemand en er later een bijgekocht omdat het volgens die verkoopster een mannetje was..
half jaar later zie ik het mannetje knuffelen met die nieuwe bleek dat ook een popje te zijn en hij had helemaal geen interessen in zijn popje waar hij al bijna 7 jaar mee samenwas maar koos voor het jonge popje van nog geen jaar...

haha raar allemaal

Groetjess

Parkieten-Freak

Op speciaal verzoek wordt dit topic heropend. :)


Piknikki

Bedankt! :D

Nou, ja, ik zit een beetje met een probleempje.
Sinds het begin zijn twee van mijn parkietjes al een koppeltje (ongeveer 5 maanden), en ze zitten dan ook bijna altijd samen.
Maar sinds een paar weken gaat het mannetje vreemd met het andere popje. Ik zie ze een paar keer per week paren. Het popje vraagt hier ook om, gaat met haar staart omhoog zitten, en het mannetje maakt graag van deze gelegenheid gebruik.
De laatste twee keren dat ik dit zag gebeuren, is er een ruzie ontstaan tussen de twee popjes, en vandaag zijn de andere twee mannetjes zich er ook mee gaan bemoeien. Er is geen bloed vergoten gelukkig, maar het originele koppeltje lijkt nu 'relatieproblemen' te hebben - het popje jaagt het mannetje steeds weg (en bijt soms ook).
Ik vraag me af hoe dit verder moet. :(

Caradow

Voor wat ik heb gezien en gehoord (bij anderen) zijn parkietjes helemaal niet zo monogaam. Ook bij een kennis die de afgelopen jaren heel wat gekweekt heeft (koloniebroed, dus alle koppels gewoon in 1 voliere, geen kweekkooien) zijn er jaarlijks andere koppels, bestaande koppels die uit elkaar gaan en met anderen koppelen.

Ik denk dat je het voor nu maar moet laten gebeuren. Hoe meer je ingrijpt, hoe erger dat het mogelijk word.
Bij bovengenoemde kennis komt het ook af en toe voor dat er echt tot bloedens toe gevochten word, en dat gaat er heel heftig aan toe. Maar ze heeft pas 2 keer gehad dat de betreffende poppen echt behoorlijk verwond waren. Maar daarna is het vaak wel over en is deuilijk wie er gewonnen heeft en genezen de wonden weer.

Tja, het is een beetje hoever je de natuur zelf zijn gang wil laten gaan. Worden de gevechten echt heftig, dan zou je ze uit elkaar kunnen halen...

Piknikki

Het is best triest om aan te zien dat ze elkaar niet meer mogen, maar ik zal me er zeker niet tussen mengen. Tenzij het echt kooivechten wordt, natuurlijk.

Ik ben geen parkieten-datingbureau. :P

Mars

Je zult zien dat als de verhoudingen eenmaal bepaald zijn, ze vanzelf weer koppels gaan vormen over het algemeen.

Overigens zijn er ook mannen die meerdere popjes bevruchten... dus ach..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

angels-birds

Bij mij doen ze ook wel eens aan partner ruil. Maar de echt vaste koppel blijft bij elkaar, ook al zoekt de man wel eens een andere pop op tijdens de broed.. Geloof het of niet, maar dat popje kreeg dat tijdens de broed door en heeft toen, echt serieus, dat andere popje aangevallen! En dan ook echt veren uittrekken en tot bloedens toe! Ik dacht dat het 1malig was, maar toen ze de 3e keer aanviel heb ik dat andere popje met haar eigen partner apart gezet en nu is alles weer gewoon koek en ei tussen hun!
Casanova hier, had toen ook andere popjes bevrucht.. Aan die acties, dankt meneer zijn naam ;D