Nieuwste Aanwinst

Gestart door Kaat, maart 18, 2006, 13:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaat

Afgelopen zondag waren we op de vrije markt in België. Normaal gesproken neem ik nooit zomaar dieren mee als ik niet zeker ben van waar dat 'ie afkomt. Maar deze... hmmm  :unsure:

We kwamen langs 'n kraampje waar 'n klein kooitje stond met 2 wit/blauwe parkietjes en één groen/gele. Er zat 'n stickertje op "de witten zijn verkocht". En die zaten ook prinsheerlijk (zoals prinsheerlijk op 'n dag als toen in de drukte kan zijn...) tegen elkaar geplakt en de groen/gele zat zo zielig te bibberen...

Het was tegen half vier, en ik zeg tegen sjef "ohh, die groene zit zo zielig te kijken. Zal ik 'm meenemen?". Sjef is meestal niet zo happig als ik zoiets zeg over 'n levend diertje. Maar nu zei hij "waarom niet, je hebt toch nog 'n kooitje op de logeerkamer staan". Dus we spraken af dat we, voordat we naar huis zouden gaan, langs de kraam zouden lopen om te zien of 't hummeltje er nog zat. Zit 'ie er dan, dan nemen we 'm mee, zit ie er niet, dan heeft ie in ieder geval 'n goed plekje, zullen we maar denken.

Even na vieren gingen we richting huis. Eerst nog langs 't standje... vol spanning liep ik er op af. En ja hoor, hummeltje zat er nog.
Even goed gekeken naar z'n neusje: we gokken op 'n ventje.
Inpakken en meenemen.

En zo zijn we naar huis gegaan. Onderweg 'n naam verzonnen: Tommie.

Thuis hebben we Tommie heerlijk in 'n vers, schoon en groter kooitje gezet. Hij/zij moest even acclimatiseren, maar ik ben dezelfde dag met "tam maken" begonnen. rustig m'n hand in de kooi en op m'n vinger laten zitten.
Het werpt z'n vruchten af, want Tommie zit nu achter me in de logeerkamer, op 'n houten kleerhanger lekker te susselen in 't zonnetje!!!
Zo snel heb ik nog geen vogel tam gekregen  :D

Hier wat foto's van m'n moppie:

Tommie 1.

Tommie 2

Tommie 3

Tommie 4

Ik ben wel erg benieuwd wat jullie denken, wat Tommie's geslacht is... Doe je weer 'n gokje??

Groetjes,
Kaat en de veestapel!

aykoet

#1
ik denk dat het een popje is maar jah hij is noch erg jong. Denk ik namelijk want zijn pootjes zijn noch heel erg rose

ik denk een popje

Aykoet: Het geslacht is niet te zien aan de kleur van de pootjes, maar aan de neusdop!

Ingrid

Hoi Kaat,

Hm moeilijk te zeggen, maar ik denk een mannetje omdat de neusdop rose is. Bij popjes is die vaak wit of lichtblauw met wit rond de neusgaatjes.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Kaat

Ik sluit me aan bij Ingrid

Ook ik denk dat het een mannetje is ondanks dit toch nog een heel jong parkietje is  ;)

vele groetjes

Kaat

We shall see....

Het zal weer spannend worden!
;)

Parkieten-Freak

Ook ik ga voor een mannetje. ;)


ginny

Heel zeker een mannetje

Annika

mooi diertje zeg en wat leuk dat ie al zo lekker op je vinger komt zitten!

het geslacht durf ik niet met zekerheid te zeggen maar toch ga ik dwars liggen, het zou me niet verbazen als het een popje blijkt te zijn (volgens mij zie ik ook echt lichter rond de neusgaatjes ?)

Groetjes Annika

Kaat

Ja, dat heb je goed gezien Annika, het is rond de neusgaatjes ietsje lichter.

De tijd zal het leren he!

Groetjes,
Kaat

smartie

Wat een scheetje! Ik gok op een mannetje, omdat het echt een andere kleur roze is dan Pino had. Dat was toch meer lila/wittig... en weet nu zo goed als zeker dat het een vrouwtje is! Nog even afwachten wat Tommie blijkt te zijn: pop of toch man!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Hetty

#10
Ik denk ook een mannetje! Tommie heeft geluk gehad dat jullie hem mee naar huis hebben genomen! Prachtige foto's!! Veel geluk met Tommie!!

Nog een vraagje; hoe oud denk je dat Tommie ongeveer is??

Ik heb je berichtjes even samengevoegd, wanneer je nog iets wilt toevoegen aan je bericht kan dat dmv de editknop ;). Gr. Ingrid

Chantalleke

Hellow,

Nou Annika, je bent niet de enige die dwarsligt, want ook ik neig iets meer naar een popje dan een kereltje. Maar heel erg duidelijk is het nog niet.

@ Hetty. Tommie zal al zeker wel een weekje of 12-14 zijn gok ik, want de eerste keelstippen zijn al duidelijk te zien. Dat is overigens ook één van de redenen dat ik denk dat Tommie best eens een popje kan zijn (bij de mannetjes parkietjes die ik ken, werd de neus toen toch al wel meer paars)

Maar het maakt allemaal niet uit hè Kaat....kereltje of een dametje...Tommie is wel weer een erg knap en lief parkietje!

Veel plezier...enne we horen het allemaal wel als je er uit bent wat Tommie nu is  ;)

Groetjes
Chantal

Sonja

Hoi Kaat,

Wat een prachtig parkietje is Tommie! :)

Enne.....ik denk dat het een mannetje is. De neusdop lijkt veel op die van mijn Joepie, toen die nog piepjong was. ;)

Groetjes, Sonja.

Kaat

Thanx voor alle leuke complimenten en jullie "gokjes"!
Ik ben reuze benieuwd wat 't worden zal hoor... Maar ik denk nu dat ik dingen zie, die er niet zijn, waardoor ik eerder zou denken dat 't een pop is, maar m'n gevoel zegt Kereltje... Ook ik weet 't echt niet...  :blink:

Hetty, ik denk dat Chantalleke gelijk heeft. Tommie zal ongeveer 'n week of 14 zijn nu. Maar zeker weten doen we 't toch niet!

Yep, Chantal, 't maakt mij niet uit of 't nu pop of man is. Tommie blijft een scheet! En nu dat we haast zeker weten dat Guus 'n kereltje is, maakt 't al helemaal niet uit. Nu zit er misschien 'n kans in dat ik ze toch nog 'ns samen in één kooitje zet. Maar voorlopig blijft Tommie apart, ik ga 'm eerst helemaal tam maken en verwennen!
Natuurlijk mogen ze wel samen door het huis vliegen, 's avonds!

Hier 'n nieuwe foto van (de helft van) m'n trotsjes, gisteren gemaakt tijdens de eerste kennismaking tussen die drie:

http://img.photobucket.com/albums/v130/k.n...20060321004.jpg

Groetjes,
Kaat

Annika

#14
Citeer@ Hetty. Tommie zal al zeker wel een weekje of 12-14 zijn gok ik, want de eerste keelstippen zijn al duidelijk te zien.
[snapback]24029[/snapback]

volgens hoeft dit niet bij ieder parkietje hetzelfde te zijn, ik ben even wezen kijken tussen al mijn foto's en bij de een was het al vlotter duidelijker te zien dan bij de ander.

en Kiki had ze ook al heel duidelijk toen ik haar kocht. Ik schatte haar zo'n week of 10, maar ze is nu pas in haar jeugdrui, dus ik denk eerder dat ze toch pas 8 weken oud was ongeveer ...

Maar goed, de tijd zal het leren, ik ben in ieder geval heeeel benieuwd hoe dit prachtige vogeltje op zal groeien!

Kaat

Annika, ik kan jammer genoeg je foto's niet zien  :(

Groetjes,
Kaat

Annika

potverdikkie, gister stonden ze er gewoon, even kijken wat ik eraan kan doen

Annika

nou zag ik ze ineens wel weer, beetje vaag. Image shack werkt niet mee, probeer het wel even via een pb'tje al wilde ik het juist op het forum laten zien.
Maar goed, op mijn site bij het foto album kunnen jullie ook kijken, daar staan een aantal duidelijke in

Annika





hopelijk is het nu wel gelukt, image shack werkte ineens weer mee :D